Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Vraagbaak aanschaf
Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Bericht door Flavia 2000 » 18 sep 2009, 14:54

Beste mensen,

Ik ben ineens in hoog tempo op zoek naar een 1e serie Delta HF turbo :mrgreen: Weet iemand er toevallig één te koop staan. Mijn apk gaat zwaaar tegenvallen. Voor hetzelfde geld heb ik waarschijnlijk een ander exemplaar. En om nou geld in mijn gt´je te blijven pompen, terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar een turbo...


Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Bericht door Maarten-Jan » 18 sep 2009, 17:18

Wat een prijsjes!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2009, 00:07
Locatie: Selfkant DE

Re: Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Bericht door Ralph » 18 sep 2009, 23:08

Anders kijk eens in Belgie.

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Bericht door Flavia 2000 » 19 sep 2009, 15:26

Dat zijn nog helemaal geen vreemde prijzen. In buiten ons land liggen de prijzen gemiddeld een stuk hoger. Maar ben er inmiddels één op het spoor...

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Bericht door Volumex » 20 sep 2009, 10:37

Ik zou het wel weten:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1yxlqkpgckx

Wat een plaatje!!!

Je moet er wel wat voor over hebben: hij staat op Sardinië :roll:

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Bericht door Flavia 2000 » 20 sep 2009, 12:12

In Nederland lijken ze allemaal verdwenen, heb ze het afgelopen jaar nog maar zeer zelden gezien. Integrales genoeg, maar de oer Delta... Terwijl ik die toch eigenlijk veel mooier vind. Dat zou dan eigenlijk weer een reden moeten zijn om die van mij ook op de weg te houden. Het gaat in ieder geval lekker zo, ik ben in een maand tijd van 3 naar geen Lancia gegaan :cry:

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Bericht door Flavia 2000 » 28 sep 2009, 21:49

Even weer omhoog schoppen. Ik ga binnenkort die Delta HF bekijken. Heeft iemand hier er ooit één gehad en wat zijn de aandachtspunten? Ik kan ´m echt voor een heel zacht prijsje krijgen. Zo zacht, dat je misschien ook wel kan verwachten dat er addertjes onder het gras zouden kunnen zitten :mrgreen:

don pedro
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:28

Re: Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Bericht door don pedro » 28 sep 2009, 21:58

Roest, roest, roest, oh ja had ik al roest gezegd.

Technisch, loop alle slangen na, motor moet goed lopen, maak indien mogelijk absoluut een flinke proefrit en vooral bij terugschakelen even de koppeling inhouden toeren laten vallen en dan in de achteruit spiegel eens kijken. Als je rook ziet lekker laten staan. Turboboost ff checken en oliedrukmeter.

Maar zo goedkoop, dan moet er wel een hoop mee aan de hand zijn..... 8-)

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Gezocht 1e serie Delta HF turbo

Bericht door Flavia 2000 » 03 okt 2009, 12:52

@don pedro, kwam er net tijdens wat zoekwerk achter dat je er ook één gehad hebt :mrgreen: Dit exemplaar heeft zeker wel wat puntjes, maar dat is zo op het oog te overzien. Originele vraagprijs was een paar maanden geleden €1500, daarna kreeg ik een aanbod om ´m voor €900 te kopen. Inmiddels weer eens een mailtje gestuurd en kan ´m voor €700 krijgen. Dat is op zich reden genoeg om voorzichtig te zijn. Er zijn ook wat dingen mee, die ik zelf wel kan verhelpen. Raam wil niet open (had ik met huidige delta ook, zo te verhelpen) en de deurgrepen zijn kapot (kan ik van die van mij afhalen) Verder lekt ie wat olie, maar ik ben er nog nooit één tegengekomen die dat niet had. En deze lekt koelvloeistof, duidelijke scheur in leiding. Dat ik er de komende jaren geld in moet stoppen is geen probleem. Dat moet ook met mij huidige gt en dat is toch beduidend minder aantrekkelijk. Verder is er al een hoop aan de gedaan, zie advertentie:

Al gedaan: distributie + spanrollen en waterpomp,olie bougies ,bougie kabels , verdelerkap en rotor, koppakking, kleppendeksel pakking, achterdemper, hoofdremcilinder+ remleidingen + slangen voor, rondom nieuwe vering (weitec) 4cm verlaagd, 2banden (bridgestone) fatsoenlijk uitgelijnd. De auto rijd goed schakelt goed remt goed en ligt zeer goed op de weg.Ook werkt de turbo goed. keuring tot april 2010
minpunten: roest op de deur en bij de voorruit ,deurklinken kapot, lekt wat olie en koelvloeistof.


Misschien heeft iemand nog een ander betaalbaar alternatief in de aandieding. Heb mijn Thema geloof ik een maand te vroeg verkocht :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”