Dribbelende Dedra SW in bocht

Vraagbaak techniek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Dribbelende Dedra SW in bocht

Bericht door Cromapower » 28 jan 2014, 20:51

Sinds aanschaf alweer een dikke 7000 km gereden met de Dedra SW. Naar volle tevredenheid kan ik wel zeggen.
Toch is er wel een dingetje met de auto.

Met bochten naar links, vooral op snelheid op snelwegen, begint de auto aan de achterkant te dribbelen. Het lijkt ofdat de auto in veert en dan begint te dribbelen. Aan de banden ligt het niet want er zitten inmiddels nieuwe velgen met nieuwe banden op. De bussen van de ophanging voelen goed aan en er zit geen speling op het wiel.
Wel vind ik de vering, vooral achter zacht en erg soepeltjes.

Het lijkt mij dat de achterschokbrekers en dan vooral rechts versleten zijn.
Lijkt mijn bevinding juist of moet ik verder denken, wil ook niet weer blind de schokbrekers vervangen zonder zeker te zijn.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dribbelende Dedra SW in bocht

Bericht door Maarten-Jan » 28 jan 2014, 21:14

Schokbrekers inderdaad, lijkt mij het meest voor de hand liggend! Is ook gevaarlijk om mee door te rijden. Als je plots moet uitwijken verlies je het contact met de weg met alle gevolgen van dien...
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Dribbelende Dedra SW in bocht

Bericht door Cromapower » 28 jan 2014, 21:25

Dacht ik dus ook MJ, Het is nog niet zo erg maar word wel erger. Maar is ff internet afstruinen voor schokkers, met een beetje geluk kan ik ze volgende week vervangen. Ga dr zeker niet lang mee doorrijden want het voelt soms niet prettig aan. En heb geen zin om achterste voren te komen staan. :lolno:
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

high fidelitaly
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 okt 2012, 23:11
Locatie: Oevel
Contacteer:

Re: Dribbelende Dedra SW in bocht

Bericht door high fidelitaly » 28 jan 2014, 21:35

schokdempers best vervangen ja. is niet echt veilig nu.

achterste kosten niet veel en is een kwartiertje werk, daar kan je niets voor riskeren

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Dribbelende Dedra SW in bocht

Bericht door Cromapower » 28 jan 2014, 22:13

Zo, gelijk maar ff actie genomen :lol:
Net 2 nieuwe schokkers besteld bij mister-auto.nl Voor 80,- euro incl verzenden.
Volgens bevestigingsmail worden ze donderdag verstuurd kan ik ze begin volgende week mooi ff monteren :thumbup:
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Robkg
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:21

Re: Dribbelende Dedra SW in bocht

Bericht door Robkg » 28 jan 2014, 22:26

Cromapower schreef:Zo, gelijk maar ff actie genomen :lol:
Net 2 nieuwe schokkers besteld bij mister-auto.nl Voor 80,- euro incl verzenden.
Volgens bevestigingsmail worden ze donderdag verstuurd kan ik ze begin volgende week mooi ff monteren :thumbup:
Als de ophanging bij een Dedra SW gelijk is aan een 155 berlina, dan is het een eitje om te vervangen.

Een tip alleen en doe dit echt! De bovenste bout kan in de balk vallen en dan rij je met een rammelende auto, die bout is er dan bijna niet meer uit te krijgen. Dus doe in de dop van de ratel een dotje kit, kauwgom of iets anders waardoor de bout er niet uit kan vallen zonder dat je serieus trekt. Ik ben wel eens 2u bezig geweest namelijk om die %#@%*#$@# bout er uit te vissen.
Lancia K SW 2.4 20v

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Dribbelende Dedra SW in bocht

Bericht door Cromapower » 28 jan 2014, 22:34

@Robkg
Ophanging van een 155 is inderdaad gelijk aan een Dedra.
Bedankt voor de tip, zou inderdaad iets voor mij zijn dat dat gebeurd :crazy:
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”