Loop/sloop meeting
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: Loop/sloop meeting
Hee, ik ken dat koetsje-met-die-hoek-eruit ergens van
Re: Loop/sloop meeting
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ondanks het beroerde weer en de 'taaie' klussen zat de sfeer er goed in en hebben we een hoop gedaan. Hulde aan alle deelnemers. Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat ik 's avonds op de bank als een blok in slaap ben gevallen
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: Loop/sloop meeting
Voor het missende hoek stukje hoef je niet verder te zoeken: die staat hier!
Re: Loop/sloop meeting
Vandaag met m'n pa mee naar Autofficina Soest om de andere draagarm te (laten) doen.
Brug op en gaan, rechter draagarm rats rats (of beter gezegd ratel ratel) er af.
Scheelt zoveel tijd met een brug erbij, maar da's geen nieuws natuurlijk.
Ook bij deze leek ook vreemd genoeg de grote staalkleurige bevestigingskant verkeerd om te zitten (waar de twee grote en twee kleine bouten doorheen gaan. Wellicht is er een mooie naam voor: plaatje).
Werd dus ook maar omgedraaid en monteren maar.
Ging allemaal voorspoedig en leek er dus op dat het binnen een half uurtje gepiept zou zijn ipv een halve dag
Maar ook hier paste het allemaal net niet en in dit geval bij de fuseekogel, zoals op de foto hieronder te zien: Heren van Autofficina pakten de oude er eens bij en verrek daar zit een soort kuiltje voor de fuseekogel en die zat bij de net gemonteerde nieuwe draagarm dus aan de onderkant Snel kijken naar de rechterkant, en ja hoor, de draagarm die zondag was gedaan zat op z'n kop gemonteerd..
Omdat het allemaal niet echt wilde passen zaten de bouten aan de rechterkant op z'n kop. Dat blijkt alleen niet zo verstandig. De middelste bout loopt namelijk aan tegen de 'fusee omhuizing' zoals hieronder te zien en naast dat waren deze bouten ook door de montage (verkeerde hoek) naar de gallemiezen (krom). Gelukkig dat die bouten er als extra bij zitten en dus de oude nog voorhanden waren. Kortom al het werk (van zondag) was voor niks gedaan en ze konden beiden er weer onderuit en naar de juiste kant toe.
Dat het staalkleurig bevestingsding verkeerd om zat, had afgelopen zondag toch een hint moeten zijn
De (eigenlijk linker) draagarm die rechts zat kon met een paar klappen weer iets teruggebogen worden zodat het kuiltje weer vlak is zoals het hoort.
En nu zit het rechts (en links) zoals het hoort te zijn: En finito!
Met zoveel knowhow bij elkaar toch zo'n ding op z'n kop gemonteerd krijgen.. ach
En nog voor de velen 131 liefhebbers: Deze fraaie 131 Racing ('77 origineel NL) was in onderhoud vandaag.
Brug op en gaan, rechter draagarm rats rats (of beter gezegd ratel ratel) er af.
Scheelt zoveel tijd met een brug erbij, maar da's geen nieuws natuurlijk.
Ook bij deze leek ook vreemd genoeg de grote staalkleurige bevestigingskant verkeerd om te zitten (waar de twee grote en twee kleine bouten doorheen gaan. Wellicht is er een mooie naam voor: plaatje).
Werd dus ook maar omgedraaid en monteren maar.
Ging allemaal voorspoedig en leek er dus op dat het binnen een half uurtje gepiept zou zijn ipv een halve dag
Maar ook hier paste het allemaal net niet en in dit geval bij de fuseekogel, zoals op de foto hieronder te zien: Heren van Autofficina pakten de oude er eens bij en verrek daar zit een soort kuiltje voor de fuseekogel en die zat bij de net gemonteerde nieuwe draagarm dus aan de onderkant Snel kijken naar de rechterkant, en ja hoor, de draagarm die zondag was gedaan zat op z'n kop gemonteerd..
Omdat het allemaal niet echt wilde passen zaten de bouten aan de rechterkant op z'n kop. Dat blijkt alleen niet zo verstandig. De middelste bout loopt namelijk aan tegen de 'fusee omhuizing' zoals hieronder te zien en naast dat waren deze bouten ook door de montage (verkeerde hoek) naar de gallemiezen (krom). Gelukkig dat die bouten er als extra bij zitten en dus de oude nog voorhanden waren. Kortom al het werk (van zondag) was voor niks gedaan en ze konden beiden er weer onderuit en naar de juiste kant toe.
Dat het staalkleurig bevestingsding verkeerd om zat, had afgelopen zondag toch een hint moeten zijn
De (eigenlijk linker) draagarm die rechts zat kon met een paar klappen weer iets teruggebogen worden zodat het kuiltje weer vlak is zoals het hoort.
En nu zit het rechts (en links) zoals het hoort te zijn: En finito!
Met zoveel knowhow bij elkaar toch zo'n ding op z'n kop gemonteerd krijgen.. ach
En nog voor de velen 131 liefhebbers: Deze fraaie 131 Racing ('77 origineel NL) was in onderhoud vandaag.
Laatst gewijzigd door Jimmie op 25 jun 2011, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Loop/sloop meeting
Ha Jimmie,
Dank voor je terugkoppeling. Ik schaam me kapot . Eigenlijk had onze intuïtie dit al aan moeten voelen toen het allemaal zo moeizaam ging. Ik wil het niet afschuiven op de situatie, maar ik weet wel dat ik het voortaan nooit meer in het donker onder een auto zal doen. Dat is echt niet de methode... Veel fijne kilometers JW!
Dank voor je terugkoppeling. Ik schaam me kapot . Eigenlijk had onze intuïtie dit al aan moeten voelen toen het allemaal zo moeizaam ging. Ik wil het niet afschuiven op de situatie, maar ik weet wel dat ik het voortaan nooit meer in het donker onder een auto zal doen. Dat is echt niet de methode... Veel fijne kilometers JW!
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: Loop/sloop meeting
(ik zeg ff heeeeeeeelemaal niks )