kapotte distributie

Vraagbaak techniek
Plaats reactie
Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

kapotte distributie

Bericht door Flavia 2000 » 16 dec 2011, 18:07

Heeft iemand hier een idee wat er bij een gesprongen distributie allemaal vervangen dient te worden. Alleen de kleppen en distributie? Heeft iemand ook een idee welke kosten daarbij komen kijken, mits je het laat repareren natuurlijk. Ik krijg altijd de indruk dat het dan einde verhaal is, maar misschien is het best wel haalbaar...

Betakoen
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 nov 2008, 12:37

Re: kapotte distributie

Bericht door Betakoen » 16 dec 2011, 19:08

Normaal gezien alleen kleppen (en dan meestal niet eens allemaal), en natuurlijk de distributie.
Maar je gaat dan natuurlijk meteen wat meer doen, hier en daar een pakking, misschien de thermostaat en de waterpomp, maar het hoeft niet perse.

Wat voor auto is het, turbo uitlaatkleppen zijn nogal wat duurder dan gewone. Ik zou denken dat het goedkoopst een tweedehandse komplete kop zal zijn.

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: kapotte distributie

Bericht door Flavia 2000 » 16 dec 2011, 22:49

1.8 16v VVT, die lijken allemaal een kapotte distributie te hebben... Of in ieder geval toe te zijn aan een nieuwe distributie. Ik weet niet wie het hier ooit zei, een Dedra vinden valt wel mee, een goede niet. Ik laat ze nu elke keer maar voor wat ze zijn, maar wie weet kan het best wel meevallen.

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: kapotte distributie

Bericht door webturbo » 19 dec 2011, 01:47

Om de 1 of andere reden moet die distributie om de 60.000km...en als je dat daadwerkelijk DOET (wat gezien de prijs van de distributieset, en de dagwaarde van die auto's, nog wel eens nagelaten wordt of onvolledig gedaan), is er niks aan de hand.

Mijn 146 precies eender, dat is feitelijk een heel eind hetzelfde torretje.

Ik heb er dus eentje voor een prikkie gekocht die nog niet stuk was, maar wel gedaan moest worden. Ben toen begonnen met een hele grote beurt (die meer kostte dan de aanschafprijs van de auto), maar rijd inmiddels 50.000km met dat hok, met sindsdien welgeteld 15 euro onvoorziene kosten en verder alleen nog olie en banden...

(Wat waren die onvoorziene kosten dan? Afgebroken knopje binnenspiegel - voor 5 euro op de sloop een 'nieuwe' gehaald - en wat uitlaat montagemateriaal)

Inmiddels moet-ie bijna alweer... zucht. Maar dit keer kan ik in elk geval de nokkenasversteller overslaan, omdat ik 100% zeker weet dat die de vorige keer gedaan is.
Afbeelding

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: kapotte distributie

Bericht door Flavia 2000 » 19 dec 2011, 21:11

Juist, het gaat meestal mis qua onderhoud. Gezien de gemiddelde waarde van een Dedra is dat ook best begrijpelijk, maar eeuwig zonde. Je hebt dan een een eigenaar nodig met hart voor de auto. Ik heb met mijn Delta al regelmatig onderhoud gehad, waar ik een ander exemplaar voor kon kopen. Maar je weet dan wel dat alles snor zit voorlopig. Beste optie op dit moment lijkt me inderdaad de kop van een goed exemplaar overzetten en de distributie meteen doen. Ondertussen heb ik echter een `offer I can´t refuse´ gekregen... Even fingers crossed

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”