8.32 S2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

8.32 S2

Bericht door Stefan Elshout » 07 sep 2011, 13:05

Gespot / Te koop

De auto staat bij een garage / handelaar.
Heeft sinds 1996 niet meer gereden en is 2 jaar geleden gekocht door deze garage. Is toen rijdend gemaakt en voorzien van nieuwe distributie, banden rondom en remblokken. Tijdens de eerste proefrit is een olieslang naar de oliekoeler gesprongen en is hij weer terug gereden naar de werkplaats. Of de motor daarbij (lager)schade heeft opgelopen is onbekend.
Heeft toen nog een tijd binnen gestaan maar staat sinds een half jaar buiten te verpieteren. Garagehouder heeft geen tijd en zin om hem weer te repareren.
Carosserie en interieur zien er erg netjes, strak en schadevrij uit. Auto heeft 125.000km op de teller en is in onderhoud geweest bij een garage in Wassenaar.

Ik weet niet wat de eigenaar er voor wil hebben, maar hij liet wel doorschemeren dat hij er nog een aardig bedrag voor wilde hebben, dus niet een bedrag als zijnde sloper (want dan zou ik hem wel willen hebben ;) )
Heeft iemand toch serieuze interesse in dit project, laat mij het dan weten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 nov 2010, 22:41
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer:

Re: 8.32 S2

Bericht door ALFAHEIDA » 07 sep 2011, 18:46

Wow, gaaf!
De ultieme combinatie deze kleurstelling. Ik vindt dat licht bruine/beige interieur zooo gaaf.... 8-)
Had die beste man geen prijs indicatie?

*Overigens is de Apk wel al 15 jaar verlopen....
Afbeelding

http://alfa164register.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfaromeo164register.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: 8.32 S2

Bericht door Stefan Elshout » 07 sep 2011, 19:02

Ja dat klopt.
Hij heeft er zelf naar eigen zeggen ooit 5000 euro voor betaald en nog 1000 uitgegeven aan banden, riemen, remblokken e.d..... als je dat totaalbedrag er voor wil geven mag je hem zoizo ophalen ;)
Dat is eigenlijk het enige dat ik weet, hij liet wel doorschemeren dat voor veel minder de auto daar bleef staan.
Echter naar mijn mening is een dergelijke auto waarvan de staat van de motor onbekend is en al zo lang niet gereden heeft en aardig werk behoeft om hem weer goed rijdbaar te krijgen niet veel meer dan 1000 a 1500 waard....

Maargoed, een autohandelaar waarbij dergelijke zooi in de weg staat kan hem met hetzelfde gemak een week later op laten halen door de grijper, dus voor dat geval heb ik in iedergeval mijn telefoonnummer achtergelaten. Als iemand er echter wel iets in ziet en er een dergelijk bedrag voor over heeft is dat natuurlijk ook prima. Eerlijk is eerlijk, de carosserie en interieur zien er echt heel netjes uit.

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: 8.32 S2

Bericht door Erwin123 » 07 sep 2011, 19:32

Inderdaad een mooie kleurstelling! En wat zonde om deze buiten te laten verpieteren.
Destijds heb ik ook interesse getoond in deze wagen, hij heeft namelijk een aantal jaar
geleden ook te koop gestaan op Marktplaats. Maar de aanbieder kon geen richtprijs
geven en toen ik langs wilde komen was ie zogenaamd "bijna"verkocht aan een verzamelaar
uit Zwitserland (aldus mijn archief :-) - bijgevoegd de marktplaats foto's). Dus heb verder
niet meer de moeite genomen. Niet veel later was de advertentie ook verwijderd.

Als ik nu het 06 nummer google kom ik uit bij een autobedrijf in Goes. Staat ie daar nu ook?
Bijlagen
lancia1a.JPG
lancia1b.JPG
lancia1c.JPG

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: 8.32 S2

Bericht door Stefan Elshout » 07 sep 2011, 19:53

Ok interessant......
Nee de auto staat nu hier in de randstad.
Ik heb het idee dat het een gevalletje 'even fixen en verkopen' was. Echter wil(de) je deze auto echt goed maken na 15 jaar stilstand zal je echt alle slangen, keerringen, een aantal pakkingen en dat soort zaken moeten vervangen. Door die stilstand is dus ook de olieslang geklapt, hier is mee doorgereden (waarschijnlijk zonder olie) met misschien wel schade tot gevolg.....zonde eigenlijk.

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: 8.32 S2

Bericht door Volumex » 07 sep 2011, 20:32

Die handelaar in Goes is volgens mij Garage Sonke. Was in de jaren tactig en begin negentig Lancia Dealer, maar heeft altijd een slechte naam in de regio gehad. Heb persoonlijk eigenlijk geen ervaring met 'm behalve dan dat hij niet echt vriendelijk is. Zijn zoon is verzamelaar.Volgens mij heeft hij de auto ooit uit Zwitserland gehaald. Ik heb hem in 2001 in levende lijve gezien. Was toen een schitterende auto.

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: 8.32 S2

Bericht door Stefan Elshout » 08 sep 2011, 23:17

Haha, grappig dat zo bijna de hele historie van een auto al bekend is :)
Auto heeft bij deze garage naar horen zeggen van de 2 jaar ook nog anderhalf jaar in de showroom gestaan.
Zou mooi zijn als iemand er nog wat in ziet, auto is te mooi om te slopen maar heeft te veel werk voor de meeste.

Plaats reactie

Terug naar “Auto's”