De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
Opeens verscheen er een link naar een advertentie van de Thema Boneschi op Facebook!
Deze auto is lang buiten beeld geweest. Helaas voorzien van type twee koplampen en ik zie nog wel meer minder fraaie wijzigingen. Maar goed, voor de liefhebber dus. Extra info:
1985 Lancia Thema Boneshi Coupe Registration Number HX-DR-05 Chassis Number ZLA 83400000015897 Engine Number 000399 CylindersCapacity V6 2849cc Coachwork Prototype Saloon by Boneschi E3000-5000
Deze auto is lang buiten beeld geweest. Helaas voorzien van type twee koplampen en ik zie nog wel meer minder fraaie wijzigingen. Maar goed, voor de liefhebber dus. Extra info:
1985 Lancia Thema Boneshi Coupe Registration Number HX-DR-05 Chassis Number ZLA 83400000015897 Engine Number 000399 CylindersCapacity V6 2849cc Coachwork Prototype Saloon by Boneschi E3000-5000
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
En nog een plaatje uit mijn archief:
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
Misschien een mooie buitenkans, kan me zo voorstellen dat hier niet hordes liefhebbers voor in de rij staan.
Beetje een oversized Biturbo Coupe.
Beetje een oversized Biturbo Coupe.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
Heerlijk jaren eighties concept
De grill is nog wel na te maken (series 1 zwart spuiten), maar waar vind je de spoiler?
De grill is nog wel na te maken (series 1 zwart spuiten), maar waar vind je de spoiler?
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
De verkoper zegt dat de spoiler er niet meer bij is. Hij is destijds verkocht vanuit NL. Hij had ook een NL kenteken. Helaas niet meer actief bij de RDW. Op de veiling stond een geschatte opbrengst van tussen de 3000 en 5000 euro. Iemand die interesse heeft zou eens kunnen beginnen met een bod van € 3000,-. Zo jammer dat ik het niet heb liggen. Lijkt me een erg leuke toevoeging aan mijn verzameling!
Citaat verkoper:
"The car has been in storage without movement since 2003 no MOT and the engine turns but have not changed spark plugs etc. The original handbook and all documents that came with car are still present. It seems that the car was sold from the Netherlands in the late nineties. The front lights and grill are not original and the original rear spoiler is no longer present. The rear leather seats are immaculate, the passenger's side is very good and the driver's has some wear on the left bolster. Please let me know if there are any further questions."
Citaat verkoper:
"The car has been in storage without movement since 2003 no MOT and the engine turns but have not changed spark plugs etc. The original handbook and all documents that came with car are still present. It seems that the car was sold from the Netherlands in the late nineties. The front lights and grill are not original and the original rear spoiler is no longer present. The rear leather seats are immaculate, the passenger's side is very good and the driver's has some wear on the left bolster. Please let me know if there are any further questions."
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
Meer info van de veiling van destijds, 5 oktober 1999 (inclusief het kenteken):
"1985 Lancia Thema Boneshi Coupe Registration Number: HX-DR-05 Chassis Number: ZLA 83400000015897 Engine Number: 000399 Cylinders/Capacity: V6/2849cc Coachwork: Prototype Saloon by Boneschi E3000-5000 For many decades Italy's motor industry has harboured hundreds of small tuning and coachbuilding firms, whose main work consists of modifying the products of the larger car makers, such as Fiat, Lancia and Alfa Romeo. Mundane products which are mass-produced in vast numbers to supply the demand for utilitarian transport have for years been transformed into show stopping sports cars and elegant tourers. By the early 1980s the cost of launching an all new car was prohibitive, running into hundreds of millions of dollars, which led to the Type 4 project - a collaboration between Fiat, Lancia, Alfa Romeo and Saab, whereby development costs were shared by each of the manufacturers, who all introduced their own executive saloon based on similar technology. Lancia's car was the Thema, a four door saloon with a range of engines and equipment levels, which found a willing market place at home in Italy, though overseas sales were not so strong. In 1986 a two door coupe version of the Thema was exhibited on the Carrozzeria Boneschi stand at the Turin Salon, upholding the long tradition of the elaborazione. Boneschi is probably most famous for its designs on such 1960s gran turisimi as Maserati, Alfa Romeo and Fiat, and the new Thema from Lancia provided an ideal basis for the coachbuilder to display its talent, not just for design work, since the silhouette and general styling is largely similar to the original, but also for manufacturing ability. The design study displayed by Boneschi was a fully-functioning prototype which remained a one-off, and was fully equipped with such refinements as air conditioning, electric sunroof and plush leather upholstery, and was powered 29 .9 litre V6 engine with manual transmission. The engine has had recent work done including new camshafts, tin-dog chains etc. Used by Paola Pezzaglia, chairman of Boneschi, who recalls that he used the car regularly while discussions were taking place about production of the two door Thema. he apparently talked at length with Mr Agnelli, chairman of Fiat while sheltering in the car from a thunderstorm in Spain. The car never went into production. Included with the car is a copy of 'Le Lancia' by Wim Oude Weermink and a file of papers all relating to this unique motor car."
Link naar de info
"1985 Lancia Thema Boneshi Coupe Registration Number: HX-DR-05 Chassis Number: ZLA 83400000015897 Engine Number: 000399 Cylinders/Capacity: V6/2849cc Coachwork: Prototype Saloon by Boneschi E3000-5000 For many decades Italy's motor industry has harboured hundreds of small tuning and coachbuilding firms, whose main work consists of modifying the products of the larger car makers, such as Fiat, Lancia and Alfa Romeo. Mundane products which are mass-produced in vast numbers to supply the demand for utilitarian transport have for years been transformed into show stopping sports cars and elegant tourers. By the early 1980s the cost of launching an all new car was prohibitive, running into hundreds of millions of dollars, which led to the Type 4 project - a collaboration between Fiat, Lancia, Alfa Romeo and Saab, whereby development costs were shared by each of the manufacturers, who all introduced their own executive saloon based on similar technology. Lancia's car was the Thema, a four door saloon with a range of engines and equipment levels, which found a willing market place at home in Italy, though overseas sales were not so strong. In 1986 a two door coupe version of the Thema was exhibited on the Carrozzeria Boneschi stand at the Turin Salon, upholding the long tradition of the elaborazione. Boneschi is probably most famous for its designs on such 1960s gran turisimi as Maserati, Alfa Romeo and Fiat, and the new Thema from Lancia provided an ideal basis for the coachbuilder to display its talent, not just for design work, since the silhouette and general styling is largely similar to the original, but also for manufacturing ability. The design study displayed by Boneschi was a fully-functioning prototype which remained a one-off, and was fully equipped with such refinements as air conditioning, electric sunroof and plush leather upholstery, and was powered 29 .9 litre V6 engine with manual transmission. The engine has had recent work done including new camshafts, tin-dog chains etc. Used by Paola Pezzaglia, chairman of Boneschi, who recalls that he used the car regularly while discussions were taking place about production of the two door Thema. he apparently talked at length with Mr Agnelli, chairman of Fiat while sheltering in the car from a thunderstorm in Spain. The car never went into production. Included with the car is a copy of 'Le Lancia' by Wim Oude Weermink and a file of papers all relating to this unique motor car."
Link naar de info
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
Na wat stoffige stapels te hebben doorgebladerd (ik wist dat ik het had, maar waar):
Herfst 1997 geveild door Coys.
Herfst 1997 geveild door Coys.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (2.15 MiB) 8270 keer bekeken
Re: De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
Ik vind hem lelijk.. Maar word er heel hebberig van..! Gaaf ding.
Iemand die een nette, goed onderhouden Turbo 16v van 1990 wil kopen?
Iemand die een nette, goed onderhouden Turbo 16v van 1990 wil kopen?
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
- PietrottoV
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 08 sep 2013, 17:01
- Contacteer:
Re: De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
Is er een betere foto van de spoiler of de grille zoals die origineel horen te zijn?Jimmie schreef:De grill is nog wel na te maken (series 1 zwart spuiten), maar waar vind je de spoiler?
Communiceer je met Coys of met de huidige eigenaar? Staat in London?
Dus feitelijk zitten er langere portieren in en is de achterzijde dichtgemaakt, that's it?
Zeer unieke auto. En in 1997 afgehamerd op 1.000 UKP. Dzjee.
Re: De Thema BoneschiV6 Coupé is weer terug!
Die grille is echt geen standaard ding, waarschijnlijk een uniek kunststof exemplaar. Het logo zit ook lager en er lijkt een brede horizontale balk in de grille te zitten. Ik herinner me dat ook uit de autobladen destijds. Die spoiler lijkt op een standaard Hella oid ding, zulke spoilers kon je destijds kopen in verschillende breedtes voor universele toepassing. De Pirelli velgen zijn nog wel aanwezig maar helaas gespoten, zo lijkt het. Ze horen wat mij betreft toch echt onder een GTI. De Amerikaans kitscherige lederen bekleding kan mij ook niet zo bekoren, net zo min als de two tone paint job.
Aan de andere kant vind ik het model van het koetswerk zéér geslaagd! Mooie proporties. Eigenlijk zou iemand alle Boneschi prullaria moeten opslaan en hem helemaal gaan aankleden als 3.0 LX, wát een mooie Granturismo heb je dan
Just my 2 cents
Aan de andere kant vind ik het model van het koetswerk zéér geslaagd! Mooie proporties. Eigenlijk zou iemand alle Boneschi prullaria moeten opslaan en hem helemaal gaan aankleden als 3.0 LX, wát een mooie Granturismo heb je dan
Just my 2 cents
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)