Bestuurdersstoel vervangen

Vraagbaak interieur
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bestuurdersstoel vervangen

Bericht door Maarten-Jan » 06 mei 2011, 14:54

Dat kun je zien aan dat er maar 1tje de staven aandrijft die de stoel voor en achteruit zetten. Het is een heel gekronkel, maar het is te zien. Eventueel maak je alvast de achterste inbusboutjes los zodat je de stoel iets voorover kan buigen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Bestuurdersstoel vervangen

Bericht door Hans8V » 06 mei 2011, 15:14

Is het niet mogelijk vanaf de zijkant het motortje dat de rail aandrijft zover los te nemen dat je de stoel wel naar achteren kunt schuiven?
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Bestuurdersstoel vervangen

Bericht door webturbo » 06 mei 2011, 16:48

Op de Croma bestuurdersstoel die hier ligt, is het motortje aan de rechterkant (middenconsole kant) het voor-achter motortje. Via het bedradingsschema (draadkleuren!) moet je er ook wel achter kunnen komen welke pins van de stekker van het bedieningspaneeltje het zijn. Dat is waarschijnlijk de comfortabelste manier om direct 12v op de motor te zetten.
Afbeelding

Henksnoeren
Berichten: 124
Lid geworden op: 13 jul 2009, 12:06
Locatie: Oosterhout

Re: Bestuurdersstoel vervangen

Bericht door Henksnoeren » 06 mei 2011, 16:55

Het is gelukt zonder stroom. Ik heb de achterste bouten losgemaakt en daarna het zijkapje eraf gehaald twee boutjes waar de rails mee op het frame zit los gedraaid aan allebei de kanten. En toen ik hem zover optillen dat hij uit de vergrendeling kon en naar achter geschoven. En nu kan ik ook bij de twee voorste bouten. Probleem weer opgelost pfffff. Bedankt voor alle tips mannen.
Groet Henk

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”