alarmlichten Kappa

Vraagbaak interieur
Plaats reactie
Leslie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2014, 12:25
Locatie: Zwolle

alarmlichten Kappa

Bericht door Leslie » 09 aug 2014, 22:54

De schakelaar voor de alarmlichten werkte plotseling niet meer. Maar dan plotseling onder het rijden
beginnen de alarmlichten aan te gaan. Heb de console uitgebouwd en de blokken met contactspray bewerkt.
Maar nog steeds niets. Op de tekening gekeken en op de juiste plek ( nr 16 op blok B) was er constante stroom
aanwezig. Andere console ingebouwd, maar hetzelfde effect nl geen alarmlichten. Lijkt misschien op een massa
probleem of niet, maar waar kan ik die massa vinden ?
Iemand sugesties voor mij of een weet iemand een manier om te checken wat er fout.
Ben geen echte technicus en hier houd mijn kennis op. Kappa is een 2 ltr en heeft airco en komt uit 1995.

mvgr leslie

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: alarmlichten Kappa

Bericht door Volumex » 09 aug 2014, 23:20

Ik zou het relais eens controleren. Zit vermoed ik lv onder de motorkap voor de accu. Anders even checken in het wpl. Handboek.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: alarmlichten Kappa

Bericht door Maarten-Jan » 10 aug 2014, 10:37

Het relais zit gewoon in de zekeringenkast linksonder het dashboard. Het is nummer E2. Deze zou ik eens wisselen met een ander, goedwerkend relais.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Leslie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2014, 12:25
Locatie: Zwolle

Re: alarmlichten Kappa

Bericht door Leslie » 10 aug 2014, 20:30

Heb de console doorgemeten en dat was allemaal in orde, dus het relais (inderdaad linksonderin) bekeken.
Bleek toch de boosdoener te zijn. Na wat heen en weer halen deden de alrmlichten het weer.
Ga wel een nieuwe halen voor de zekerheid.

Heren dank voor de suggesties. Dit onderwerp is voor mij afgesloten.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”