New Daily Summer Driver!

Hier gaat alles off-topic
jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: New Daily Summer Driver!

Bericht door jos832 » 08 feb 2015, 19:48

Nu ik alweer ca. een half jaar rond tour in mijn Thesis is het tijd voor een kleine up-date.

Ze heeft begin Januarie de 100 000km beurt gehad bij een Dealer in Bazel.
Deze heeft alle in Bazel lopende Thesissen in onderhoud; 5 stuks waarvan de mijne de enige Diesel is.
Geen bijzonderheden bij deze beurt behalve het verwisselen van de 4 remschijven en blokken (leuk nu de €uro .- CHF bijna 1:1 staat)

Ik heb dus sinds de export NL en invoer Zwitserland er al ca. 25 000km mee gereden.
Echt een genot en (bijna) probleemloos!

Wat is er dan niet 100% ok gegaan!

Wel, na ca. 5 000km begon ze in de nood-mode te lopen! Dit was op de grens met NL -Duitsland.
Gelukkig ben ik met veel kunst en vliegwerk (0- 100 invoegen op de snelweg in 60sec :shock: ) tot aan Gerrit kunnen komen.
Deze heeft de foutmelding kunnen uitlezen en vond dat de verstuiver van de 1e cilinder niet ok liep.
FF los, wat kontaktspray erop en daar gingen wij weer (dank je Gerrit!!!)
Lekker ca. 800km zonder problemen naar huis met een gehaalde Top van 250km/uur op de duitse Autobahn (ok, wind mee en berg af :lol: )
Volgende dag ff crossaintje halen voor het ontbijt en jawel……. noodloop!
Zelf de stekker weer losgehaald en schoongemaakt, liep weer, en als de donder naar de dealer in Bazel.
Dat ook weer zonder problemen gered.
Diagnose: verstuiver defect!!

Na deze vervangen te hebben weer ca. 1 000km zonder problemen gereden.
Tot, gelukkig vlak bij huis, weer noodloop incl. de slecht schakelende bak !!!
Thuis alles na gekeken en vond dat nu ook cilinder 2 en 3 wat minder liepen.
Weer naar de Dealer en deze constateerde dat het roetfilter vol zat!!!!!
Deze dus geregenereerd en alles weer top!
Blijkbaar heeft de vorige eigenaar niet voldoende snelweg km onder de wielen gehad.
Als voorzorg een flesje reiniger erin en sindsdien dus (afkloppen) 15 000km lekker rijden door Europa.

Al met al een heel fijne reisauto die bij mij een grote smile op mijn gezicht tovert en bij voorbijgangers verbaasde blikken in de trend van "was das nou!".

Zijn er dan geen andere zaken te vermelden?
Ja hoor!

De door Paolo besproken S H I T = Self Healing Italian Technolgy doet zijn werk tot tevredenheid.

De Diva houd ten eerste niet van de kou!
's ochtends bij het opstarten in de Elzas vind de Navi dat het te koud is om te gaan werken.
CD unknown, no CD detected, CD upside down :roll:
Nadat het interieur op temperatuur gekomen is en ik de CD er overnieuw in doe is er dan niks meer aan de hand.

Ook het afspuiten vind ze niet altijd leuk!
Meldingen in de trend van; Backlight not functioning, Indicator mal-function, parking sensor error gevolgd bij "go to delear" lossen zich vanzelf op als ze het vocht van zich heeft afgeschud :P

Duidelijk een Diva met karakter!
Om haar wat tevreden te stellen heb ik een standkachel op de kop kunnen tikken.
Die moet ik alleen nog in (laten) bouwen wat eigenlijk niet moeilijk is want alles is al voorbereid sinds bjr. 2007, toch???
Helaas is dit ietwat moeilijker dan verwacht want was alleen af fabriek te krijgen.
Dus bij Webasto geen inbouwplan of delen te krijgen en de dealer weet zich ook niet echt raad.
Dit puzzel stukje moet ik nog oplossen en als iemand nog een gedetailleerd inbouwschema heeft of delenschema; alvast bedankt :thumbup:

Op naar de volgende 20 000km beurt en onze BeNeLux meeting.

Groeten uit de Elzas,
Jos
IMG_1399.JPG

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: New Daily Summer Driver!

Bericht door Frank » 08 feb 2015, 20:17

Mooi verhaal, Jos! :thumbup: Wel lekker dat die storingen voorbij zijn, dat noodloop gedoe daar wordt je niet vrolijk van.
Ik denk dat die navigatie gewoon condens op de lens of cd is, peanuts :D
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: New Daily Summer Driver!

Bericht door Paolo » 09 feb 2015, 15:24

Dat noodloop verhaal i.c.m. met te weinig snelweg kilometers komt me bekend voor. Had ik bij de Winter-Phedra ook. Op advies van Michiel (Autofficina) ben ik V-Power en Excellium gaan tanken en flink gaan gassen op de snelweg en daarna is het niet meer terug gekomen. S H I T happens ;)

Dat Navi gebeuren i.c.m. de kou herken ik ook. Het display en de navi van onze Fünfer worden ook altijd erg langzaam wakker als het buiten koud is. Ach, er valt mee te leven...

Geniet van je bella!! :thumbup:
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Plaats reactie

Terug naar “LOL”