Achterklep uitzetters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Achterklep uitzetters

Bericht door Maarten-Jan » 04 feb 2009, 22:21

Wie heeft er een idee waar ik aan de juiste achterklep uitzetters voor de Thema SW moet komen?

Ik heb die van de Kappa motorklep geprobeerd, die hebben de juiste lengte, maar kunnen helaas niet gemonteerd worden omdat de Thema langere bevestigingen heeft aan de uiteinden, die bevestigingen zorgen ervoor dat de unit enigszins flexibel is waardoor deze niet van de houder afschiet als de klep opent. Zijn wel perfecte units, die van de kappa, met enorm eel kracht, die doen de klep uit zichzelf open bijna.

Waarom zitten er trouwens electrische aansluitingen boen en onderin deze dempertjes van de Thema?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Achterklep uitzetters

Bericht door RickThema » 04 feb 2009, 23:24

Haha, je bedoelt die telescooparmen ;)

Volgens mij zijn ze nieuw niet meer te krijgen en gebruikt zullen ze allemaal de fut wel kwijt zijn.

Kun je die dingen nergens laten reviseren oid?
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Achterklep uitzetters

Bericht door Maarten-Jan » 09 feb 2009, 18:43

Probleeem opgelost. Ik had de armen verkeerd om gemonteerd en dat werkt dus niet. Nu keurig de telescooparmen (dank Rick) gemonteerd van de Kappa. Deze zijn zo sterk dat de achterklep gewoon omhoog komt.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Re: Achterklep uitzetters

Bericht door Jan Willem » 09 feb 2009, 19:31

Waren de stekkers niet voor de massa-verbinding van de achterruitverwarming?

Heb je voordat je de bekleding van de D-stijlen gemonteerd hebt de bevestiging van de kogels aan de carrosserie goed geïnspecteerd. Bij mijn SW heb ik ze er wel eens opnieuw aan moeten laten lassen, en dat is geen pretje met een ruitstijl vol met kabels en een erop gelijmde ruit. Die bevestigingsbeugels waren daarvoor ook aal eens opnieuw bevestigd.
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Achterklep uitzetters

Bericht door Maarten-Jan » 09 feb 2009, 20:41

Bij mijn SW zitten de kogels goed vast, al zijn er aan 1 kant wel sporen van reparatie te zien.

Ik heb de + kabels van de ruitverwarming nu met de kabelboom mee laten lopen. Ik heb nu compleet stalen uitzetters, de originele hebben een kunststoffen aansluiting op de kogels. Zo kan er stroom doorheen lopen. De zoektocht naar goede originele wilde ik mezelf besparen, vandaar deze oplossing.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Gevraagd”