Forum upgrade

Als je op- of aanmerkingen of wensen hebt die te maken hebben met de site, plaats die dan hier, desnoods met een poll
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Forum upgrade

Bericht door Maarten-Jan » 08 aug 2010, 20:15

Beste forumleden,

Vanwege de upgrade naar de meest recente versie van de forumsoftware zal het forum enkele dagen onbereikbaar zijn.

Een tijdje terug heb ik van alles geprobeerd om de forumsaoftware te updaten. Helaas is dat telkens mislukt in rare foutmeldingen. Ik was dan genoodzaakt de backup terug te zetten. Jullie zullend daar weinig van gemerkt hebben maar het heeft mij gefrustreerd. Ik heb de hulp ingeroepen van het support team van phpbb (de software). Zij gaan nu het forum upgraden voor me en dat is een hele opluchting. Het is namelijk belangrijk om de meest recente versie te draaien in verband met de beveiliging van het forum.

Maandagavond aanstaande (9 augustus) maak ik een definitieve backup. Op dinsdag zal gestart worden met de upgrade. We weten niet hoe lang deze in beslag neemt maar dat kan varieren van 1 dag tot een aantal dagen. In de periode dat de upgrade plaatsvindt zal het forum niet bereikbaar zijn om te voorkomen dat berichten verkeerd opgeslagen worden of zoekraken door het terugzetten van een backup.

Via een mail aan allen zal ik aangeven als de werkzaamheden gereed zijn. Tot die tijd wens ik jullie sterkte zonder het forum.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Forum upgrade

Bericht door Flavia 2000 » 09 aug 2010, 11:01

Dat wordt een paar dagen afzien :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forum upgrade

Bericht door Maarten-Jan » 09 aug 2010, 22:37

Reminder:
Berichten die vanaf nu gepost worden kunnen bij het herstellen vanuit een backup verloren gaan!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forum upgrade

Bericht door Maarten-Jan » 10 aug 2010, 14:38

De upgrade van het forum is gereed. We zijn weer in veilig vaarwater dankzij de hulp van de support van phpbb.

Het forum ziet er anders uit dan je gewend bent, maar dit zal langzamerhand weer wijzigen in wat je gewend bent. Nog even geduld dus.

Mochten er in de tussentijd dingen zijn die niet meer werken zoals je zou willen of gewend was, geef dat dan svp door. De foto galerij doet het in ieder geval nog even niet.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forum upgrade

Bericht door Maarten-Jan » 10 aug 2010, 18:06

Wanneer je het forum in het engels ziet; ga dan als volgt te werk:

- Open je gebruikerspaneel (linksboven in beeld)
- Ga naar het tabblad "Board preferences"
- Zet bij "My language"de taal op "Nederlands (informeel)"
- Druk op de button "submit"
- De taal is weer NL!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forum upgrade

Bericht door Maarten-Jan » 11 aug 2010, 09:21

De fotogalerij werkt nog niet, wanneer je op "Galerij" klikt krijg je geen foto's te zien maar een serie foutmeldingen. Deze ontstaan doordat bepaalde functies opnieuw toegevoegd moeten worden. Galerij is een vrij complexe installatie die ik niet 1,2,3 weer terug heb. Word je geconfronteerd met deze fouten, druk dan op de "terugknop" van je browser.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forum upgrade

Bericht door Maarten-Jan » 11 aug 2010, 14:57

Galerij; de fotodatabase van het forum werkt ook weer! Klik op het tabblad "galerij" bovenin beeld.

Meld elke onvolkomendheid bij mij svp.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Over de site of het forum”