Mijn 7e Lancia: een Thema 6V van 1988
Re: Mijn 7e Lancia: een Thema 6V van 1988
Ard doelt denk ik op het feit dat de v6 Busso nooit geleverd is voor Thema serie I(ook niet serie II), maar wel degelijk voor de 164 serie I.
Re: Mijn 7e Lancia: een Thema 6V van 1988
De 164 QV vind ik qua uiterlijk een draak, om eerlijk te zijn. Ik zou altijd de bumpers/skirts en velgen van een 12v monteren, met de techniek van de QV is natuurlijk niets mis
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Mijn 7e Lancia: een Thema 6V van 1988
Ard bedoeld dat er in het eerste type Thema geen Busso V6 geleverd is. In het eerste type 164 wel, zowel 12 als 24V.
Huidig wagenparkje: '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater, '86 Alfa Romeo 33 1,3 Milano, '88 Lancia Prisma 1600IE, '97 Citroen ZX 1.4i Break, '00 Citroen Xsara 1.9D Plaisir Break
Re: Mijn 7e Lancia: een Thema 6V van 1988
Ik bedoelde idd dat de Thema type 1 alleen met de PRV V6 is geleverd. De type 2 trouwens ook, toch?
@ Frank: Daar ben ik het wel mee eens ja! Een vriend van me heeft een rode QV en als ik daar mijn (lichtelijk verlaagde) TS naast zet, ziet dat er toch een stuk netter uit. Vooral die extra 'rok' aan skirts is zo overdreven... Daarom zou ik het liefst een vroege 164 V6 hebben zonder kat, 12 pk minder maar ook zo'n 100 kg minder!
De 164 type 1 is trouwens ook geleverd met de 2 liter Lampredi turbo uit de Thema!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v1dbargbsfec
@ Frank: Daar ben ik het wel mee eens ja! Een vriend van me heeft een rode QV en als ik daar mijn (lichtelijk verlaagde) TS naast zet, ziet dat er toch een stuk netter uit. Vooral die extra 'rok' aan skirts is zo overdreven... Daarom zou ik het liefst een vroege 164 V6 hebben zonder kat, 12 pk minder maar ook zo'n 100 kg minder!
De 164 type 1 is trouwens ook geleverd met de 2 liter Lampredi turbo uit de Thema!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v1dbargbsfec
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
- PietrottoV
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 08 sep 2013, 17:01
- Contacteer:
Re: Mijn 7e Lancia: een Thema 6V van 1988
Even dit oude draadje erbij gepakt, bij zoekterm "gewicht".
In de onvolprezen Autoweek database staat bij het gewicht van de 1e serie Thema 6V: 1160 kg.
Een 1e serie 8.32 staat voor 1370 g in de lijst.
Waar zit die dik 200 kg verschil in? Beide blokken zijn (dacht ik) volledig aluminium. Twee van die cilindertjes en wat luxe wegen toch geen 210 kg?
De PRV-motor weegt rond de 156 kg. De 8.32 motor ? [weet iemand dat?]
http://ranwhenparked.net/2010/09/14/wha ... ne-part-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ranwhenparked.net/2010/08/16/the ... -part-one/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ranwhenparked.net/2010/08/23/the ... -part-two/" onclick="window.open(this.href);return false;
In de onvolprezen Autoweek database staat bij het gewicht van de 1e serie Thema 6V: 1160 kg.
Een 1e serie 8.32 staat voor 1370 g in de lijst.
Waar zit die dik 200 kg verschil in? Beide blokken zijn (dacht ik) volledig aluminium. Twee van die cilindertjes en wat luxe wegen toch geen 210 kg?
De PRV-motor weegt rond de 156 kg. De 8.32 motor ? [weet iemand dat?]
http://ranwhenparked.net/2010/09/14/wha ... ne-part-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ranwhenparked.net/2010/08/16/the ... -part-one/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ranwhenparked.net/2010/08/23/the ... -part-two/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mijn 7e Lancia: een Thema 6V van 1988
Het blok weegt allicht meer, de 8.32 had een dikkere stabilisatorstang (en wellicht nog meer zwaardere delen in het onderstel), het interieur uiteraard en de spoiler. Veel kleine verschillen maken toch gauw een verschil van een paar honderd kilo!PietrottoV schreef:Even dit oude draadje erbij gepakt, bij zoekterm "gewicht".
In de onvolprezen Autoweek database staat bij het gewicht van de 1e serie Thema 6V: 1160 kg.
Een 1e serie 8.32 staat voor 1370 g in de lijst.
Waar zit die dik 200 kg verschil in? Beide blokken zijn (dacht ik) volledig aluminium. Twee van die cilindertjes en wat luxe wegen toch geen 210 kg?
De PRV-motor weegt rond de 156 kg. De 8.32 motor ? [weet iemand dat?]
http://ranwhenparked.net/2010/09/14/wha ... ne-part-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ranwhenparked.net/2010/08/16/the ... -part-one/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ranwhenparked.net/2010/08/23/the ... -part-two/" onclick="window.open(this.href);return false;
If you're not breaking parts, you're not making enough power!
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin
Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3
Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3
Honda VTR SP-1 V-Twin