lagers/schotels ophanging aan de voorkant

Vraagbaak techniek
Plaats reactie
prisma4wd
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:42

lagers/schotels ophanging aan de voorkant

Bericht door prisma4wd » 02 aug 2010, 22:20

Heren,
ik ga een vraag stellen over een Prisma, maar dat moet toch kunnen op deze site. Er is tenslotte de nodige verwantschap

Ik moet de ophanging voor vervangen, de auto bonkt vervelend bij het doorveren. Het ligt waarschijnlijk aan de toplagers , dwz de schotels aan de voorkant. Ik heb ondertussen voor de zekerheid ook nieuwe schokbrekers gevonden van Sachs, maar ik weet niet waar de lagers te vinden.
Ik ben niet 100% zeker van de originele onderdeelnummers

het kan 82403819 zijn of ook 82424665.

Martin Willems en Tuynder geven niet thuis, dwz Tuynder kan ze niet leveren en zelfs MW heeft geen eigen connectie . Ik ben er wel achter dat er symmetrische en asymmetrisch zijn. Ik heb het laatste type (zie de bijlage).
Vraag is dus.
kan je met wat handigheid ook symmetrische lagers gebruiken en daarna uitlijnen?

Wie heeft er ervaring of handigheid met de voorpoten?


groeten
Jan Freie
Bijlagen
toplager.jpg

Gebruikersavatar
Lancialover
Berichten: 625
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52

Re: lagers/schotels ophanging aan de voorkant

Bericht door Lancialover » 03 aug 2010, 00:07

Als je symmetrische zou gebruiken veranderd je caster, en dat is verder niet in te stellen met uitlijnen voor zover ik weet. Maar weet je zeker dat het aan de lagers ligt? Lijkt me op zich weinig te maken hebben met het ver inveren. De lagers werken alleen bij het sturen. Bonken bij inveren lijkt mij eerder te liggen aan of hele slechte schokdempers of bijvoorbeeld versleten draagarmen.

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: lagers/schotels ophanging aan de voorkant

Bericht door wpcastillom » 03 aug 2010, 06:59

is dit wat?
http://www.teilesuche24.de/lancia/prism ... 5?c=100735" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”