8.32 motorblok

Plaats reactie
Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

8.32 motorblok

Bericht door Erwin123 » 04 sep 2017, 19:56

Vorige week werd ik getipt over een 8.32 blok dat te koop stond op Marktplaats. Dus meteen contact gelegd, prijs onderhandeld en een afspraak gemaakt. Afgelopen zaterdag opgehaald en opgeslagen. Gelukkig net op tijd want op het moment van ophalen was er al overboden. Het blok zelf was helemaal uit elkaar maar wel compleet, enkel schade aan de krukas en de rest intact. De krukas kan nog hersteld worden. Mogelijk is de oorzaak een geknapte olieleiding geweest. Het blok zelf had niet meer dan 80.000 km gereden.

Toen mij het adres was doorgegeven kwam ik er achter dat dit bij Autotecnica in Oss was. Via via wist ik eigenlijk al dat daar dit blok lag, maar toen werd het niet te koop aangeboden. Ook herinner ik me vaag de auto, en het blijkt dat ik hiervan ook een posting had gemaakt:

viewtopic.php?f=36&t=70&p=23514&hilit=a ... ica#p23514 (nota bene ook een 400 op de brug!)

Met daaronder de volgende response: "klopt, werkplaats van Roel van Eerd, met de thema 8.32 van Jan Aards. Waar zeer veel problemen mee waren !!! auto voorzien van een nieuwe motor !!!"

Ik vraag me af waar hun dat nieuwe blok vandaan getoverd hebben. Van de 2e serie (kat-motor) was er wel sprake van overcapaciteit en van een iemand heb ik wel eens gehoord dat op 'n beurs in Nederland er een stuk of wat te koop werden aangeboden. Zelf heb ik er ooit eentje te koop gezien in NL.

Waarschijnlijk heeft Jan de 8.32 nog afgaande op de posting van vorig jaar voor zijn nieuwe spoiler-rubber : by Jan Aarts on March 9, 2016 The fitting was not perfect in the corners, but no real problem.

Vwb Autotecnica, die zaak is helaas opgeheven wegens dure investeringen die gemaakt moest worden icm dalende klandizie (lees matige verkoop nieuwe Italiaanse auto in de laatste jaren).

Nog geen concrete plannen met het blok, dus voorlopig gewoon als reserve voorraad aanhouden (hopelijk hoef ik het nooit te gebruiken).
20170902_102946_resized.jpg
20170902_102946_resized.jpg (2.85 MiB) 3527 keer bekeken

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 8.32 motorblok

Bericht door Maarten-Jan » 04 sep 2017, 20:16

Mooie vondst! Daar word ik wel hebberig van!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Onderdelen”