De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
- Stefan Elshout
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
Top, mooizo toch!
De Co hoort volgens het Ke boek tussen de 0,75 en 1,25 te zitten he. Al is dit zeker geen waarde om je zorgen te maken, grote kans dat hij dit met de lambda wel bijregelt.
De Co hoort volgens het Ke boek tussen de 0,75 en 1,25 te zitten he. Al is dit zeker geen waarde om je zorgen te maken, grote kans dat hij dit met de lambda wel bijregelt.
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
Ik heb nu een rit gemaakt. Het i.e. lampje gaat af en toe aan. Blijkbaar een moment dat hij de informatie van de Lambda mist. Nog geen hoge toeren gemaakt dus ik weet niet of hij in noodloop draait. Wel weer de temperatuursensor van de KAT aangesloten maar de sensor in de parafan gelegd. Hierdoor zal die nooit meer temperaturen boven de 50 graden waarnemen; het waarschuwingslampje is echter weer uit. Hoe makkelijk kun je hem foppen?
De buurman bood aan om aanstaande dinsdag de bout op de uitlaat te lassen die plaats moet geven aan de lambda. Gelukkig heeft hij een smeerput en hoeft de uitlaat niet gedemonteerd te worden! Lekker makkelijk....
De buurman bood aan om aanstaande dinsdag de bout op de uitlaat te lassen die plaats moet geven aan de lambda. Gelukkig heeft hij een smeerput en hoeft de uitlaat niet gedemonteerd te worden! Lekker makkelijk....
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
@MJ Ik neem mijn poetsspullen mee naar Naarden
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
Nou... die moer moet toch opzij of bovenop, anders steekt de sensor onderuit de auto. Dus het zou me niets verbazen als hij de uitlaat toch even afkoppelt aan 1 kant, om 'm een stukje te kunnen laten zakken en ook bovenlangs goed af te kunnen lassen. En dat is dan nog met een ervaren lasser, die luchtdicht kan "omhoog-lassen".
Mij lukt dat dus niet, zodat ik toch altijd de uitlaat eronder weg moet hebben, dan kan ik 'm zo draaien en keren dat de zwaartekracht altijd in mijn voordeel werkt
Luchtdicht moet het absoluut, anders geeft de sensor niet zuiver aan.
Mij lukt dat dus niet, zodat ik toch altijd de uitlaat eronder weg moet hebben, dan kan ik 'm zo draaien en keren dat de zwaartekracht altijd in mijn voordeel werkt
Luchtdicht moet het absoluut, anders geeft de sensor niet zuiver aan.
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
Zo, hij zit er in gebakken! Met een paar laslagen extra om zeker te zijn dat hij luchtdicht is. Hieronder het resultaat. Hij wijst nu schuin naar boven zodat hij nooit geraakt wordt door iets dat op de weg ligt.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
Vandaag, op mijn vrije vrijdag, heb ik de voorbereidingen voortgezet. Ik heb besloten dat ik niet genoeg tijd heb om de twee uitlaatspruitstukken te demonteren. Dat komt later wel weer eens. Ik heb daarom de uitlaat met Lambda sensor erin weer gemonteerd. Door het ophangmechanisme bij de flexibele delen is dit een vervelende klus.
Daarna heb ik mijn IHWC uitlaat gemonteerd (einddemper zonder demper) en het flexibele deel gerepareerd. Ik hoop dat het een beetje duurzaam is. Ik heb BOSAL uitlaatkit gebruikt die ik in het blik gespoten heb. Hierdoor lag het blik lekker vol met kit en kon ik het er zo omheen buigen en vastzetten. Daarna de motor even laten draaien om de uitlaat te verwarmen. Hierdoor werd de kit plastisch en kon ik de boel stevig vastzetten. Hij lijkt nu gasdicht. Hij maakt wel herrie, maar dat komt alleen uit de achterdemper!
Daarna verplaatste ik de auto even voor de volgende klus; het rare geluid dat er nog steeds is. De distributie is stil, daar ligt het niet aan. Toen ik even het stuur heen en weer deed werd het geluid anders. Ik had al bedacht dat het de stuurbekrachtigingspomp moest zijn en dat leek er dus sterk op te wijzen. Weer een rotklus aangegaan; het vervangen van de stuurbekrachtigingspomp. Dit lukte uiteindelijk wel en ik ontdekt ook dat het lager van de aandrukrol stuk was. Die is ook vervangen dus nu is alles bijna nieuw in de lagers. Morgen maar een proefrit!
Daarna heb ik mijn IHWC uitlaat gemonteerd (einddemper zonder demper) en het flexibele deel gerepareerd. Ik hoop dat het een beetje duurzaam is. Ik heb BOSAL uitlaatkit gebruikt die ik in het blik gespoten heb. Hierdoor lag het blik lekker vol met kit en kon ik het er zo omheen buigen en vastzetten. Daarna de motor even laten draaien om de uitlaat te verwarmen. Hierdoor werd de kit plastisch en kon ik de boel stevig vastzetten. Hij lijkt nu gasdicht. Hij maakt wel herrie, maar dat komt alleen uit de achterdemper!
Daarna verplaatste ik de auto even voor de volgende klus; het rare geluid dat er nog steeds is. De distributie is stil, daar ligt het niet aan. Toen ik even het stuur heen en weer deed werd het geluid anders. Ik had al bedacht dat het de stuurbekrachtigingspomp moest zijn en dat leek er dus sterk op te wijzen. Weer een rotklus aangegaan; het vervangen van de stuurbekrachtigingspomp. Dit lukte uiteindelijk wel en ik ontdekt ook dat het lager van de aandrukrol stuk was. Die is ook vervangen dus nu is alles bijna nieuw in de lagers. Morgen maar een proefrit!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
Pfff, je maakt het wel weer spannend met nog maar 1 dag voor vertrek. Of is dat traditie?
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
Een beetje traditie is het wel. Toen we de eerste keer met de 8.32 SW gingen moesten we de avond vantevoren nog de koppelingsnemer vervangen omdat deze overleden was. De volgende ochtend (op weg naar Heerlen) tankte ik de auto voor het eerst helemaal vol; je raad het al, benzinelekkage!
Er moet dus altijd nog wel iets gebeuren, maar we redden het wel.
Er moet dus altijd nog wel iets gebeuren, maar we redden het wel.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
Vergeet de Duct Tape niet! En een rolletje ijzerdraad...
Veel plezier!
Veel plezier!
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: De 8.32 SW voorbereiden voor de trip naar Italië
Vannacht om vijf uur is het zover! Dan mag ie bewijzen hoe betrouwbaar hij is. Ik heb er 100% vertrouwen in. Laptop gaat mee, en een HD-cameraatje, dus als de hotels qua wifi een beetje meewerken houden we jullie op de hoogte.
ITALY HERE WE COM(E)!!!
ITALY HERE WE COM(E)!!!
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.