Kappa SW

Vraagbaak aanschaf
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kappa SW

Bericht door Maarten-Jan » 04 nov 2009, 19:50

Eens met Rick!

Nu nieuwe lagerschalen is geen oplossing. Ook al zegt hij nu dat er geen schade is, er is altijd schade als er zulke geluiden zijn. Dit is een budget oplossing omdat hij nu de motor kan laten zitten en alleen de pan eraf hoeft halen. Echter deze reparatie kan alleen maar goedgaan als het PREVENTIEF is.

Onder garantie word ik niet vrolijker van. Als hij nu weer stuk gaat zit je weer met de problemen en dan? Als de dagwaarde lager is dan de schadepost gaat hij echt niet repareren. Hoe aardig hij ook is.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Kappa SW

Bericht door Volumex » 04 nov 2009, 20:19

Normaal ben ik ook altijd heel erg sceptisch op dit soort gebieden, maar nu even mijn gekleurde mening: :D

Ik heb slechts een paar honderd meter stapvoets (er stond een kleine file) gereden, dus daar zal het niet aan liggen. Bovendien is het mateiaal van de lagerschalen vele malen zachter dan het materiaal van de krukas, dus zolang de lagerschalen niet helemaal weg zijn, zal de krukas er nagenoeg niet onder leiden. De oliedruk was bovendien niet volledig weggevallen en er was voldoende olie in de motor aanwezig. De nokkenassen zaten namelijk nog gewoon in de olie.

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Kappa SW

Bericht door RickThema » 04 nov 2009, 20:38

Tja, ik zou hem denk ik laten staan :)
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Kappa SW

Bericht door Volumex » 04 nov 2009, 20:40

Dat zijn niet de reply's waar ik op hoop :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Kappa SW

Bericht door RickThema » 04 nov 2009, 20:53

hahahaha :lol: ..ik snap je redenatie wel, maar denk dat de emotie het overneemt van de rationaliteit (tis ook zo'n mooie auto ;) ). Drie jaar geleden heb ik bij mijn Thema een lager eruit gereden, de schaal was redelijk aangetast, maar ook niet door, aan de krukas zag je niks, maar een 0,0001 mm verschil of zuiverheid wat niet meer deugt en je bent nog verder van huis. Ergo blok eruit, blok open, as slijpen, nieuwe overmaatse schalen en klaar was klara!

Maar Beuk begrijp ik wel, want reken arbeidsloon + materiaal + werk dat uitbesteed moet worden, dan lopen de kosten van zo'n reparatie al gauw naar astronomische bedragen, vaak het equivalent van een aantal kappa's op marktplaats ;) .
Dus vaak is het een gok, mag van mij, maar dan laat ik zo'n auto liever staan. Probleem is dat het vaak wel tijdje goed gaat en dan ineens stuk loopt.

Ik weet het, er is er maar één in nederland, in Eurpa ook een handje vol. Was het maar een Astra :lol: , op naar de volgende!
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Kappa SW

Bericht door Frank » 04 nov 2009, 21:00

'Gewoon' een gecrashte coupé Fiat 20v turbo erbij kopen en een paar avondjes 'knallen', dan heb je natuurlijk wel een mooie wagen voor 'weinig' ! :twisted:
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Kappa SW

Bericht door Volumex » 04 nov 2009, 21:01

Rick, je hebt me door ;) Ik heb er al slapeloze nachten van en dan gooi jij ook nog eens roet in het eten. Punt is gewoon dat op het moment dat het gebeurde er helemaal klaar mee was, maar dat nu dat gevoel weer op de achtergrond raakt. Daarnaast zijn ze allemaal 10 jaar oud, dus hoe goed zijn ze in werkelijkheid. Deze heeft z'n KM-stand in ieder geval mee en voor de rest moet je het altijd een beetje gokken.

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Kappa SW

Bericht door RickThema » 04 nov 2009, 21:08

Slaap er nog maar eens een paar nachten over ;)
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
max-franke
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jun 2009, 17:01
Locatie: Wagenberg

Re: Kappa SW

Bericht door max-franke » 05 nov 2009, 00:17

Maar ben je er met alleen een opgeknapte krukas met lagerschalen?
Als er te weinig oliedruk is geweest dan krijgt de rest ook te weinig smering en druk,
zoals kleppen, nokkenassen en turbo.

Lekker laten staan en wachten op de volgende aanbieding.
Ondanks alle emotie gaat het wel om een stuk blik met wielen.

En bedenk wel dat "het hebben van de zaak is het einde van het vermaak".

Geduld, geduld, geloof me..........er komt heus wel weer wat langs.

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Kappa SW

Bericht door Volumex » 05 nov 2009, 12:55

update - update - update:

Garage Beuk begint een betrouwbaar bedrijf te worden ;) De motor draait weer maar met warme motor tikt hij nog steeds. conclusie: Krukas dient vervangen/ opgeknapt te worden. De auto wordt nu nog goedkoper, want hij gaat 'm niet meer opknappen. De volgende vraag ontstaat nu uiteraard:

Wat mag hij nu reëel kosten?

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”