Achterklep Thema SW

Vraagbaak carrosserie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Achterklep Thema SW

Bericht door Maarten-Jan » 18 okt 2009, 17:10

Wie weet hoe je de achterklep van de Thema SW kunt afhangen? Ik heb de spoiler gedemonteerd en daaronder de schanieren losgemaakt; deze zijn echter niet verstelbaar! Ik vind dat de achterklep in de 8.32 Sw een beetje teveel anar beneden hangt, die zou iets omhoog moeten.

Waar zou ik dat kunnen afstellen?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Lambert
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2009, 23:54
Locatie: Haarlem

Re: Achterklep Thema SW

Bericht door Lambert » 18 okt 2009, 21:12

mogelijk kun je met wat plaatjes of ringen onder de scharnieren de klep iets 'optillen' :idea: ?
anders ben ik bang dat je de scharnieren zelf een lesje moet leren op een stevige bakschroef met een bankhamer door ze met beleid slim te verbuigen.
nadeel is dan wel dat je eerst moet meppen en vervolgens moet monteren en passen net zo lang tot ie mooi zit.
maar ja het is de ambacht die de klasse maakt.
ik heb het zelfde probleem, de klep hangt net een 3 mm te laag en zit aan de bovenrand te dicht op het eind dakrand en tja dat irriteerd...

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Achterklep Thema SW

Bericht door Volumex » 18 okt 2009, 21:55

De scharnieren aan de carroserie kunnen worden afgesteld. als je de hemel demonteerd (helaas, het is niet anders), kun je aan de binnenzijde door een gat in de achterste dakbalk aan weerszijde het scharnier zien. Je moet wel eerst een kilo carr.naden kit wegbikken, voordat je de bouten ziet zitten. Ook rondom de boutkoppen moet je een ruime hoeveelheid kit wegbikken. Als je de klep volledig demonteerd (zie de laatste foto's van mijn project) zie je dat er sleuven zitten in verticale richting. Zo kun je de klep in hoogte afstellen. De bevestiging van de scharnieren zit bovendien ook een beetje diagonaal, zodat je de klep ook iets in afstand kan afstellen. Daarna ook even de slotvanger aan de carroserie afstellen uiteraard. Succes!

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Achterklep Thema SW

Bericht door Maarten-Jan » 19 okt 2009, 21:00

OK dank! Ik moet toch de hemel eruit halen omdat ik een lap alcantara gekocht heb! Ik ga het suffe blauw vervangen voor deftig alcantara blauw. Komt dus goed uit.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Achterklep Thema SW

Bericht door Volumex » 20 okt 2009, 10:18

Die alcantara-truck wil ik ook gaan uitvoeren. Waar heb je het stofje gehaald?

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Achterklep Thema SW

Bericht door Maarten-Jan » 20 okt 2009, 17:40

Een Duitser heeft het op mijn aanwijzingen van zijn sloper afgehaald en het vervolgens netjes opgestuurd! Het is echt een hele verbetering voor het interieur.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”