Het grote bandentopic
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: Het grote bandentopic
De Pzero doet dat ook, net als de 6000.
De 5000 was beter, maar ook geen stille band. Ook je ervaring met Dunflop deel ik, ik heb ooit een paar gebruikte dunlops na een rondje om het blok meteen teruggebracht, ik gleed er alle kanten mee op....
De 5000 was beter, maar ook geen stille band. Ook je ervaring met Dunflop deel ik, ik heb ooit een paar gebruikte dunlops na een rondje om het blok meteen teruggebracht, ik gleed er alle kanten mee op....
Re: Het grote bandentopic
Ik heb sinds kort 2 stuks P6 cinturato achter liggen. Goede grip maar bij de ADAC bandentest score ze op geluid ook minder. Enfin, hiervoor lager er "verragde" Dunlops op (sp 2000 meen ik) dus dit is al een hele vooruitgang! Dunlop is echt niet mijn merk. Komend voorjaar doe ik voor ook maar 2 cinturato's, ik vind 4 gelijke banden wel fijn altijd. En sinds ik een subwoofer in de koffer heb hoor ik dat geluid toch niet meer
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Het grote bandentopic
Vroegah toen ik nog bij de dealer werkte kregen we bericht van de importeur dat we geen Pirelli P6000 meer mochten monteren op de Kappa en 166 omdat ze daar erg snel op cupte
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Het grote bandentopic
Hi Guys,
Dank aan jullie allen voor de bruikbare input. Ik heb alles nog 'ns op me in laten werken en besloten om te gaan voor de Pirelli's P6000 van Flavia 2000. Ik weet dat dit niet de allerbeste band is die ik kan kopen, maar het feit dat het Pirelli's zijn, ze overall in de tests goed scoren en natúúrlijk de aantrekkelijke prijs hebben me doen besluiten om hiervoor te kiezen. Zo houd ik nog aardig wat centjes over om in de Thema te investeren. Ik laat 'm sowieso ook nog even uitlijnen.
Grtz, Paolo
Dank aan jullie allen voor de bruikbare input. Ik heb alles nog 'ns op me in laten werken en besloten om te gaan voor de Pirelli's P6000 van Flavia 2000. Ik weet dat dit niet de allerbeste band is die ik kan kopen, maar het feit dat het Pirelli's zijn, ze overall in de tests goed scoren en natúúrlijk de aantrekkelijke prijs hebben me doen besluiten om hiervoor te kiezen. Zo houd ik nog aardig wat centjes over om in de Thema te investeren. Ik laat 'm sowieso ook nog even uitlijnen.
Grtz, Paolo
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: Het grote bandentopic
Mooi, er gaat niets boven een Italiaanse op Pirelli's
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Het grote bandentopic
Goede keuze! Zeker met deze prijsstelling!
Ik heb zelf geen slechte ervaringen met de Pirelli Pxxxx series. Ik heb er diverse gehad en die waren probleemloos. Door defecte achterdempers hebben de achterbanden op onze ie (Pirelli Drago) het niet langer volgehouden dan de voorbanden. Er was hoogteslag ontstaan en daardoor hebben we ze toen allevier tegelijk vervangen. De voorste banden waren af, achter zat nog zo'n 4mm op. Let wel, we hebben er toen 60dkm mee gereden!
Ik heb nu ook weer Drago's of P6000 (N.O.S.) op mijn 8.32 SW en die hebben supergrip. Op de Futa pas was het een genot om die schoenen aan te hebben!
Ik heb zelf geen slechte ervaringen met de Pirelli Pxxxx series. Ik heb er diverse gehad en die waren probleemloos. Door defecte achterdempers hebben de achterbanden op onze ie (Pirelli Drago) het niet langer volgehouden dan de voorbanden. Er was hoogteslag ontstaan en daardoor hebben we ze toen allevier tegelijk vervangen. De voorste banden waren af, achter zat nog zo'n 4mm op. Let wel, we hebben er toen 60dkm mee gereden!
Ik heb nu ook weer Drago's of P6000 (N.O.S.) op mijn 8.32 SW en die hebben supergrip. Op de Futa pas was het een genot om die schoenen aan te hebben!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
- Lancialover
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52
Re: Het grote bandentopic
Leuk, zo'n bandentopic, maar het levert altijd weer wat tegenstrijdigheden op.. Ik ben op de Ypsilon van Dunlop SP sport fast response 195/50R15 naar Toyo proxes T1-R gegaan, en die vallen mij juist weer heel erg tegen. Het v-profiel zie je gewoon slijten, en de grip is zeker niet beter als bij de Dunlops. Wat me het meest tegenstaat is het gevoel als je een snelle bocht in gaat; de wangen en het profiel is blijkbaar zo zacht dat het voelt alsof de auto eerst 20cm opzij stapt en dan pas grip begint te krijgen... De grip van de Dunlops op nat asfalt vond ik echt super! Volgens mij blijft het toch een vrij persoonlijke keuze voor welke banden je moet gaan. Ook de uitslagen van die bandentesten zeggen niet altijd alles..
- webturbo
- Donateur 2011
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Re: Het grote bandentopic
Klopt wat je zegt over de zachte wang. Als je een stijve stuiterband gewend bent voelt een T1R in het begin even wat week aan, dat stuurt dan een tikje onzekerder. Grip heeft-ie echter wel!Zelf ben ik geen 18 meer en een beetje comfort is dus ook wel prettig En dat krijg je er dus voor terug, minder stoten op richels en dergelijke. P5000, RE720, Exalto en dergelijke zijn veel harder, stuurt preciezer maar stuitert ook meer.
Voorloper T1S was trouwens minder: met name op nat wegdek liet die wat steken vallen.
Je slijtage opmerking herken ik trouwens weer totaal niet. Bij mij gingen ze niks langer of korter mee dan concurrenten. Eigenlijk is de eerste band die echt uit de toon valt, de Goodyear F1 Asymmetric: slijt bijna twee keer zo hard als de Falkens die ik daarvoor had. En de koersvastheid is ook helemaal weg: hij waggelt alle kanten op in snelwegbochten. Tot zover mijn uitstapje richting een A-merk - ik ga wel weer terug naar de betere "B-merken"...
De Toyo Roadpro R610 die onder m'n Thema zaten toen ik 'm kocht zijn een band die ik niet zomaar zelf uitgekozen zou hebben (een echte toerband, weinig sportief... DACHT ik), maar ze deden het echt niet beroerd met de dikke 200pk op de vooras, en waren nauwelijks op slijtage te betrappen ondanks dat ik die pk's regelmatig gebruikte... Daar kreeg ik op den duur dus toch wel respect voor...
In stuurprecisie kan ik de FK452 ook wel aanraden, die is wel te vergelijken met de helaas niet meer geproduceerde Bridgestone RE720. Stijver dan de T1R dus.
Leuk slalom bandje is de Pilot Exalto 1. Totaal niet te vergelijken met andere Michelins. Eindeloze grip, stuurt als een scheermes, super! Maar: cuppen als de hel, gigantisch lawaai en je gebit rammelt eruit. Compromisloze exoot. De Exalto 2 is beter te pruimen op de straat, maar meteen op het circuit ook niet meer zo'n kei.
Voorloper T1S was trouwens minder: met name op nat wegdek liet die wat steken vallen.
Je slijtage opmerking herken ik trouwens weer totaal niet. Bij mij gingen ze niks langer of korter mee dan concurrenten. Eigenlijk is de eerste band die echt uit de toon valt, de Goodyear F1 Asymmetric: slijt bijna twee keer zo hard als de Falkens die ik daarvoor had. En de koersvastheid is ook helemaal weg: hij waggelt alle kanten op in snelwegbochten. Tot zover mijn uitstapje richting een A-merk - ik ga wel weer terug naar de betere "B-merken"...
De Toyo Roadpro R610 die onder m'n Thema zaten toen ik 'm kocht zijn een band die ik niet zomaar zelf uitgekozen zou hebben (een echte toerband, weinig sportief... DACHT ik), maar ze deden het echt niet beroerd met de dikke 200pk op de vooras, en waren nauwelijks op slijtage te betrappen ondanks dat ik die pk's regelmatig gebruikte... Daar kreeg ik op den duur dus toch wel respect voor...
In stuurprecisie kan ik de FK452 ook wel aanraden, die is wel te vergelijken met de helaas niet meer geproduceerde Bridgestone RE720. Stijver dan de T1R dus.
Leuk slalom bandje is de Pilot Exalto 1. Totaal niet te vergelijken met andere Michelins. Eindeloze grip, stuurt als een scheermes, super! Maar: cuppen als de hel, gigantisch lawaai en je gebit rammelt eruit. Compromisloze exoot. De Exalto 2 is beter te pruimen op de straat, maar meteen op het circuit ook niet meer zo'n kei.
Re: Het grote bandentopic
Ook ik ben aan de beurt voor nieuwe banden. Merk en type ben ik praktisch wel uit, maar welke bandenmaat wordt aangeraden? Wat heb jij onder je thema?
Breedte voor een 3.0 V6 welke verderop op het forum wordt aangeraden is 205 (R15) ipv de standaard 195/60 (R15). Maar welke hoogteverhouding is jullie advies? Of is dit ondergeschikt?
Breedte voor een 3.0 V6 welke verderop op het forum wordt aangeraden is 205 (R15) ipv de standaard 195/60 (R15). Maar welke hoogteverhouding is jullie advies? Of is dit ondergeschikt?
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Het grote bandentopic
205/55R15 is de enige juiste maat naast de standaard 195/60R15. Is de alleen niet de goedkoopste maat
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V