Kokerbalken Thema 8.32 S1

Vraagbaak carrosserie
Gebruikersavatar
PietrottoV
Berichten: 131
Lid geworden op: 08 sep 2013, 17:01
Contacteer:

Kokerbalken Thema 8.32 S1

Bericht door PietrottoV » 03 jan 2015, 20:26

Het nieuwe jaar maar eens goed begonnen en een te koop staande Thema 8.32 in Duitsland bekeken.

Helaas was er geen brug maar de vriendelijke verkoper had een mooie strook karton waardoor ik ook enigszins de bodem kon bekijken. Auto had aan de buitenzijde nauwelijks roest, paar kroesjes op de A-stijl, een binnenzijde van een wielrand iets. Dus goede hoop op een solide chassis.

Helaas, achter de zijskirts, beide kanten, aan de onderkant van de auto, zag ik een hele lijn roest aan de oppervlakte. Ik ken de kokerbalk constructie niet, maar ik doel op het deel (eigenlijk het enige deel wat je van de kokers kan zien als de zijskirts er op zitten) wat je als je iets onder de auto ligt kunt zien.

Betekent dit big trouble? Of is het alleen oppervlakte? Komen daar plaatdelen bij elkaar? Komt het doordat er op S1 Thema slechte anti-roest behandeling is af fabriek op dat punt.

Kan zoiets nog gerepareerd en wat zou dat plusminus max kosten?

Het was verders een hele eerlijke auto, maar met mega achterstallig onderhoud. Dik 10 jr niet bereden. Carrosserie kan door beetje matte lak (viel me tegen voor een Grigio Metallic) wel een spuitbeurtje gebruiken.

Verders geen enkel spoor van schade, dus das knap bij een auto uit 1987.

Beetje rekenen wat zoiets helemaal netjes maken zou gaan kosten, vandaar.

Grazie alvast voor het meedenken! 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”