Geen Thema
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Geen Thema
Ik snap er nu even niks meer van hoor, ik zal wel gek zijn
Ik dacht echt dat ik hem aan een liefhebber had over gedaan. De uitlaat wist hij dat ik die provisorisch had gerepareerd. Gaf hem nog de tip het flexibele stuk op te meten, die kan je voor een paar tientjes bestellen en er tussen lassen.
Zn pas gekochte Citroën Visa staat ook al weer op marktplaats zag ik.
Ik denk dat ik dit hoofdstuk maar moet afsluiten en niet meer aandenken. Maar vind het wel zonde van een leuke Thema.
Naja ondertussen maar ff verder aan de Croma automaat sleutelen, nog wat laswerk aan het scherm en wat details en het is een mooie auto voor pa.
Ik dacht echt dat ik hem aan een liefhebber had over gedaan. De uitlaat wist hij dat ik die provisorisch had gerepareerd. Gaf hem nog de tip het flexibele stuk op te meten, die kan je voor een paar tientjes bestellen en er tussen lassen.
Zn pas gekochte Citroën Visa staat ook al weer op marktplaats zag ik.
Ik denk dat ik dit hoofdstuk maar moet afsluiten en niet meer aandenken. Maar vind het wel zonde van een leuke Thema.
Naja ondertussen maar ff verder aan de Croma automaat sleutelen, nog wat laswerk aan het scherm en wat details en het is een mooie auto voor pa.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Geen Thema
Lijkt er idd helaas op dat 'we' na bijna een jaar weer 'terug bij af' zijn...
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Geen Thema
De Marktplaatsadvertentie is weer verdwenen...
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Geen Thema
en volgens RDW 30-12 overgeschreven, hopelijk een liefhebber
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Geen Thema
Even ook een update op dit front:
De Biturbo heb ik na 8 jaren trouwe dienst verkocht, met pijn in mijn hart natuurlijk... Ik heb er zeker geen hoofdprijs voor gevangen, maar in deze tijd mag ik toch niet klagen met het bedrag dat ik er voor gekregen heb. De nieuwe eigenaars (twee jonge broers uit Groningen) hebben er een mooie en vooral technisch in uitstekende staat verkerende Maserati voor gekocht!
Inmiddels heb ik dus al een mooie Thema terug gekocht, die nu veilig in de stalling staat te wachten op het voorjaar. Naast ook het aflossen van mijn studieschuld had ik nog een aardig bedrag over van de verkoop en aangezien ik toch al een tijdje aan het rondkijken was naar een iets modernere, 5-deurs diesel voor dagelijks gebruik heb ik meteen maar mijn slag geslagen:
Dit zijn geen foto's van mijn auto (steeds als ik even tijd heb voor wat foto's is het alweer donker...!), maar hij is precies hetzelfde als deze. Het is een 156 SW 1.9 Jtd, bj. 2002 (update interieur) met net 260.000 km op de teller. Ondanks dat de Delta nog prima zijn werk deed had ik nu de kans om iets anders te kopen en de Delta heb ik nog mooi in kunnen ruilen. Al met al heb ik met inruil van de Delta er maar €1.200 cash voor neergeteld. Rijdt prima zo'n Jtd, toch een stuk geciviliseerder en krachtiger dan de TD uit de Delta. Theoretisch zou hij ook zuiniger moeten zijn, maar tot op heden haalt hij nipt de 1:16 die de Delta ook makkelijk haalde. Het is een Progression uitvoering, maar met de 16" velgen uit het sportpakket en het vrij stugge onderstel heb ik het vermoeden dat de 'sportpakket' optie er op zit. Na aankoop direct op de brug laten inspecteren en bevestigd gekregen dat hij prima in elkaar zit.
Het enige wat ik tegen vind vallen zijn de stoelen: Ze zien er mooi en ruim uit, maar (net als in de Lybra van mn pa overigens) lijken de beide voorstoelen schuin naar het midden te staan. Mij lijkt het dat dit komt door de airbag in de buitenste wang van de stoelen. Behoorlijk oncomfortabel...! Ik heb een rol / cylinder van wat grijze ondervloer tussen de armsteun en de bijrijdersstoel gepropt, wat het een stuk lijkt te hebben verbeterd. Verder zit er een deukje in het linker achterscherm (brommer tegenaan gevallen in de garage) en lekt de achterklep langs de bovenrand een beetje, maar dit is niet zo heel storend en / of vrij makkelijk te verhelpen. Ik ben er blij mee!
Nog een laatste ode aan de trouwe Delta, die trouwens op het moment nog voor een zeer aantrekkelijke prijs te koop staat in Eindhoven. Iemand toevallig nog op zoek naar een leuke winter-kilometer-vreter!?
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
De Biturbo heb ik na 8 jaren trouwe dienst verkocht, met pijn in mijn hart natuurlijk... Ik heb er zeker geen hoofdprijs voor gevangen, maar in deze tijd mag ik toch niet klagen met het bedrag dat ik er voor gekregen heb. De nieuwe eigenaars (twee jonge broers uit Groningen) hebben er een mooie en vooral technisch in uitstekende staat verkerende Maserati voor gekocht!
Inmiddels heb ik dus al een mooie Thema terug gekocht, die nu veilig in de stalling staat te wachten op het voorjaar. Naast ook het aflossen van mijn studieschuld had ik nog een aardig bedrag over van de verkoop en aangezien ik toch al een tijdje aan het rondkijken was naar een iets modernere, 5-deurs diesel voor dagelijks gebruik heb ik meteen maar mijn slag geslagen:
Dit zijn geen foto's van mijn auto (steeds als ik even tijd heb voor wat foto's is het alweer donker...!), maar hij is precies hetzelfde als deze. Het is een 156 SW 1.9 Jtd, bj. 2002 (update interieur) met net 260.000 km op de teller. Ondanks dat de Delta nog prima zijn werk deed had ik nu de kans om iets anders te kopen en de Delta heb ik nog mooi in kunnen ruilen. Al met al heb ik met inruil van de Delta er maar €1.200 cash voor neergeteld. Rijdt prima zo'n Jtd, toch een stuk geciviliseerder en krachtiger dan de TD uit de Delta. Theoretisch zou hij ook zuiniger moeten zijn, maar tot op heden haalt hij nipt de 1:16 die de Delta ook makkelijk haalde. Het is een Progression uitvoering, maar met de 16" velgen uit het sportpakket en het vrij stugge onderstel heb ik het vermoeden dat de 'sportpakket' optie er op zit. Na aankoop direct op de brug laten inspecteren en bevestigd gekregen dat hij prima in elkaar zit.
Het enige wat ik tegen vind vallen zijn de stoelen: Ze zien er mooi en ruim uit, maar (net als in de Lybra van mn pa overigens) lijken de beide voorstoelen schuin naar het midden te staan. Mij lijkt het dat dit komt door de airbag in de buitenste wang van de stoelen. Behoorlijk oncomfortabel...! Ik heb een rol / cylinder van wat grijze ondervloer tussen de armsteun en de bijrijdersstoel gepropt, wat het een stuk lijkt te hebben verbeterd. Verder zit er een deukje in het linker achterscherm (brommer tegenaan gevallen in de garage) en lekt de achterklep langs de bovenrand een beetje, maar dit is niet zo heel storend en / of vrij makkelijk te verhelpen. Ik ben er blij mee!
Nog een laatste ode aan de trouwe Delta, die trouwens op het moment nog voor een zeer aantrekkelijke prijs te koop staat in Eindhoven. Iemand toevallig nog op zoek naar een leuke winter-kilometer-vreter!?
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Geen Thema
Op het 'geen-Thema-front' weer even iets nieuws bij ons in Almelo: Mijn vrouw heeft een Alfa 147 1.6 16v TS aangeschaft:
Het bleek nog niet mee te vallen om een nette 5-deurs 1.6 te vinden voor een redelijke prijs... Toch wel veel met boven de 250d km op de teller, zonder enige historie en vraagprijzen boven de €2000. Uiteindelijk bij een particulier in Assen (in de bedrijfsvoorraad van een autobedrijf) deze 147 gevonden. 214d Km op de teller, historie met een gat tussen 2009 en 2013, maar op het eerste gezicht qua carrosserie en interieur zeer netjes. Na een proefrit door de buurt (auto was al een tijdje geschorst en had starthulp nodig) voelde alles goed aan en bleken alle opties het te doen. De remmen zagen er goed uit, de achterbanden wat droog en de bodem had wel wat oppervlakkige roest. Het feit dat er maan 1 sleutel en geen codes bij de auto zaten was het beste argument om nog iets van de vraagprijs van €1450 af te snoepen.
Thuis in Almelo de volgende dag meteen een afspraak gemaakt om de distributie te laten doen (met rollen, spanners, waterpomp, ed.) de bodem een anti-roestbehandeling gegeven, de accu uit mijn 164 erin gezet (was zo dood als een pier...) en een setje Vredestein Snowtrac winterbanden gekocht via MP. Mijn vrouw rijdt erg weinig en wij zijn van plan de auto in de zomer te schorsen, vandaar dat er gewoon permanent winterbanden onder komen. Nu heeft de 147 enkel nog 2 draagarmen voor nodig en dus die tweede sleutel. Bij Munsterhuis navraag gedaan, waar ik er voor €327 incl. BTW wel 1 kon krijgen... Gisteren was ik bij Corsalini in Den Haag, die aangaf dat ik bij een bedrijf in Den Haag zonder problemen voor €80 een kopie met codes kan krijgen.
Al met al een leuke auto met zelfs cruisecontrol! Vind ik altijd heel fijn en mis ik danig in mijn 156. Het zal waarschijnlijk aan de motor liggen, maar de kwaliteitsbeleving van een 156 vind ik toch wel een stuk hoger dan die van de 147. Rijdt wel lekker soepel, best zuinig (gem. 1:13), stuurt erg direct en de stoelen zijn beter dan die van de 156. ... Die heeft trouwens nu net nieuwe koppelingsplaten omdat het druklager het twee weken terug begaf. Als de bak dan toch los moest, gelijk maar een nieuwe drukgroep erin.
Het bleek nog niet mee te vallen om een nette 5-deurs 1.6 te vinden voor een redelijke prijs... Toch wel veel met boven de 250d km op de teller, zonder enige historie en vraagprijzen boven de €2000. Uiteindelijk bij een particulier in Assen (in de bedrijfsvoorraad van een autobedrijf) deze 147 gevonden. 214d Km op de teller, historie met een gat tussen 2009 en 2013, maar op het eerste gezicht qua carrosserie en interieur zeer netjes. Na een proefrit door de buurt (auto was al een tijdje geschorst en had starthulp nodig) voelde alles goed aan en bleken alle opties het te doen. De remmen zagen er goed uit, de achterbanden wat droog en de bodem had wel wat oppervlakkige roest. Het feit dat er maan 1 sleutel en geen codes bij de auto zaten was het beste argument om nog iets van de vraagprijs van €1450 af te snoepen.
Thuis in Almelo de volgende dag meteen een afspraak gemaakt om de distributie te laten doen (met rollen, spanners, waterpomp, ed.) de bodem een anti-roestbehandeling gegeven, de accu uit mijn 164 erin gezet (was zo dood als een pier...) en een setje Vredestein Snowtrac winterbanden gekocht via MP. Mijn vrouw rijdt erg weinig en wij zijn van plan de auto in de zomer te schorsen, vandaar dat er gewoon permanent winterbanden onder komen. Nu heeft de 147 enkel nog 2 draagarmen voor nodig en dus die tweede sleutel. Bij Munsterhuis navraag gedaan, waar ik er voor €327 incl. BTW wel 1 kon krijgen... Gisteren was ik bij Corsalini in Den Haag, die aangaf dat ik bij een bedrijf in Den Haag zonder problemen voor €80 een kopie met codes kan krijgen.
Al met al een leuke auto met zelfs cruisecontrol! Vind ik altijd heel fijn en mis ik danig in mijn 156. Het zal waarschijnlijk aan de motor liggen, maar de kwaliteitsbeleving van een 156 vind ik toch wel een stuk hoger dan die van de 147. Rijdt wel lekker soepel, best zuinig (gem. 1:13), stuurt erg direct en de stoelen zijn beter dan die van de 156. ... Die heeft trouwens nu net nieuwe koppelingsplaten omdat het druklager het twee weken terug begaf. Als de bak dan toch los moest, gelijk maar een nieuwe drukgroep erin.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Geen Thema
Gefeliciteerd met deze fraaie bolide
Ik hoop dat jullie er veel plezier van hebben. Maar, schorsen in de zomer, is het niet beter om het hele jaar door te rijden? Stilstand is achteruitgang?
Ik denk dat de motor wel verschil maakt in de kwaliteitsbeleving inderdaad. Zo'n dikke diesel voelt wat steviger aan. Maar de Twin Spark is wel 100 kilo lichter in de neus, dat voel je.
Ik hoop dat jullie er veel plezier van hebben. Maar, schorsen in de zomer, is het niet beter om het hele jaar door te rijden? Stilstand is achteruitgang?
Ik denk dat de motor wel verschil maakt in de kwaliteitsbeleving inderdaad. Zo'n dikke diesel voelt wat steviger aan. Maar de Twin Spark is wel 100 kilo lichter in de neus, dat voel je.
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Geen Thema
In verband met de zoektocht naar een 5-deurs Stilo (en een kleinere auto voor erbij) heb ik de 147 en 156 te koop gezet:
http://m.autoscout24.nl/anbod/alfa-rome ... -274893362" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.autoscout24.nl/anbod/alfa-rome ... -274892849" onclick="window.open(this.href);return false;
Over de prijzen valt met liefhebbers goed te onderhandelen.
http://m.autoscout24.nl/anbod/alfa-rome ... -274893362" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.autoscout24.nl/anbod/alfa-rome ... -274892849" onclick="window.open(this.href);return false;
Over de prijzen valt met liefhebbers goed te onderhandelen.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Geen Thema
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, zag nu pas de eerdere berichten over de TG-51-KN (i.e. Turbo).
Deze is destijds zeker bij liefhebbers terecht gekomen, wij hebben de auto gestald en zullen t.z.t. na afronding van andere projecten er grondig aandacht aan gaan geven.
Tot die tijd zullen we er goed op passen!
Deze is destijds zeker bij liefhebbers terecht gekomen, wij hebben de auto gestald en zullen t.z.t. na afronding van andere projecten er grondig aandacht aan gaan geven.
Tot die tijd zullen we er goed op passen!
Re: Geen Thema
Leuk om te weten dat dat oudje idd ook nog bij een liefhebber terecht is gekomen.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)