3e serie Thema LS Turbo 16v 205pk (1994) "loop of sloop"

Plaats reactie
Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

3e serie Thema LS Turbo 16v 205pk (1994) "loop of sloop"

Bericht door webturbo » 02 jun 2016, 15:07

De aloude HLLT67, die ik jaren geleden als dagelijkse auto reed en later na wat omzwervingen bij Henksnoeren terechtkwam. Daarna is-ie bij mij in de stalling beland, toen de APK (gekeurd door een zwartkijker) een hindernis werd en Henk sowieso aan iets anders toe was. Maar ook bij mij moet-ie maar eens weg, de praktijk leert dat ik er toch niks mee doe...

Afbeelding

Heerlijk snel luxe kanon met goed werkend visco sper en de hele rataplan. Ach, jullie kennen 'm.
Zwartmetallic met beige interieur.

Plus:
* Nog altijd best mooi in de lak. Even het stallingstof eraf wassen, parkeerlichtjes vervangen (heb ik er evt. bij) en de foto hierboven is gewoon actueel.
* De bekende plekjes rond de achterruit zijn klein en succesvol een halt toegeroepen. Al zeker 10 jaar niet meer verder geroest... mag een keer opnieuw behandeld worden, maar geen problemen te verwachten.
* Clima deed het altijd (kan nu aan een vulbeurtje toe zijn, niet meer geprobeerd)
* Starten, lopen.

Min:
* Staat een paar jaar stil, in droge stalling maar toch.
* 2cm wielrand rechtsachter afgebrokkeld en de dop is uit die wielkast gevallen. Iets laswerk in die hoek dus, maar de auto is verder beslist niet rot! Met even zoeken heb ik die doppen waarschijnlijk wel.
* 2 verschillende voorstoelen. Ik heb de originele bestuurdersstoel nog geprobeerd te achterhalen (Weggegooid wegens weigerende electriek) maar dat is niet gelukt. Dit is eventueel rigoureus oplosbaar met het electrisch Croma leer wat ik ook heb staan (t.e.a.b.)
* Olie zweterij motor.

Bij mijn weten is de wielkast rechtsachter het enige APK afkeurpunt. De andere punten die Henk destijds noemde zijn opgelost of onterecht bevonden (ik zei al: gekeurd door een zwartkijker).

Vraagprijs 500,- of t.e.a.b.
Afbeelding

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: 3e serie Thema LS Turbo 16v 205pk (1994) "loop of sloop"

Bericht door webturbo » 01 aug 2016, 16:08

Verkocht. De auto is naar een Alfa-liefhebber die eens wat anders wilde.

En voortvarend aan de slag is gegaan met het laswerk. Echter het gat in de wielkast viel tegen, daar zat wat gevolgschade aan van het ermee doorrijden; de rotzooi die dan de dorpel in geslingerd wordt zaait daar ook ellende. Niet mee doorrijden dus, als je wielkastdoppen eruit vallen! Maar ook dat is nu aangepakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 3e serie Thema LS Turbo 16v 205pk (1994) "loop of sloop"

Bericht door Maarten-Jan » 03 aug 2016, 17:53

Mooi dat hij weer op de weg komt en dat niet de auto opgeofferd wordt voor de motor!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Auto's”