Papa heeft een nieuwe auto

Plaats hier je links naar interessante, leuke of mooie sites/efbeeldingen/filmpjes van de Lancia Thema of Kappa
Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door Erwin123 » 28 sep 2012, 19:45

Heel lang verhaal kort; daily driver stuk, andere gekocht.
Speciale dank aan Joseph Freud voor alle ondersteuning en aangeboden hulp.
Uiteindelijk een NL exemplaar gekocht van een liefhebber.
Bijlagen
So long Sucker!
So long Sucker!
Lancia Kappa Coupe Passo Corto Gran Turismo Bellisimo
Lancia Kappa Coupe Passo Corto Gran Turismo Bellisimo
Duo Spic & Span
Duo Spic & Span
combi2.JPG

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door Hans8V » 28 sep 2012, 20:27

8-) Heel mooi! :thumbup: Als daily driver helemaal niet gek! En nu nog een Yp voor de boodschappen er bij :lol:
Maar er komen nog wel meer foto's van de KC?
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Arrien
Berichten: 408
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:05
Locatie: veenendaal

Re: Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door Arrien » 28 sep 2012, 21:10

Mooi man :thumbup: . Kon je hem niet in de zelfde kleur krijgen als de 8.32. :mrgreen:
Lancia thema 8.32 1988. V8-power.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door Maarten-Jan » 28 sep 2012, 21:14

Is het nu een turbo of een V6 geworden? Ik moet wel kwijt dat deze K een 1000% verbetering is ten opzichte van dat Ford hok. Ik ben niet echte een Ford liefhebber. Een Lancia blijft niet te versmaden!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door jos832 » 28 sep 2012, 22:46

Lang verwacht, toch gekregen ;)

Gefeliciteerd man!
Kom de KC snel bekijken!

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door JW turbo16V LX » 28 sep 2012, 23:03

mooi hoor....historisch niet helemaal juist (want omgedraaid) maar zou zeggen 'one small step for mankind, one giant leap for a man:clap: ......alleen waar heb je de laatste 3 maanden dan in gereden, alleen in de Thema? :roll:. Wat zit er overigens van binnen in?

p.s. vlgs mij klopt M-J's berekening niet, delen door nul kan namelijk niet :lol:

p.s. 2: als ik een K coupe zie kijk ik altijd naar de uitlaatpijpen, zijn het er 2 dan is het iig een V6 of T(20V)

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door RickThema » 29 sep 2012, 00:52

mooie bak!!! :thumbup:

Volgens mij is het een 2.4

Althans, dat zegt de rdw :geek:
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door Erwin123 » 29 sep 2012, 20:02

Dank voor alle positieve reacties (wij van WC eend adviseren WC eend ;) ).

Dan toch maar een klein stukje van het het lange verhaal:

Mijn voorkeur ging uit naar de Turbo. Na een proefrit in een V6 automaat die qua prestatie en vermogensbeleving tegenviel wilde ik weer doorzoeken. De auto in kwestie voldeed voor de rest eigenlijk aan al mijn eisen; goede kleurcombinatie, leer, lage km-stand, schadevrij, origineel en prettig geprijsd. Opmerkelijk genoeg was de auto in onderhoud geweest bij de garage waar ik met mijn Thema kom voor de keuring. Bij navraag zei die meteen: kopen! Het tweede minpuntje was dat het een serie 1 was. Later die week toch de knoop doorgehakt en gebeld. Was ie net verkocht. De eigenaar woonde nota bene tegenover Franke in Den Haag. De auto kwam daar overigens niet vandaan.
Maar hij is uiteindelijk wel verkocht aan een klant van Franke. Dus verder wezen zoeken. Voor de Turbo versie wilde ik wel de 20v versie hebben met bovenstaande eisenpakket. Maar dat viel niet mee of veel te ver weg en dubieuze exemplaren. Jos heeft zelfs collegaas in Italie auto's laten inspecteren en foto reportages laten maken.
Toch overstag gegaan voor de 2.4 versie. Dit exemplaar heeft naar mijn zin net iets te veel kilometers, 160.000 km en is een serie 1, maar voor de rest een keurig exemplaar met onderhouds historie en afkomstig van een echte liefhebber. Bovendien gewoon in NL en geen rompslomp met importeren. De wagen is overigens 4 of 5 jaar geleden uit Belgie geimporteerd. Volgens de eigenaar stond die bij de vorige eigenaar in een verwarmde garage op tapijt :-) . Gisteren vanuit Maastricht terug gereden, wat een fijne rit. Nee, die 2.4 daar is niks mis mee. Echt een gran turismo gevoel. En de afgelopen 3 maanden heb ik in een andere Ford (Oeps!) gereden. Misschien moet ik die maar eens gaan inruilen voor een Thesis.

Ok, hier nog een paar extra foto's:
Bijlagen
kc1.JPG
kc2.JPG
kc3.JPG
kc4.JPG

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door Maarten-Jan » 29 sep 2012, 20:14

Mooi hoor, die 2.4 heeft kracht genoeg. Toch moet je ook maar eens een tweede serie rijden; dat is een heel verschil.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Papa heeft een nieuwe auto

Bericht door Paolo » 29 sep 2012, 20:54

@Erwin, wat een geweldige aankoop! Ik heb niks tegen Ford's, maar deze is toch echt 1.000% (sorry JW) mooier. :thumbup: Ik hoop 'm binnenkort een 'live' te mogen aanschouwen.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Plaats reactie

Terug naar “Lancia Thema/Kappa op het web”