Armsteun bijrijderszijde kapot?
Geplaatst: 07 feb 2009, 23:33
In de Kappa is de armsteun van de bijrijder anders gevormd dat die van de bestuurder. De bijrijder kan de deur met de armsteun naar binnen trekken. Helaas is de boven aansluiting hiervan op de deur zeer zwak. Als je het eens losgehaald hebt maak je het zeker kapot en loop je de kans dat een te enthousiaste passagier de armsteun aan de bovenkant lostrekt. Een vervelende situatie, je wilt een bijrijder toch niet gelijk confronteren met een slechte constructie van Lancia?
Vandaag moest het paneel eraf om de deurklink weer in het gareel te krijgen. Dus heb ik meteen mijn armsteun aangepakt. Met het paneel eraf kun je de armsteun van het paneel afschroeven. Aan de achterzijde zitten 4 kruiskoppen. Met de armsteun in de hand ben ik toen aan het bedenken gegaan; dit is mijn oplossing.
Uit de voorraad ringen heb ik een grote ring gepakt en eentje die precies in het gat van de oorspronkelijke behuizing past. Er zit veel plastic een een soort schroefdraad in de armsteun, dat heb ik allemaal verwijderd. Vervolgens heb ik de kleine ring in de uitsparing gestopt en de boel via de andere zijde dichtgekit met zeer goede kit die ook lijmeigenschappen heeft. Zo heb ik dus het uiteinde van de armsteun voorzien van twee begrenzingen; de ringen en een solide basis van veel kit. Als de kit straks hard is boor ik een gat door de twee ringen; dwars door de kit en dan gaat het nooit meer stuk (hoop ik).
Vandaag moest het paneel eraf om de deurklink weer in het gareel te krijgen. Dus heb ik meteen mijn armsteun aangepakt. Met het paneel eraf kun je de armsteun van het paneel afschroeven. Aan de achterzijde zitten 4 kruiskoppen. Met de armsteun in de hand ben ik toen aan het bedenken gegaan; dit is mijn oplossing.
Uit de voorraad ringen heb ik een grote ring gepakt en eentje die precies in het gat van de oorspronkelijke behuizing past. Er zit veel plastic een een soort schroefdraad in de armsteun, dat heb ik allemaal verwijderd. Vervolgens heb ik de kleine ring in de uitsparing gestopt en de boel via de andere zijde dichtgekit met zeer goede kit die ook lijmeigenschappen heeft. Zo heb ik dus het uiteinde van de armsteun voorzien van twee begrenzingen; de ringen en een solide basis van veel kit. Als de kit straks hard is boor ik een gat door de twee ringen; dwars door de kit en dan gaat het nooit meer stuk (hoop ik).