Papa heeft een nieuwe auto
Papa heeft een nieuwe auto
Heel lang verhaal kort; daily driver stuk, andere gekocht.
Speciale dank aan Joseph Freud voor alle ondersteuning en aangeboden hulp.
Uiteindelijk een NL exemplaar gekocht van een liefhebber.
Speciale dank aan Joseph Freud voor alle ondersteuning en aangeboden hulp.
Uiteindelijk een NL exemplaar gekocht van een liefhebber.
Re: Papa heeft een nieuwe auto
Heel mooi! Als daily driver helemaal niet gek! En nu nog een Yp voor de boodschappen er bij
Maar er komen nog wel meer foto's van de KC?
Maar er komen nog wel meer foto's van de KC?
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: Papa heeft een nieuwe auto
Mooi man . Kon je hem niet in de zelfde kleur krijgen als de 8.32.
Lancia thema 8.32 1988. V8-power.
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Papa heeft een nieuwe auto
Is het nu een turbo of een V6 geworden? Ik moet wel kwijt dat deze K een 1000% verbetering is ten opzichte van dat Ford hok. Ik ben niet echte een Ford liefhebber. Een Lancia blijft niet te versmaden!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Papa heeft een nieuwe auto
Lang verwacht, toch gekregen
Gefeliciteerd man!
Kom de KC snel bekijken!
Gefeliciteerd man!
Kom de KC snel bekijken!
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11
Re: Papa heeft een nieuwe auto
mooi hoor....historisch niet helemaal juist (want omgedraaid) maar zou zeggen 'one small step for mankind, one giant leap for a man ......alleen waar heb je de laatste 3 maanden dan in gereden, alleen in de Thema? . Wat zit er overigens van binnen in?
p.s. vlgs mij klopt M-J's berekening niet, delen door nul kan namelijk niet
p.s. 2: als ik een K coupe zie kijk ik altijd naar de uitlaatpijpen, zijn het er 2 dan is het iig een V6 of T(20V)
p.s. vlgs mij klopt M-J's berekening niet, delen door nul kan namelijk niet
p.s. 2: als ik een K coupe zie kijk ik altijd naar de uitlaatpijpen, zijn het er 2 dan is het iig een V6 of T(20V)
Re: Papa heeft een nieuwe auto
mooie bak!!!
Volgens mij is het een 2.4
Althans, dat zegt de rdw
Volgens mij is het een 2.4
Althans, dat zegt de rdw
If you're not breaking parts, you're not making enough power!
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
Re: Papa heeft een nieuwe auto
Dank voor alle positieve reacties (wij van WC eend adviseren WC eend ).
Dan toch maar een klein stukje van het het lange verhaal:
Mijn voorkeur ging uit naar de Turbo. Na een proefrit in een V6 automaat die qua prestatie en vermogensbeleving tegenviel wilde ik weer doorzoeken. De auto in kwestie voldeed voor de rest eigenlijk aan al mijn eisen; goede kleurcombinatie, leer, lage km-stand, schadevrij, origineel en prettig geprijsd. Opmerkelijk genoeg was de auto in onderhoud geweest bij de garage waar ik met mijn Thema kom voor de keuring. Bij navraag zei die meteen: kopen! Het tweede minpuntje was dat het een serie 1 was. Later die week toch de knoop doorgehakt en gebeld. Was ie net verkocht. De eigenaar woonde nota bene tegenover Franke in Den Haag. De auto kwam daar overigens niet vandaan.
Maar hij is uiteindelijk wel verkocht aan een klant van Franke. Dus verder wezen zoeken. Voor de Turbo versie wilde ik wel de 20v versie hebben met bovenstaande eisenpakket. Maar dat viel niet mee of veel te ver weg en dubieuze exemplaren. Jos heeft zelfs collegaas in Italie auto's laten inspecteren en foto reportages laten maken.
Toch overstag gegaan voor de 2.4 versie. Dit exemplaar heeft naar mijn zin net iets te veel kilometers, 160.000 km en is een serie 1, maar voor de rest een keurig exemplaar met onderhouds historie en afkomstig van een echte liefhebber. Bovendien gewoon in NL en geen rompslomp met importeren. De wagen is overigens 4 of 5 jaar geleden uit Belgie geimporteerd. Volgens de eigenaar stond die bij de vorige eigenaar in een verwarmde garage op tapijt . Gisteren vanuit Maastricht terug gereden, wat een fijne rit. Nee, die 2.4 daar is niks mis mee. Echt een gran turismo gevoel. En de afgelopen 3 maanden heb ik in een andere Ford (Oeps!) gereden. Misschien moet ik die maar eens gaan inruilen voor een Thesis.
Ok, hier nog een paar extra foto's:
Dan toch maar een klein stukje van het het lange verhaal:
Mijn voorkeur ging uit naar de Turbo. Na een proefrit in een V6 automaat die qua prestatie en vermogensbeleving tegenviel wilde ik weer doorzoeken. De auto in kwestie voldeed voor de rest eigenlijk aan al mijn eisen; goede kleurcombinatie, leer, lage km-stand, schadevrij, origineel en prettig geprijsd. Opmerkelijk genoeg was de auto in onderhoud geweest bij de garage waar ik met mijn Thema kom voor de keuring. Bij navraag zei die meteen: kopen! Het tweede minpuntje was dat het een serie 1 was. Later die week toch de knoop doorgehakt en gebeld. Was ie net verkocht. De eigenaar woonde nota bene tegenover Franke in Den Haag. De auto kwam daar overigens niet vandaan.
Maar hij is uiteindelijk wel verkocht aan een klant van Franke. Dus verder wezen zoeken. Voor de Turbo versie wilde ik wel de 20v versie hebben met bovenstaande eisenpakket. Maar dat viel niet mee of veel te ver weg en dubieuze exemplaren. Jos heeft zelfs collegaas in Italie auto's laten inspecteren en foto reportages laten maken.
Toch overstag gegaan voor de 2.4 versie. Dit exemplaar heeft naar mijn zin net iets te veel kilometers, 160.000 km en is een serie 1, maar voor de rest een keurig exemplaar met onderhouds historie en afkomstig van een echte liefhebber. Bovendien gewoon in NL en geen rompslomp met importeren. De wagen is overigens 4 of 5 jaar geleden uit Belgie geimporteerd. Volgens de eigenaar stond die bij de vorige eigenaar in een verwarmde garage op tapijt . Gisteren vanuit Maastricht terug gereden, wat een fijne rit. Nee, die 2.4 daar is niks mis mee. Echt een gran turismo gevoel. En de afgelopen 3 maanden heb ik in een andere Ford (Oeps!) gereden. Misschien moet ik die maar eens gaan inruilen voor een Thesis.
Ok, hier nog een paar extra foto's:
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Papa heeft een nieuwe auto
Mooi hoor, die 2.4 heeft kracht genoeg. Toch moet je ook maar eens een tweede serie rijden; dat is een heel verschil.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Papa heeft een nieuwe auto
@Erwin, wat een geweldige aankoop! Ik heb niks tegen Ford's, maar deze is toch echt 1.000% (sorry JW) mooier. Ik hoop 'm binnenkort een 'live' te mogen aanschouwen.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.