Thema SW 3.0 V6 LX
Thema SW 3.0 V6 LX
Vandaag was een emotionele dag voor een klein jongetje als ik. Eerst de HL-JH-64 naar Heerenveen brengen voor de overhandiging aan Juko/Barolo. Jullie hadden me moeten zien rijden met pakweg 160 km/u de Polder. Als een king of the road tussen al die sukkels met hun Koreaanse meuk. Tsja, en dan komt het moment van afscheid toch snel nabij. Niet leuk. Twijfel, doe ik het wel goed? Waarom doe ik 'm weg? Hij is altijd zo goed voor me geweest. Ondankbare hond... Maar afijn toen ik Juko zag wegrijden wist ik dat het daar niet aan kon liggen. De 'sedan' gaat een fantastische nieuwe levensfase tegemoet en dat is wat telt.
Vervolgens doorgereden naar Bellingwolde (achter Winschoten) alwaar Dirk Jan woont, daar staat/stond de SW (38-ZR-NV) al een tijdje gestald. DJ heeft 'm afgelopen week klaargemaakt en laten keuren. Hij stond lekker in het zonnetje voor het huis op me te wachten. Tsja, een zwarte SW LX is dan toch wel een hele aangename verschijning. Bij de overdracht liet DJ me nog 'en passant' weten dat er een werkende standkachel in de auto zit. Niet dat die veel ga gebruiken, maar wel een heul vet accessoire uit die tijd De auto rijdt natuurlijk grotendeels heel vertrouwd. En toch weer niet. Alles is eigenlijk een beetje anders en de som der elementen is een heerlijk, maar toch heel anders rijdende auto. Hij is aanmerkelijk stiller en hangt bij lange na niet zo 'hitsig' aan het gas als z'n voorganger. Ik zal nog wel wat kilometers moeten maken voordat ie lekker los is. Verder is het leuk om 'ns met zo'n actief onderstel te rijden. Erg duidelijk merkbaar, het verschil tussen Sport en Auto. Maar Sport is wel 'Lancia'-sport en dus bij lange na niet oncomfortabel. En het dak is natuurlijk fantastisch om naar te kijken, maar maakt, zoals een Italiaans dak betaamd, best wel veel herrie. Die zal ik op de snelweg waarschijnlijk niet vaak gaan gebruiken. Het geluid van de Kappa-radio (met Navi) valt me 100% mee voor een Stationcar. Had ik niet verwacht. Verder niet al te veel bijzonders eigenlijk. Het interieur is momenteel erg stoffig en daar moet ik binnenkort maar eens een middagje voor uittrekken. Bijgaand wat snapshots, ik zal jullie van de ontwikkelingen op de hoogte houden...
Vervolgens doorgereden naar Bellingwolde (achter Winschoten) alwaar Dirk Jan woont, daar staat/stond de SW (38-ZR-NV) al een tijdje gestald. DJ heeft 'm afgelopen week klaargemaakt en laten keuren. Hij stond lekker in het zonnetje voor het huis op me te wachten. Tsja, een zwarte SW LX is dan toch wel een hele aangename verschijning. Bij de overdracht liet DJ me nog 'en passant' weten dat er een werkende standkachel in de auto zit. Niet dat die veel ga gebruiken, maar wel een heul vet accessoire uit die tijd De auto rijdt natuurlijk grotendeels heel vertrouwd. En toch weer niet. Alles is eigenlijk een beetje anders en de som der elementen is een heerlijk, maar toch heel anders rijdende auto. Hij is aanmerkelijk stiller en hangt bij lange na niet zo 'hitsig' aan het gas als z'n voorganger. Ik zal nog wel wat kilometers moeten maken voordat ie lekker los is. Verder is het leuk om 'ns met zo'n actief onderstel te rijden. Erg duidelijk merkbaar, het verschil tussen Sport en Auto. Maar Sport is wel 'Lancia'-sport en dus bij lange na niet oncomfortabel. En het dak is natuurlijk fantastisch om naar te kijken, maar maakt, zoals een Italiaans dak betaamd, best wel veel herrie. Die zal ik op de snelweg waarschijnlijk niet vaak gaan gebruiken. Het geluid van de Kappa-radio (met Navi) valt me 100% mee voor een Stationcar. Had ik niet verwacht. Verder niet al te veel bijzonders eigenlijk. Het interieur is momenteel erg stoffig en daar moet ik binnenkort maar eens een middagje voor uittrekken. Bijgaand wat snapshots, ik zal jullie van de ontwikkelingen op de hoogte houden...
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: Thema SW 3.0 V6 LX
leuk verslag. Ik kijk uit naar de toekomstige updates!
Re: Thema SW 3.0 V6 LX
ziet er goed uit Paolo, ben ook benieuwd naar de binnenkant. Vreemd eigenlijk dat de SW heel anders rijdt, ik had verwacht dat het toch vrijwel hetzelfde zou moeten rijden, in ieder geval ook dat ie aan het gas hangt.
- Stefan Elshout
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32
Re: Thema SW 3.0 V6 LX
Ziet er goed uit
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Thema SW 3.0 V6 LX
Ik ben blij voor je. Ik wil hem binnenkort wel even komen bekijken onder het genot van...
Een tijdsoriginele standkachel of eentje van Lancia? Dat is heul vet!!
Een tijdsoriginele standkachel of eentje van Lancia? Dat is heul vet!!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Thema SW 3.0 V6 LX
@ MJ Een tijdsoriginele Webasto. Volgens mij was dat destijds ook de enige firma die ze verkocht. Lancia zelf zeker niet.
En, vanzelfsprekend, je bent meer dan welkom voor een test drive. Laat maar weten wanneer het je schikt
En, vanzelfsprekend, je bent meer dan welkom voor een test drive. Laat maar weten wanneer het je schikt
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: Thema SW 3.0 V6 LX
De SW heeft stuggere achterveren om een hoger laadvermogen te creëren (als dat overigens voor het electr. onderstel uberhaupt van toepassing is, of heeft hij ook niveauregeling?)Vreemd eigenlijk dat de SW heel anders rijdt, ik had verwacht dat het toch vrijwel hetzelfde zou moeten rijden, in ieder geval ook dat ie aan het gas hangt
Hij hangt minder aan het gas omdat de eindoverbrenging in de bak anders (lees langer) is dan in de sedan (althans zo is het bij de i.e. turbo)
Re: Thema SW 3.0 V6 LX
Dank je, dat wist ik niet.Volumex schreef:De SW heeft stuggere achterveren om een hoger laadvermogen te creëren (als dat overigens voor het electr. onderstel uberhaupt van toepassing is, of heeft hij ook niveauregeling?)Vreemd eigenlijk dat de SW heel anders rijdt, ik had verwacht dat het toch vrijwel hetzelfde zou moeten rijden, in ieder geval ook dat ie aan het gas hangt
Hij hangt minder aan het gas omdat de eindoverbrenging in de bak anders (lees langer) is dan in de sedan (althans zo is het bij de i.e. turbo)
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Thema SW 3.0 V6 LX
Hij heeft ook de zo gewenste niveauregeling. Hij is echt van alle mogelijke opties voorzien.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Thema SW 3.0 V6 LX
Congratulation...Beautiful car, now you have need of 3 series wheel trims.