kappa v6 tiptronic

Vraagbaak aanschaf
Forzathemalxv6
Donateur 2009
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 okt 2009, 13:23

kappa v6 tiptronic

Bericht door Forzathemalxv6 » 16 mar 2011, 17:02

Hallo Rick,
ik wil toch op de valreep nog even pleiten voor de V6 tiptronic. Sinds een half jaar rijd ik met een exemplaar van maart 2000 (voorheen v6LX). De acceleratie met die fantastische V6 van 205 pk is echt stunning! Zoals superexpert Gerrit R te B indertijd tegen mij zei "Let wel op, jij ging er met de Thema vandoor, maar deze Kappa v6 gaat er met jou vandoor". En zo is het maar net! Van harte aanbevolen dus. Je mag in mijn auto een proefritje maken, Lancia-groet van Forzalanciathemav6lx

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: kappa v6 tiptronic

Bericht door webturbo » 16 mar 2011, 21:11

Dat belooft wat, met die V6 in de Croma straks :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: kappa v6 tiptronic

Bericht door RickThema » 16 mar 2011, 22:52

Hoi,

Heb ik ooit een keer ergens vermeld dat de v6 traag is :wtf: . Is mij ontschoten denk ik :). Maar volgens mij is het zeker een potente auto!

Maarr Gerrit R. te B perst volgens mij 275-300 pk uit zijn K, dus die zal dan helemaal met je aan de haal gaan :lol: .
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: kappa v6 tiptronic

Bericht door webturbo » 16 mar 2011, 23:15

Ja, met een gechipt 3.2 GTA blok toch?
Wel de Alfa versie dan, want de Thesis versie heeft 20pk minder.

En vervolgens... uitlaat/inlaat/chippie?
Of ook nog snellere nokkenassen en dergelijke? (dan de al erg hoog getunede standaard Alfa exemplaren)

Meen me te herinneren dat ik het ding wel eens gezien heb, en dat het er allemaal wel erg standaard Lancia uitzag onder de kap. Dus geen drukvulling.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: kappa v6 tiptronic

Bericht door RickThema » 16 mar 2011, 23:24

Klopt! GTA blok, oem al 250 pk. Meende ook dat hij zij dat er waterinjectie op zat, vraag me alleen af of dat toegevoegde waarde heeft zonder een föhn?

edit: tijdens de puzzeltocht was hij er ook. Bordeaux rode K SW
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: kappa v6 tiptronic

Bericht door webturbo » 17 mar 2011, 01:07

Daar heb ik inderdaad nog naar een V6 staan kijken, meen me inderdaad te herinneren dat dat een SW was, maar ik wist niet meer zeker welke dat nou was.

Ik heb daar foto's gemaakt van een 20VT en van een V6, die laatste inderdaad in donkerrode SW.

Maar er stonden twee donkerrode SW's. Eentje met donkere dakrails en eentje met lichte (PPLNxx). Die laatste heb ik dus motorfoto's van, die eerste niet. Zou ook best een V6 kunnen zijn, geen idee. Ik heb z'n kentekenplaat niet eens op een foto staan, dus ik kan het ook niet nagaan ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: kappa v6 tiptronic

Bericht door Maarten-Jan » 17 mar 2011, 07:43

Gerrit heeft een V6 uit een Thesis ingebouwd. Daarop heeft hij een LPI installatie gebouwd die naderhand compleet aangepast is met bijvoorbeeld grotere injectoren. Deze configuratie is laatst echer weer teruggedraaid vanwege problemen. Nu is het vemrogen weer standaard 220 pk.

Gerrit heeft de V6 overigens gekoppeld aan een automaat.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: kappa v6 tiptronic

Bericht door webturbo » 17 mar 2011, 09:52

Ok, dan was het de andere rode, want degene die ik op de foto had zat geen gas in.

Standaard Thesis is meen ik 230pk trouwens. Ben wel benieuwd waar hij de gasinjectoren gelaten heeft, er is niet echt een mooie plek voor LPI injectoren op de "Alfa-pijpjes".

Je zit met een getunede 3.2 trouwens wel snel tegen de grens van een enkele LPI pomp.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Re: kappa v6 tiptronic

Bericht door Jan Willem » 18 mar 2011, 07:37

De bordeaux-rode is van Gerrit. oorspronkelijk is dat een 16V turbo, die is omgebouwd naar een 2.4 (later voorzien van LPi G3 en gechipt) automaat. vervolgens is daar een Alfa GTA 3.2 V6 ingegaan met scherpere nokkenassen en daarna is de motor nog gechipt. Aan de motor is een Triptronic bak gekoppeld.
De auto is nog steeds LPi G3.

Voor de conversie naar V6 bij de RDW is gebruik gemaakt van een Kappa V6 donor, waarvan ook de kleppendeksels en dergelijke gebruikt zijn, vandaar dat de motor er standaard uitziet. De aanzuigbuizen van een GTA zijn daarom ook donkergrijs afgewerkt.

Verder zit er onder de auto een elektronisch geregeld onderstel, vermoedelijk de enige SW daarmee.

O ja de andere V6 (een aubergine-rode) is een standaard V6 met PF en schuifdak, 16" Speedline, en die is al drie jaar van mij!
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: kappa v6 tiptronic

Bericht door webturbo » 18 mar 2011, 09:00

Die van jou heb ik destijds dus gefotografeerd, toen nog op zoek naar hoe zo'n 24v V6 er nu uitzag, hoe groot enz.

Die van Gerrit is niet voor de lens geweest helaas ; ik had de LPI graag aanschouwd. Interessant verhaal, dat wel, dank!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”