Het grote bandentopic

Hier kun je alles over de Thema kwijt dat je niet in een categorie kwijt kunt.
don pedro
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:28

Re: Het grote bandentopic

Bericht door don pedro » 22 dec 2009, 10:55

Voor mijn Kappa C wil ik achter deze monteren:

P 6000 205/55 R16 91H

Ik rij jaarlijk misschien 5000 klm, met de C. Voornamelijk langere ritten. Wel een goede band voor gebruik denk ik zo?

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote bandentopic

Bericht door Maarten-Jan » 22 dec 2009, 11:23

Pirelli's aangeschaft. De P6000 band via Automarkt.nl a 50 euro per stuk. Prima prijs. Ik verwacht ze binnenkort en dat is ook wel nodig want de auto moet 4 januari naar de APK. Die nieuwe velgen van de turbo verdienen ook niet minder dan nieuwe banden.

De turbo heeft een top van 218, de banden gaan tot 210. Ik wist niet dat het in Duitsland dan niet mag! Kun je dat niet omzeilen door een duidelijke maximum snelheid stikker op het dashboard te plakken?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Het grote bandentopic

Bericht door Hans8V » 22 dec 2009, 13:06

Bij zo'n klein verschil zou ik het op de afwijking van de teller gooien... Verwachten ze in Duitsland dan dat de banden boven hun officiele max direct ontploffen ofzo :lol:

Wat is het leven met een IE toch heerlijk eenvoudig :D
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Het grote bandentopic

Bericht door webturbo » 22 dec 2009, 23:29

Stickertje is toegestaan voor winterbanden, ik weet niet of het met zomerbanden ook mag. Het lijkt me in ieder geval iets waar je als buitenlander niet snel voor bekeurd zal worden, je doet immers je best om legaal te zijn, door zo'n stikkertje te plakken...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Het grote bandentopic

Bericht door Volumex » 23 dec 2009, 23:15

De turbo heeft een top van 218, de banden gaan tot 210. Ik wist niet dat het in Duitsland dan niet mag! Kun je dat niet omzeilen door een duidelijke maximum snelheid stikker op het dashboard te plakken?
Jouw turbo (met kat.) heeft volgens fabrieksopgave een top van 210 km/h, dus zit je goed. In de praktijk kan het overigens heel goed dat je ver boven deze snelheid uitkomt, kan ik je ook uit persoonlijke ervaring vertellen.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote bandentopic

Bericht door Maarten-Jan » 27 dec 2009, 11:35

Eerste negatieve ervaring met autobandenmarkt.nl:

Mijn bestelling is niet bekend via de site! Zit ik sinds 21 december braaf te wachten op de zending, blijkt de order niet opgeslagen te zijn in hun database! Terwijl ik wel een bevestiging heb in de vorm van de orderbevestiging met een nummer. Irritant, want op 2 januari moeten er nieuwe sloffen onder liggen vanwege de APK.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Dickamerica
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:37
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Het grote bandentopic

Bericht door Dickamerica » 27 dec 2009, 11:51

Ik heb er ook eens besteld; kreeg ik telefoontje dat de bestelde banden niet meer leverbaar waren,maar wel de opvolgers ervan voor zelfde prijs!
Dat was nog es service.

Mbt de Pirelli p5/6/7 serie; banden zijn goed qua rijeigenschappen,maar hebben de vervelende eigenschap dat ze nogal snel gaan cuppen en dan is het gauw over met rijplezier.
Dickamerica

http://www.italiaveloce.nl" onclick="window.open(this.href);return false;


Alfa 90 2.5 Qo Grigio Medio Metallizato 1987 Pelle Grigio

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote bandentopic

Bericht door Maarten-Jan » 27 dec 2009, 20:04

Pirelli's kunnen idd snel cuppen. Net als GoodYear trouwens. Ik heb er echter nooit last van gehad. Waarschijnlijk omdat we er een beheerste rijstijl op nahouden. Met een setje Drago's hebben wij met de 8V ruim 60 duizend km gereden, zonder problemen. Achterbanden hadden toen iets hoogteslag en voorbanden waren versleten.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Het grote bandentopic

Bericht door webturbo » 27 dec 2009, 22:24

Met diverse bestellingen achter de rug heb ik eigenlijk nooit problemen met ze gehad... kwijtgeraakte bestelling al helemaal niet. Slordig!

De achilleshiel van autobandenmarkt.nl is wat mij betreft het vinden van een goed *zorgvuldig* montage adres waar je je dure lichtmetalo's zonder zorgen aan toevertrouwt, en die ook niet terugschrikt voor laagprofiel banden. Dat is me inmiddels gelukt, maar niet zonder moeite.

Ik heb ook wel eens gemaild dat een bepaald type band in een bepaalde maat niet in hun catalogus stond, maar wel bestond volgens de site van de fabrikant. De volgende dag hadden ze 'm er voor mij in gezet!
Afbeelding

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Het grote bandentopic

Bericht door webturbo » 27 dec 2009, 22:27

Rijstijl maakt inderdaad verschil, maar ik had juist altijd de indruk dat een beheerste rijstijl cuppen in de hand werkt, en dat je ze met een flink potje gummen op z'n tijd juist mooi glad houdt :) Maargoed, ik heb nog nooit ergens de echte oorzaak van cuppen gehoord, en zolang dat niet bekend is... lijkt het op een combinatie van factoren. Onderstelgeometrie, type band, uitlijning en rijstijl spelen allemaal mee.

Zelf heb ik er ook nog nooit last van gehad, hoewel m'n huidige Goodyears wel rumoerig zijn: ik zou ze eens moeten controleren, misschien worden dat wel de eerste banden die ik zelf laat cuppen... (ik heb wel eens banden gehad die ik zo gekocht had, maar nooit eerder zelf 'veroorzaakt')
Laatst gewijzigd door webturbo op 27 dec 2009, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”