Centrale portiervergrendeling
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
Centrale portiervergrendeling
Mijn centrale portiervergrendeling is voor zichzelf begonnen (lees gaat uit zichzelf open). Iemand enig idee waar ik dat moet zoeken. Smeren heeft in ieder geval niet geholpen.
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Centrale portiervergrendeling
Zie je in de checkpanel ook dat er 1 deur open blijft geregistreerd?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
Re: Centrale portiervergrendeling
Nee dat niet, al sluit de deur aan de bestuurderskant niet echt lekker. Die moet ik echt flink dichttrekken. Er zit ook een rammel in het slot aan die kant, heb ik ook proberen te traceren, maar zo snel niet kunnen vinden. Je zou inderdaad denken dat ie één van de deuren als niet dicht opvat.
Re: Centrale portiervergrendeling
heb je het relais onder het dashboardkastje gecontroleerd of deze goed zit? Anders de zekeringkast ; bij beiden geldt: contacten schoonmaken doet wonderen.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00
Re: Centrale portiervergrendeling
ja goed punt, nog geeneens bij stilgestaan
Re: Centrale portiervergrendeling
Gaat het slot meteen weer open of pas naar onbepaalde tijd?
Bij mij was de interne schakelaar in de elektromotor (dat ding dat het slot op/dicht duwt) niet goed meer, soms maakte hij contact soms niet en ging dan meteen weer open. Je kan met een multimeter meten of die het goed doet. Als het slot open is maakt hij sluiting tussen de witte en zwarte draad, als hij dicht is tussen de blauwe en zwarte draad van het motortje(of andersom).
Het kan ook nog dat alles zo stroef gaat dat hij niet ver genoeg op slot gaat om de interne schakelaar aan/uit te doen.
De schakelaar op het slot mechaniek zelf heeft volgens mij alleen wat met het check paneel te maken en is dus niet belangrijk voor de centrale vergrendeling.
Het bovenstaande geld voor mijn serie 1 Thema, maar waarschijnlijk ook voor serie 2 en 3?
Bij mij was de interne schakelaar in de elektromotor (dat ding dat het slot op/dicht duwt) niet goed meer, soms maakte hij contact soms niet en ging dan meteen weer open. Je kan met een multimeter meten of die het goed doet. Als het slot open is maakt hij sluiting tussen de witte en zwarte draad, als hij dicht is tussen de blauwe en zwarte draad van het motortje(of andersom).
Het kan ook nog dat alles zo stroef gaat dat hij niet ver genoeg op slot gaat om de interne schakelaar aan/uit te doen.
De schakelaar op het slot mechaniek zelf heeft volgens mij alleen wat met het check paneel te maken en is dus niet belangrijk voor de centrale vergrendeling.
Het bovenstaande geld voor mijn serie 1 Thema, maar waarschijnlijk ook voor serie 2 en 3?