Helaas toch te koop - 1989 164 TS

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ard 420
Donateur 2010
Berichten: 597
Lid geworden op: 03 dec 2008, 00:43

Helaas toch te koop - 1989 164 TS

Bericht door Ard 420 » 09 feb 2014, 13:59

Allen,

Na weer enkele weken bij een monteur vertoefd te hebben (diverse sensoren vervangen) en ook zelf weer het één en ander geprobeerd te hebben (bobines en lmm) geef ik het nu eindelijk op... Met een kleine op komst zal ik er de komende jaren geen tijd / geld voor hebben en ondanks dat ik hem droog kan stallen vind ik dat zonde. Het is en blijft de mooiste en fijnst rijdende auto die ik ooit gehad heb, zelfs na 3 jaar stilstand en ellende krijg ik er nog een glimlach van op m'n gezicht...! ;D Dan hoop ik hem toch liever in de handen van een andere liefhebber nog eens tegen te komen op een evenement.

Kort samengevat: Ik heb deze mooie 164 in 2008 met 243k op de teller gekocht. Tot eind 2011 heb ik er dagelijks in gereden, de teller staat nu op 297k. Helaas zijn er altijd wel ontstekingsproblemen geweest, maar er was altijd wel prima mee te rijden. Totdat ik meer kms ging maken en een diesel nodig had en de 164 niet vaak meer werd gebruikt. Sindsdien is er nog veel aan vervangen en gesleuteld, maar nooit met een heel goed resultaat. Start en loopt prima stationair, maar bij accelereren blijft er steeds vermogen wegvallen. Alles is al geopperd, de laatste gedachten gaan nu naar distributie en verdelers die niet goed afgesteld staan op elkaar.

Minpunten:
- Ontsteking
- Remklauwen achter. Andere gemonteerd, maar daarvan was er ook één niet goed meer helaas. Dit was een maand terug het enige APK afkeur punt!
- Beginnende roestvorming in de hoeken onder de achterruit. Nog zeker niet doorgerot en behandeld, maar moet wel verder aangepakt worden.
- Enkele bedieningsmotortjes hebben na 3 jaar stilstand niet zo heel veel zin meer.

Pluspunten:
- Prachtige eerste serie 164, zonder twijfel één van de besten die er nog is
- Mooi rood, zeker met een poetsbeurtje. Alleen bovenop de deur LA een beetje blanke lak die los laat
- Harde bodem
- Alle opties (airco al jaren ontkoppeld, maar zelfs parkeersensoren!)
- Zgan zwart lederen interieur, echt heel mooi
- 4 Zgan Bridgestone Turanza's
- Nieuwe spiegels (moeten alleen nog even goed aangesloten worden)
- Onderhoudshistorie vanaf 2005 gedocumenteerd bij de auto

In 2011 nog verschenen in Yountimer Magazine (nummer 7, 03/2011) en het boek 100 Jaar Alfa Romeo (2010) en het schijnt een directie-auto van Alfa Romeo NL te zijn geweest, al heb ik dat nooit kunnen achterhalen.

Dus van een heel groot liefhebber voor een hopelijk net zo groot liefhebber voor de prijs van het interieur + de wielen: €450. De prijs is enigszins onderhandelbaar en over onderdelen die ik nog heb liggen valt ook te praten.

Groet, Ard

Link naar MyReview op Autoweek: http://www.autoweek.nl/autoreview/23662 ... twin-spark

En zo mooi is hij nog steeds:

Afbeelding

Afbeelding
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05

Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Helaas toch te koop - 1989 164 TS

Bericht door Paolo » 10 feb 2014, 13:55

Niks voor mezelf, maar ik zal mijn Affa-vriendjes informeren :thumbup:
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

high fidelitaly
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 okt 2012, 23:11
Locatie: Oevel
Contacteer:

Re: Helaas toch te koop - 1989 164 TS

Bericht door high fidelitaly » 10 feb 2014, 15:26

Ard 420 schreef:Allen,

Na weer enkele weken bij een monteur vertoefd te hebben (diverse sensoren vervangen) en ook zelf weer het één en ander geprobeerd te hebben (bobines en lmm) geef ik het nu eindelijk op... Met een kleine op komst zal ik er de komende jaren geen tijd / geld voor hebben en ondanks dat ik hem droog kan stallen vind ik dat zonde. Het is en blijft de mooiste en fijnst rijdende auto die ik ooit gehad heb, zelfs na 3 jaar stilstand en ellende krijg ik er nog een glimlach van op m'n gezicht...! ;D Dan hoop ik hem toch liever in de handen van een andere liefhebber nog eens tegen te komen op een evenement.

Kort samengevat: Ik heb deze mooie 164 in 2008 met 243k op de teller gekocht. Tot eind 2011 heb ik er dagelijks in gereden, de teller staat nu op 297k. Helaas zijn er altijd wel ontstekingsproblemen geweest, maar er was altijd wel prima mee te rijden. Totdat ik meer kms ging maken en een diesel nodig had en de 164 niet vaak meer werd gebruikt. Sindsdien is er nog veel aan vervangen en gesleuteld, maar nooit met een heel goed resultaat. Start en loopt prima stationair, maar bij accelereren blijft er steeds vermogen wegvallen. Alles is al geopperd, de laatste gedachten gaan nu naar distributie en verdelers die niet goed afgesteld staan op elkaar.

Minpunten:
- Ontsteking
- Remklauwen achter. Andere gemonteerd, maar daarvan was er ook één niet goed meer helaas. Dit was een maand terug het enige APK afkeur punt!
- Beginnende roestvorming in de hoeken onder de achterruit. Nog zeker niet doorgerot en behandeld, maar moet wel verder aangepakt worden.
- Enkele bedieningsmotortjes hebben na 3 jaar stilstand niet zo heel veel zin meer.

Pluspunten:
- Prachtige eerste serie 164, zonder twijfel één van de besten die er nog is
- Mooi rood, zeker met een poetsbeurtje. Alleen bovenop de deur LA een beetje blanke lak die los laat
- Harde bodem
- Alle opties (airco al jaren ontkoppeld, maar zelfs parkeersensoren!)
- Zgan zwart lederen interieur, echt heel mooi
- 4 Zgan Bridgestone Turanza's
- Nieuwe spiegels (moeten alleen nog even goed aangesloten worden)
- Onderhoudshistorie vanaf 2005 gedocumenteerd bij de auto

In 2011 nog verschenen in Yountimer Magazine (nummer 7, 03/2011) en het boek 100 Jaar Alfa Romeo (2010) en het schijnt een directie-auto van Alfa Romeo NL te zijn geweest, al heb ik dat nooit kunnen achterhalen.

Dus van een heel groot liefhebber voor een hopelijk net zo groot liefhebber voor de prijs van het interieur + de wielen: €450. De prijs is enigszins onderhandelbaar en over onderdelen die ik nog heb liggen valt ook te praten.

Groet, Ard

Link naar MyReview op Autoweek: http://www.autoweek.nl/autoreview/23662 ... twin-spark

En zo mooi is hij nog steeds:

Afbeelding

Afbeelding
hoogst waarschijnlijk lekt het benzinedarmpje aan de benzinepomp waardoor er niet voldoende benzinedruk is.
dus misschien toch nog eventjes hier naar kijken en zo misschien toch nog bijhouden. blijft een fantastische Alfa!

Gebruikersavatar
Lancialover
Berichten: 625
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52

Re: Helaas toch te koop - 1989 164 TS

Bericht door Lancialover » 10 feb 2014, 21:29

Jammer dat hij weg moet Ard! Wel gefeliciteerd met de op komst zijnde kleine ;)

Gebruikersavatar
Ard 420
Donateur 2010
Berichten: 597
Lid geworden op: 03 dec 2008, 00:43

Re: Helaas toch te koop - 1989 164 TS

Bericht door Ard 420 » 10 feb 2014, 23:25

Dank je Bert, scherp opgelet! ;) En Paul bedankt, maar de meesten zullen hem op scarb al wel gezien hebben.

HF, mocht dat het zijn dan hoop ik dat voor de evt volgende eigenaar. Ik heb er helemaal genoeg van (het probleem dan he ;) )...
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05

Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)

Betakoen
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 nov 2008, 12:37

Re: Helaas toch te koop - 1989 164 TS

Bericht door Betakoen » 11 feb 2014, 00:10

En toch zou het heel goed kunnen wat HF daar zegt, want mij SW LX heeft net hetzelfde probleem gehad. Het lekt terug in de benzinetank, dus je merk het niet./
Is een simpele control toch nog wel even waard, want het gaat de verkoop op zich al een stuk vlotter laten verlopen me dunkt.
Gewoon even de pomp uit de tank en dat domme leidingetje controleren.

Weet niet waar je woont maar de sleutel daar voor is hier in elk geval beschikbaar (Zoersel, België)

Gebruikersavatar
Ard 420
Donateur 2010
Berichten: 597
Lid geworden op: 03 dec 2008, 00:43

Re: Helaas toch te koop - 1989 164 TS

Bericht door Ard 420 » 11 feb 2014, 23:35

Dit zou dan hopelijk goed advies zijn voor Alberto om mee te beginnen aangezien ik met hem overeen ben gekomen dat hij de auto over neemt.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05

Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)

Plaats reactie

Terug naar “Auto's”