Na meer dan 15 jaar Lancia Thema's en Fiat Croma's als dagelijkse kilometer vreters te rijden gaan ik daarmee stoppen
Wees niet bang ik stop niet met de Thema/Croma liefhebberij. Maar het beginnen nu toch echt oude auto's te worden en aangezien wij gewoon een dikke 40/50000 km per auto rijden. Is het nu tijd om ze nu echt als hobby auto's te gebruiken.
De blauwe 16V LS mag na 2 jaar afgebeuld te zijn nu ff rusten en word in de komende maanden weer opgelapt. Wat er met de LX gaat gebeuren weet ik nog even niet. De Croma op LPG word/ zijn we weer aan het opbouwen met behulp van een Thema donor die we hebben staan.
En verder gaat er zeker nog wel een andere Thema komen.
Wat gaat dan het dagelijks vervoer worden? Voor nu de donkerblauwe Lybra en de Dedra. Als de lichtblauwe Lybra helemaal klaar is gaat die de vervanger worden van de Dedra. Het is de bedoeling dat dan de lichtblauwe Lybra de auto van mn meissie word en ik met de donkerblauwe Lybra ga rijden.
Nu wisselen we steeds tussen de Lybra en de Dedra.
De blauwe 16V LS gaat komende week de garagebox in en word geschorst.
De Thema en Croma gaan dus vertroeteld worden als hobby auto's naast de 2 Fiat 131's. en de Lybra mogen het zware werk gaan doen
Het einde van een tijdperk
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Het einde van een tijdperk
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Het einde van een tijdperk
Tsja. Het zat er ook voor jou een keer aan te komen. 20 jaar is voor Italiaanse auto's van deze leeftijd ook wel het moment om het wat rustiger aan te gaan doen.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Het einde van een tijdperk
Klopt het zat er inderdaad al langer aan te komen maar wilde het moment zolang mogelijk uit stellen
Toch met die vele kilometers in die dik 15 jaar niet veel grote problemen gehad. Een keer een motor opgeblazen met een Thema 16V SW, koppaking eruit geblazen bij een Croma TDid (maar dat kwam door een fout van een garage) en een gebroken distributie bij een Croma. Voor de rest gewoon heerlijk gereden
Maar mn meissie begon toch de wens krijgen voor een modernere auto en door de goede ervaring van mn vader met zn Lybra toch maar is daarnaar gaan kijken.
Toch met die vele kilometers in die dik 15 jaar niet veel grote problemen gehad. Een keer een motor opgeblazen met een Thema 16V SW, koppaking eruit geblazen bij een Croma TDid (maar dat kwam door een fout van een garage) en een gebroken distributie bij een Croma. Voor de rest gewoon heerlijk gereden
Maar mn meissie begon toch de wens krijgen voor een modernere auto en door de goede ervaring van mn vader met zn Lybra toch maar is daarnaar gaan kijken.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V