Pagina 1 van 1

eigen import uit Duitsland of Belgie ?

Geplaatst: 02 feb 2015, 15:34
door Leslie
Ergens op dit forum staat een verhaal van iemand die een auto uit Duitsland zelf importeerd.
Begreep dat wat betreft de BPM er iets wezenlijk veranderd is en de vraag is dus of het nog steeds aantrekkelijk is
om een Kappa te importeren ? De prijzen liggen vooral wat betreft de luxere modellen lager dan in ons
eigen landje. Of is het handiger om een import bedrijf in de arm te nemen die alles voor je regelt ?
Heeft iemand goede of slechte ervaringen met zulke bedrijven ? Of weet iemand een website die duidelijk en in klare taal vertelt
hoe je hetzelf zou moeten doen ? Of gewoon niet doen, teveel problemen en onzekerheden ?

Re: eigen import uit Duitsland of Belgie ?

Geplaatst: 03 feb 2015, 17:47
door Maarten-Jan
Ik heb in 2013 nog een Thesis uit Belgie gehaald. Ik moest alleen de auto laten taxeren en die waarde werd overgenomen voor de rest BPM. Ik had een taxatie van € 500 dus dat was goed te doen! Duitsland is nog makkelijker omdat je een auto met geldige APK gewoon op een export kenteken naar huis kunt rijden!

Ik zou zeggen doen! Het is erg makkelijk allemaal.

Re: eigen import uit Duitsland of Belgie ?

Geplaatst: 03 feb 2015, 21:43
door Frank
Let wel op de kilometerstand. In Duitsland is geen NAP en boekjes worden vervalst. Kijk of de staat van de auto klopt met de kilometrage en de beschikbare documenten.

Re: eigen import uit Duitsland of Belgie ?

Geplaatst: 04 feb 2015, 07:13
door Leslie
heren,

Bedankt voor de reactie. ga nu proberen de (on)mogelijkheden van onze bpm onzin te begrijpen.

Maar waar moet je meer op letten dan alleen het chassisnummer ? Welke documenten bv moeten er
bij de auto horen in Duitsland ? Misschien lijk ik veel te vragen maar scheelt mij achteraf mogelijk een heleboel
ellende.

leslie

Re: eigen import uit Duitsland of Belgie ?

Geplaatst: 04 feb 2015, 16:04
door Maarten-Jan
Het is net als in NL belangrijk om de papieren te hebben en een geldig keuringsbewijs.

Re: eigen import uit Duitsland of Belgie ?

Geplaatst: 05 feb 2015, 10:30
door webturbo
Een Kappa is toch in Nederland ook niet duur meer - willekeurig welke? Tenzij bij een dealer/specialist vandaan.

Geldige TUV is alleen nodig als je 'm op exportkenteken wil rijden, ipv op een trailer transporteren.
Wel heb je natuurlijk de complete fahrzeugbrief nodig en exportpapieren om aan te tonen dat-ie van jou is. Het valt allemaal wel mee.

Vanaf bj98 helpt het als ik me goed herinner om een CVO te hebben, Certificaat van Overeenstemming. In het duits:
EU-Übereinstimmungszertifikat of EWG-uber-einstimmingsbescheinigung. Die kun je ook bij de importeur aanvragen als de verkoper 'm echt niet heeft, maar in principe zit die bij de autopapieren.

Zelf importeerde ik destijds een auto uit 97 dus had ik daar niet mee te maken:)