http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... =230012142" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze auto heb ik in het verleden wel een aantal keren gespot geloof ik. Op het eerste gezicht niet onaardig voor de prijs.
Nog een buitenkansje: i.e. turbo 8v kat.
Nog een buitenkansje: i.e. turbo 8v kat.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Nog een buitenkansje: i.e. turbo 8v kat.
geen gekke prijs op het eerste gezicht,
Re: Nog een buitenkansje: i.e. turbo 8v kat.
Is toch een samenraapsel van Thema serie's door elkaar??
Zij spiegels serie 2/3
Interieur deurpanelen ook serie 2/3?
Koplampen dan weer serie 1
Achterlichten ook serie 2.
Foto's zijn ook nietszeggend uiteindelijk, ik mis details zoals de beruchte plekken (raamranden, wielkasten/dorpels etc). Maar daar is de prijs dan ook naar waarschijnlijk.
Zij spiegels serie 2/3
Interieur deurpanelen ook serie 2/3?
Koplampen dan weer serie 1
Achterlichten ook serie 2.
Foto's zijn ook nietszeggend uiteindelijk, ik mis details zoals de beruchte plekken (raamranden, wielkasten/dorpels etc). Maar daar is de prijs dan ook naar waarschijnlijk.
Re: Nog een buitenkansje: i.e. turbo 8v kat.
Peter, mijn i.e. turbo 8v kat. uit '89 was precies hetzelfde (op de velgen en de koplampen na). Dit was een overgangsmodel tussen de turbo 8v en turbo 16v, die door de komst van de i.e. 16v (beiden rond de 150 pk) een kort leven beschoren was. Er zijn er dan ook uiterst weinig van gemaakt en is het volgens mij op de 8.32 na de meest gelimiteerde Thema.
Het was staandaard een type 2 met turbo 8v motor, wat dat betreft kloppen alleen de koplampen en velgen niet. Zoals je weet werd er nog wel eens het eea aan oude voorraad opgemaakt bij overgangsmodellen, dat zou hier zomaar het geval kunnen zijn geweest.
Het was staandaard een type 2 met turbo 8v motor, wat dat betreft kloppen alleen de koplampen en velgen niet. Zoals je weet werd er nog wel eens het eea aan oude voorraad opgemaakt bij overgangsmodellen, dat zou hier zomaar het geval kunnen zijn geweest.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Nog een buitenkansje: i.e. turbo 8v kat.
Ard, klopt idd. Dit tussenmodel zie je niet veel. Ik heb het idee dat de lampen echter wel kloppen. De versie zonder kat (165 pk) liep in 1988 uit, waarna de 150 pk versie ervoor in de plaats kwam. Dat is deze dus. En geen type 2 front.
Ik ben ze wel vaker tegengekomen, al is dat al weer lang geleden.
groetjes,
Hans
Ik ben ze wel vaker tegengekomen, al is dat al weer lang geleden.
groetjes,
Hans
Re: Nog een buitenkansje: i.e. turbo 8v kat.
Vreemd in 1988 had je toch al de serie 2 met andere koplampen en interieur, maar ook nog met de 1e serie zijspiegels met kleurkappen er op??
Deurpanelen v/h Interieur lijken mij wel vervangen, omdat de achterste panelen raamslingers hebben gehad (zie de open gaten).
Deurpanelen v/h Interieur lijken mij wel vervangen, omdat de achterste panelen raamslingers hebben gehad (zie de open gaten).
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Nog een buitenkansje: i.e. turbo 8v kat.
Ik denk gewoon een eerste serie, met tweede/derde serie spiegels en een later ingebouwd tweede serie interieur. Het enige dat niet klopt zijn de kleppendeksels. Maar dat kan ook origineel zijn. Mijn SW turbo uit 1989 had ook de zwarte deksels.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Nog een buitenkansje: i.e. turbo 8v kat.
Er zijn mijns inziens twee overgangsmodellen:
- de hier aangeboden auto: 1e serie uiterlijk voorzien van 8v turbo (150pk) kat. Uiterlijk een 1e serie op de raambedieningsknoppen na (die zijn 2e serie). De hier aangeboden auto is her en der geupgraded naar 2e serie specs, maar daardoor dus niet volledig origineel.
- de vroege 2e serie die voorzien was van de 8v turbo (150 pk) kat. Deze was voornamelijk bedoeld voor markten als de Zwitserse waar de emisienormen wat strenger waren. (In Italië werden er ook al 2e series zonder kat met 205 pk geleverd).
Een beetje hetzelfde fenomeen als bij de integrale Evo. In Nederland werd deze in eerste istantie geleverd met 8v turbo 185 pk (kat), terwijl de voorganger zonder kat al wel als 16v (196pk) zonder kat werd geleverd. Later werden de final editions alsnog 16v en voorzien van kat.(200pk).
inderdaad lekker verwarrend met die Italianen. Rare jongens, die Romeinen!
- de hier aangeboden auto: 1e serie uiterlijk voorzien van 8v turbo (150pk) kat. Uiterlijk een 1e serie op de raambedieningsknoppen na (die zijn 2e serie). De hier aangeboden auto is her en der geupgraded naar 2e serie specs, maar daardoor dus niet volledig origineel.
- de vroege 2e serie die voorzien was van de 8v turbo (150 pk) kat. Deze was voornamelijk bedoeld voor markten als de Zwitserse waar de emisienormen wat strenger waren. (In Italië werden er ook al 2e series zonder kat met 205 pk geleverd).
Een beetje hetzelfde fenomeen als bij de integrale Evo. In Nederland werd deze in eerste istantie geleverd met 8v turbo 185 pk (kat), terwijl de voorganger zonder kat al wel als 16v (196pk) zonder kat werd geleverd. Later werden de final editions alsnog 16v en voorzien van kat.(200pk).
inderdaad lekker verwarrend met die Italianen. Rare jongens, die Romeinen!