Lekkage

Vraagbaak carrosserie
Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Lekkage

Bericht door Flavia 2000 » 01 nov 2013, 11:42

Zo laatste tijd niet echt aan de Thema toegekomen, maar ga komend weekend weer eens een poging wagen. Sorry Erwin, probeer nog steeds uit te vogelen hoe de meet instrumenten te gebruiken... Verder heb ik ergens achterin lekkage. Het was me al eerder opgevallen dat de bekleding bij het opbergvakje achterin vochtig aanvoelde, maar nu het wat meer regent, wordt het echt een natte boel. Ruiten zijn ook erg beslagen. Er moet ergens flink wat water naar binnen komen. Zijn er aan de achterkant notoire lek plekken (voordat ik het hele interieur er uithaal) ? Er zit aan die kant in de bodem ook een flink gat, dus ik denk dat dit met elkaar te maken heeft. De achterklep zit er niet helemaal lekker in, maar het lijkt me niet dat dat de oorzaak is. Bovenaan de deurstijl van de achterklep zitten wel 2 ovale openingen, die er uitzien of hier een rubbertje op hoort. Zou iemand dat bij zijn SW kunnen checken? Ik kan het niet vinden in eper of het werkplaatshandboek. Laatst met wassen viel me al op dat er op de achterruit een stroompje water aan de binnekant liep.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Lekkage

Bericht door Maarten-Jan » 01 nov 2013, 17:11

Eén van de plekken is de plaat onder de scharnieren. Deze kan doorgeroest zijn. Het is allemaal moeilijk te zien. Wat je zou kunnen testen is of de roller die de bagage afdekt, nat wordt als deze dicht is, er staat dan een plasje op. Dit komt door de afdichting van het rubber van de achterklep. Een gat onderin kan alleen maar ervoor zorgen dat het water snel wegloopt. Is het ook nat bij het reservewiel?

Ik heb trouwens een V6 LS typeplaatje gevonden. We kunnen dus ruilen!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Lekkage

Bericht door Erwin123 » 01 nov 2013, 18:54

@Flavia, no worries, neem de tijd.

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Lekkage

Bericht door Flavia 2000 » 01 nov 2013, 22:37

@Erwin thanks, ik hou je op de hoogte :thumbup:

Super het typeplaatje Maarten Jan! Ik kan ´m eventueel opsturen met een gefrankeerd retourenvelop. Anders komt het binnekort wel.

Wat de lekkage betreft: Er staat geen vocht op het afdekscherm, dus daar zit het probleem niet. Zo op het eerste gezicht ook niet bij het reservewiel. Het gat in de bodem is op zich wel handig, maar waarschijnlijk ontstaan door de lekkage. Ik zat te denken dat het ook misschien wel ergens in de wielkast zit. Eerst toch maar eens wat bekleding los schroeven dit weekend. Ik hou jullie op de hoogte. Thanx in ieder geval voor het meedenken :thumbup:

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Lekkage

Bericht door Paolo » 01 nov 2013, 23:14

Afwatering schuifdak?
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Lekkage

Bericht door Flavia 2000 » 02 nov 2013, 12:55

Dat is inderdaad al een keer eerder genoemd. Waar zou die moeten zitten? Staat niet in het werkplaatshandboek

Betakoen
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 nov 2008, 12:37

Re: Lekkage

Bericht door Betakoen » 02 nov 2013, 17:23

En om het lijstje comple(ter) te maken: SW's kunnen ook vreselijk lekken door de fabrieksmatige niet al te doordachte bevestiging van de dakrails. Dat hebben ze bij de Kappa SW in elk geval véél beter opgelost. Bij de thema is dit echter een echt rotkarwei om het zo goed mogelijk te doen.

Dus ik hoop met je mee dat daar het probleem niet zit.

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Lekkage

Bericht door Flavia 2000 » 02 nov 2013, 18:50

Awel en iets beter kijken op ePer helpt ook. Duidelijk verhaal, de hemel gaat eruit. Voor slopen ben ik altijd in :mrgreen: Nou hopen dat ik weinig (af)breekbaars tegenkom

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Lekkage

Bericht door Flavia 2000 » 06 nov 2013, 14:33

Even de hemel eruit halen, blijkt even het hele interieur eruit halen. Op zich niet erg, want dan kunnen we meteen eens even de algehele staat van de binnenkant bekijken. Zo blijkt de bekleding onder de achterbank in de buurt van dit ding zeiknat:
IMG_1316.jpg
wat is dit ook alweer en moet het dopje er op of juist er af?

Verder vroeg ik me nog af of hier:
IMG_1317.jpg
iets van een dopje op moet. Rechts zit er een stuk tape overheen geplakt. Het lijkt me niet dat deze openingen voor lekkage kunnen zorgen, maar je weet maar nooit

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Lekkage

Bericht door Flavia 2000 » 06 nov 2013, 14:36

mocht die laatste foto niet duidelijk zijn, het zijn de openingen in de achterklep waardoor je de dakrail/spoiler-schroeven kan bereiken

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”