Nieuwe versie Forum software

Als je op- of aanmerkingen of wensen hebt die te maken hebben met de site, plaats die dan hier, desnoods met een poll
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Nieuwe versie Forum software

Bericht door Maarten-Jan » 01 dec 2011, 18:22

Beste forumleden,

Vandaag is de dag van de jaarlijkse update. Het goede nieuws is dat de software van het forum en de forumdatabase weer geheel up to date is! Dit betekent dat de site weer tegen allerlei problemen beschermd is.

Graag doe ik een beroep op je. Ondanks dat ik de basis functies getest heb kan het zijn dat sommige onderdelen van het forum niet meer werken zoals je het gewend bent. Meld dit svp dan direct aan me, dan kan ik er wat aan doen!

De update is nog niet geheel klaar, je zult dus af en toe met de mededeling geconfronteerd worden dat het forum wegens onderhoud tijdelijk dicht is. Wees niet bang, ik probeer deze tijd zo kort mogelijk te houden!\

Ik wens je weer veel plezier op het forum!

Groeten,
Maarten-Jan
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe versie Forum software

Bericht door Maarten-Jan » 01 dec 2011, 18:37

For our foreign viewers:

There are new language packs available for the forum. You can alter your preferred settings in order to view the forum in your language!

The languages available are:
- English
- Japanese
- Greek
- Italian
- German

Go to your 'Gebruikerspaneel'(see button above) and change the settings in 'Foruminstellingen' under 'Mijn taal;'

If you whish another language, pleas let me know!

Good luck!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe versie Forum software

Bericht door Maarten-Jan » 03 dec 2011, 12:17

Bij het uploaden van foto's worden deze automatisch geresized naar 800 x 600px. Dit heb ik gedaan om de foto voorraad niet te snel zwaar op de beschikbare ruimte op de server te laten drukken. Mocht je problemen met deze functie ondervinden, geef het dan svp door.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Nieuwe versie Forum software

Bericht door Frank » 03 dec 2011, 20:16

Hoi Maarten-Jan,
Dat resizen gebeurde toch al? Wat ik wel merkte is dat ook extern geuploade foto's worden afgesneden als ze groter zijn. Waarom is dat?
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe versie Forum software

Bericht door Maarten-Jan » 03 dec 2011, 20:23

Het resizen was door een eerdere update helaas verdwenen. Ik heb het weer geactiveerd omdat er enkelingen foto's van 2MB aan het uploaden waren waardoor ik ineens ruimtegebrek had bij een backup.

Het afnsnijden van foto's heeft te maken met dat de foto niet hier op de site staat, maar op een andere site als ImageShack ofzo. Daar kan dan een hele grote foto staan die hier niet zo groot getoond kan worden. Hiervoor heb ik ook een nieuwe resize functie gebouwd zodat deze foto's nooit breder worden dan 600px in het bericht, Foto's die je upload in een bericht worden maximaal 600 x 800 px. Vooral Oldcromapower had hier last van. Nu kun je zien dat een dergelijke foto geresixed wordt en kun je met de muis erop gaan staan en volgt de tekst dat je kan klikken om het originele formaat te zien.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Over de site of het forum”