Kappa SW
- Jan Willem
- Donateur 2009
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04
Re: Kappa SW
Allereerst m'n oprechte deelneming met het verlies, maar ik vind in ieder geval de reactie van Martin Beuk prijzenswaardig! Je hebt immers nu een keuze!
Moet je niet gewoon op zoek gaan naar meer versies? 20V, V6, 2.4? Of was dit exemplaar de gedroomde uitvoering, kelur enzovoorts? Als dat laatste het geval is, is de auto na een revisie (die je ook kunt "volgen") dan nog steeds acceptabel?????
Moet je niet gewoon op zoek gaan naar meer versies? 20V, V6, 2.4? Of was dit exemplaar de gedroomde uitvoering, kelur enzovoorts? Als dat laatste het geval is, is de auto na een revisie (die je ook kunt "volgen") dan nog steeds acceptabel?????
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt
Re: Kappa SW
Ik had ook niet verwacht dat hij er mee in zou stemmen. Mijns inziens geeft het toch wel aan dat hij het zeker niet had voorzien. Erg sportief dus.
De turbo is wel de uitvoering die ik begeer. Even los van de motor (speelt uiteraard wel een rol) vindt ik de uitvoering ook bijzonder: Donlere daklijsten en raamlijsten, meegespoten deurgrepen, 16"velgen, etc.
De turbo is wel de uitvoering die ik begeer. Even los van de motor (speelt uiteraard wel een rol) vindt ik de uitvoering ook bijzonder: Donlere daklijsten en raamlijsten, meegespoten deurgrepen, 16"velgen, etc.
- max-franke
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 17:01
- Locatie: Wagenberg
Re: Kappa SW
Zover ik van Gerrrit heb begrepen hebben alle 20V turbo SW's andere daklijsten, hij had er laatst een te koop voor Euro 3950,- . Misschien heeft hij er nog wel een te koop.
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Kappa SW
Dat is wat ik al zei he over Martin Beuk; mocht er wat zijn is hij zeker niet de moeilijkste. Deze motorproblemen heeft hij zeker niet geweten want dan had hij m gewoon niet verkocht aan je.Dit is gewoon echt toeval en vette pech maar begrijp wel dat je baalt. Je had net je zinnen op die auto gezet en dan gebeurd dit.
Mocht je de auto als nog weer kopen kan je er wel vanuit gaan dat Martin het blok goed repareerd hoor. zoals gezegd ken de man al jaren en het is echt een liefhebber naast handelaar/specialist.
Mocht je de auto als nog weer kopen kan je er wel vanuit gaan dat Martin het blok goed repareerd hoor. zoals gezegd ken de man al jaren en het is echt een liefhebber naast handelaar/specialist.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
- Lancialover
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52
Re: Kappa SW
Hoi Volumex, dat is balen zeg! En je zag er nog wel zo naar uit om hem op te gaan halen. Als dit echt precies de uitvoering is die je wilt, wordt het wel lastig, want in hoeverre vertrouw je de auto dan nog. Dat terwijl hij zo'n lage kilometerstand had!
Re: Kappa SW
Stilstand is achteruitgang, ofzo.. blijft lastig te zeggen. Maar als het (financieel en technisch) netjes opgelost is moet je er maar vertrouwen in hebben. Je weet het tenslotte met een tweede hands auto/ stuk techniek nooit zeker
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: Kappa SW
Allereerst bedankt voor al jullie medeleven en tips!
Update:
Volgens Beuk is drijfstanglager nr. 3 versleten. Oorzaak: stukjes doek (vermoedelijk van het oliepeilen) zitten voor de oliezeef in het carter, waardoor er niet genoeg olie wordt aangezogen. Oplossing: Alle drijfstanglagers worden vervangen, de hoofdlagers zijn volgens hem niet beschadigd en de krukas heeft ook geen overmatige slijtage.
Ik heb eigenlijk nog steeds wel interesse in de auto. Wat vinden jullie?
Update:
Volgens Beuk is drijfstanglager nr. 3 versleten. Oorzaak: stukjes doek (vermoedelijk van het oliepeilen) zitten voor de oliezeef in het carter, waardoor er niet genoeg olie wordt aangezogen. Oplossing: Alle drijfstanglagers worden vervangen, de hoofdlagers zijn volgens hem niet beschadigd en de krukas heeft ook geen overmatige slijtage.
Ik heb eigenlijk nog steeds wel interesse in de auto. Wat vinden jullie?
Re: Kappa SW
Als je hem echt wilt hebben zou ik het wel doen, maar dan met extra garantie ( een jaar! ) op dit gedeelte (krukas/drijfstangen en lagers). Schriftelijk even vast laten leggen. Als hij na een jaar nog goed is zal het wel loslopen (figuurlijk dan...)
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Kappa SW
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken
Re: Kappa SW
Persoonlijk zou ik willen dat de krukas geslepen zou worden, want dat is toch iets wat hoort bij een dergelijke motorschade! Want anders zou ik er weinig vertrouwen in hebben.
Dergelijke oplossingen worden wel eens gedaan door handelaren die de auto's exporteren of voor een scheet en drie knikkers weer verkopen
Dergelijke oplossingen worden wel eens gedaan door handelaren die de auto's exporteren of voor een scheet en drie knikkers weer verkopen
If you're not breaking parts, you're not making enough power!
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin