Mini Thema

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
don pedro
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:28

Re: Mini Thema

Bericht door don pedro » 16 jun 2014, 20:06

Meestal ga je upgraden van oud naar jong, maar jij gaat van jong naar wat ouder -:)).

Dedra was zeker geen slechte auto, maar ik vond het een net niet qua sedan. De SW was weer wel ok.

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Mini Thema

Bericht door Cromapower » 15 aug 2014, 19:40

Iemand nog interesse in de Dedra voor heel weinig? Er is/komt een vervanger voor de auto dus moet komende week weg. Nee ik ga hem niet bewaren. Heb al veel te veel auto's :oops:

Keuring loopt half september af. Volgens mij mankeert er niet of nauwelijks wat aan.
Koppeling is minder aan het worden. Moet uitgelijnd worden banden slijten scheef voor.
Word verkocht met de originele velgen.
Wel zitten er nog wat extra onderdelen bij. Namelijk zgan uitlaat, tankbanden, zgan luchtslangen en een trekhaak.

Iemand? 250, - euro voor dit alles.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Mini Thema

Bericht door Cromapower » 31 aug 2014, 20:18

Afbeelding

Nog een foto om het af te leren. Was/is toch een fijne auto. Mooi plekje bij een stukje van de muur bij familie.

Komende week een paar goede foto's maken hoe dier er nu bij staat en toch nog maar ff op speurders, autoscout e.d. zetten. Kijken of we hem nog een beetje kwijt kunnen. wil hem niet naar de sloop doen daar is die nog te goed voor en gaat aan mn hart
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Mini Thema

Bericht door Cromapower » 19 sep 2014, 00:43

Omdat de thema misschien tijdelijk ff stil gezet word en we toch echt 2 auto's nodig hebben de k ik dat ik de dedra volgende week toch maar naar de keuring breng. Die is van de week verlopen. Rolt die er zonder/met amper kosten erdoorheen dan mag die nog een paar maanden dienst doen. Ondertussen komt die dan wel voor een hoger bedrag op Internet. Ben benieuwd. Ik verwacht eigenlijk geen gekke dingen.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Mini Thema

Bericht door Cromapower » 07 okt 2014, 19:41

De Dedra vanmiddag voor de keuring weggebracht. Ben benieuwd. Heb m van het weekend nagekeken en 2 dingen echt gevonden. Uitlaat is lek maar daar heb ik een zo goed als nieuwe voor liggen dus dat is niet zo'n probleem. Verder zijn er 2 stukjes remleiding erg rot. Had er aan zitten schuren maar is zo slecht dat die op een gegeven moment begon te zwetenen gisteren trapte ik daardoor door de remmen. Heb dus nauwelijks remdruk nu. Dit had ik eigenlijk niet voorzien een tijdje geleden.
Verder heb ik een klein beetje twijfel over een draagarm maar die heb ik ook gebruikt liggen.
Laat maar eerst voorkeuren en wacht het oordeel af. Daarna kijken we wat we doen. Blijft het hierbij dan repareer ik hem de ken anders word het ben ik bang toch sloop. Morgen weet ik hopelijk meer.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Mini Thema

Bericht door Flavia 2000 » 07 okt 2014, 22:54

In het kader van waarom ook niet: wat wil je voor de gekeurde versie hebben? ;)

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Mini Thema

Bericht door Cromapower » 08 okt 2014, 21:36

@flavia2000
Zit een beetje in twijfel of we m gelijk wegdoen ofdat we nog een aantal maanden blijven rijden met de auto. De Thema wil ik namelijk vanaf volgende week stilzetten en schorsen. Mag die na de winter en groot onderhoud in het voorjaar weer dienst doen. Ik stuur je van het weekend ff een mailtje wat t gaat worden. Goed?
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Mini Thema

Bericht door Cromapower » 08 okt 2014, 21:45

Goed nieuws. De Dedra is goed gekeurd tot 8 oktober 2015!

De remleidingen heb ik laten doen. Tussen de middag had ik een uurtje vrij en heb ik de uitlaat en een draagarm vervangen. Voor de rest is die goed. Vanmiddag is de auto afgemeld.

1 voorband is scheef weg gesleten en auto moet uitgelijnd worden maar voor de apk is het goed. Niet slecht van t beestje dus :D
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Mini Thema

Bericht door Cromapower » 09 okt 2014, 23:01

Bas je hebt PB
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Mini Thema

Bericht door Cromapower » 17 okt 2014, 21:49

Het roer is dus helemaal om gegaan. Leek het erop dat de Dedra afgdankt zou worden naar de sloop blijft die nu gewoon mooi in bedrijf. Zoals al gemeld is er redelijk simpel weer een nieuwe keuring opgekomen. We hebben wel wat kosten gemaakt hiervoor maar het viel allerzins mee eigenlijk. Zeker als je bekijkt dat we er 10 maanden mee hadden gereden en de enige koste een paar achterschokbrekers waren.

De Thema gaat nu voor zeker de stalling in en de Dedra mag zich weer de komende wintermaanden gaan bewijzen als winterbak. Gelijk maar een paar verbeteringen gaan doen aan de auto.
De standaardvelgen zien dr niet uit dus maar weer in onze voorraad velgen gaan zoeken. Er zijn dus nu 15 inch Thema velgen opgekomen met 4 zgan banden in de maat 195/50R15 die ik op mn werk gekocht heb. Smoelt gelijk al een stuk beter zo.
Wel staat die nogsteeds veels te hoog op zn poten en is daardoor wat zwabberig. Heb op marktplaats een setje nieuwe verlagingsveren gescoord voor weinig van een Dedra 2000 Turbo dus die komen er binnenkort onder. Daarna word die gelijk uitgelijnd. Verder nog een onderhoudsbeurtje uitvoeren en hij is klaar voor de winter.

Zo ziet het er voor nu uit, zal snel betere foto's maken in het licht.

Afbeelding
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”