Thema 8.32 12/1989 te koop

Plaats reactie
Betakoen
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 nov 2008, 12:37

Thema 8.32 12/1989 te koop

Bericht door Betakoen » 06 jan 2014, 19:26

Wel ik kan ze niet allemaal bijhouden. 7 thema's alleen al neemt ook nogal wat ruimte in beslag.
Deze Thema is van origine een Duitse auto, staat nog steeds op duitse papieren.
Zwart met zwart leder
Ik heb hem een half jaar geleden gekocht, vooral omdat hij (in België althans, sorry jongens) dit jaar december belastingvrij wordt.
Ik heb de auto voorzien van:
Nieuwe distributie met nieuwe spanrollen,
nieuwe lagers asjes distributie in oliepompdeksel
nieuwe oliekeerringen distributiezijde
nieuwe pomp koppeling op de versnellingsbak
nieuwe flexibel op de uitlaat.
nieuwe bougies

kleppen gesteld
natuurlijk een grote beurt met filters.

Blok loopt en klinkt gewoon goed, met een goede oliedruk.

Wat zou ik er nog aan doen:
olieleidingen alla Stefan (ik heb het niet meteen gedaan, ik wilde de motor eerst eens horen draaien, want heb 'm 'blind' gekocht)
spoiler wil wel maar doet het niet
het bekende leder dashboard probleem
airco vullen als je dat belangrijk vindt
Poetsen poetsen poetsen... (niet zo mijn ding ik sleutel liever)

Let op dit is een hele gezonde auto met bijna geen roest. een tikje begint het boven de vooruit, en op een hoekje van de spoiler. Onderaan, wielranden etc kerngezond.
Zwart leder
Origineel schuifdak
Staat nu op AZEV velgen, maar kan ook origineel.
Eerlijk is eerlijk ze hebben de wielranden achter 'omgerold' het is op zich netjes gedaan, en lijkt qua roest geen gevolgen te hebben, maar ik vind dit toch jammer.

Ik denk aan 4750 Euro, wat mij een faire prijs lijkt want je weet nu wat je koopt, en het werk is overzichtelijk.
Bijlagen
P1040672 (Large).JPG
P1040673 (Large).JPG
P1040674 (Large).JPG

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Thema 8.32 12/1989 te koop

Bericht door Volumex » 07 jan 2014, 21:20

geef mij die Gamma Coupe maar. Dat is voor mij toch nog steeds één van de allerfijnste Lancia's om te rijden en te zien (eigenlijk nog liever de Berlina). maar dat is volledig off topic :lol:

De prijs lijkt mij gerelateerd aan het verhaal zeker fair.

Een hele andere 8.32 die ik zeker ook kan aanbevelen, maar nog niet op internet heb gespot, staat in de AMK (Auto Motor Klassiek) van deze maand geadverteerd. De auto is van 1987 en in eigendom sinds 1988. De beste man is eerste eigenaar, heeft 'm destijds gekocht bij mijn werkgever (van Dijk/ Schouten Lancia dealer in R'dam) en daar altijd onderhouden tot 2004. Daarna ben ik 'm zoek geraakt, maar ik weet dat hij hem altijd binnen gestald heeft en gekoesterd. Voor de volledigheid: in de jaren '90 reed hij dagelijks Delta HF turbo en z'n vrouw Delta 1.6. De 8.32 werd alleen gebruikt voor speciale gelegenheden.
En om deze ex werkgever van mij nog even op te hemelen. In die tijd mochten Lancia dealers zelf geen onderhoud uitvoeren aan 8.32's Daarvoor werden ze naar Lanim in Vianen gebracht waar speciale monteurs de service uitvoerden. Er waren daarop enkele uitzonderingen, waaronder van Dijk/ Schouten, die een speciaal opgeleide monteur in dienst hadden.

Waarvan akte (mooi was die tijd) 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Auto's”