verse daily driver

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: verse daily driver

Bericht door Flavia 2000 » 12 sep 2017, 22:09

Ja die! Heb ik al een tijdje een half oogje op gehad. Mooiste kleur wmb en in die versie heel fijn. Al bevalt de JTD onverwacht goed. Vind m stiekem fijner rijden dan de 2.0 :oops: Misschien heeft lengte iets met comfort ervaring te maken Maarten Jan? Je gaat wel van uiterst betrouwbaar naar 'afwachten wat je krijgt'. Evengoed stinkend jaloers, want Thesis is fenomenaal

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: verse daily driver

Bericht door Cromapower » 12 sep 2017, 22:28

Kan inderdaad aan lengte liggen. Ikzelf heb geen problemen met de zit. Zit prima.
Wel zit een Thema/Croma nog lekkerder.

Thesis is natuurlijk grote klasse maar ik ben zelf een beetje huiverig van al die electronica. Sleutel liever aan mechanische delen :roll:
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: verse daily driver

Bericht door Hans8V » 12 sep 2017, 23:04

Gefeliciteerd met je verse aanschaf! Wel fijn dat er weer een Lancia dagelijks op de weg blijft :thumbup:

Wat betreft de betrouwbaarheid de electronica van een Thesis, dat valt eigenlijk best mee en is net zo consequent als het check-paneeltje in een Thema... Alleen zit er in een Thesis HEEL VEEL electronica.... :crazy: Mijn Thesis is trouwens sinds kort storingsvrij 8-) Hoihoihoihoi! Al schiet de vering na een tijdje wel weer in storing/stugge stand.
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: verse daily driver

Bericht door Cromapower » 12 sep 2017, 23:43

Oh kwa betrouwbaarheid ben ik er ook niet zo bang voor maar meer als er wel wat stuk gaat. Heb gewoon een hekel aan electronica haha. Wel leuk trouwens dat je de Thesis nog hebt. Heb toen wel getwijfeld hoor of ik hem zelf niet zou kopen. Ben blij dat die goed terecht is gekomen.

Maar ontopic hoop dat je met Lybra veel en lang plezier hebt. Maar met jouw kennis zaldat vast wel goed komen.

Hoe zijn de dorpels trouwens?
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: verse daily driver

Bericht door Maarten-Jan » 13 sep 2017, 16:12

Het zal idd met mijn lengte te maken hebben. Ik ben er ook wel klaar mee, ik wil weer wat nieuws. Door omstandigheden moest ik die Thesis verkopen, dat is pijnlijk geweest. Ik kon lezen en schrijven met die auto. Al moet ik wel lachen om het gekke ding (Lybra) dat hij zonder makken zoveel kilometers vreet en dan ook nog 1 op 16 a 17 met mijn rijstijl.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
v-powered
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 mar 2013, 22:45
Locatie: Ridderkerk

Re: verse daily driver

Bericht door v-powered » 13 sep 2017, 17:25

Ik vermoed dat met de rijstijl van MJ kuipstoelen een noodzaak zijn ongeacht zijn lengte, ik heb de voorbanden van zijn K SW gezien een paar jaar geleden op een Thema meeting. Oef! en de uitlijning was gewoon in orde ook nog.

De dorpels lijken als nieuw maar door omstandigheden heb ik m nog niet op de brug kunnen zetten. Ik zag er eentje in Emmer Compascuum bij de overbuurman van Martin Willems, die had 2.0 automaat en trekhaak, maar GEEN dorpels!! :lol: voor elk bod mocht ik hem meenemen maar ik heb bedankt. Daardoor was ik extra waakzaam.

Deze heeft een paar krasjes en parkeerschade op bumpers, maar de basis voelde goed gelijk de 1e km.
Ik ga er eerst een paar weken mee in de file staan (met Bose filemeldingen, prima geluid), als dat goed gaat, dan ga ik die kleine puntjes één voor één aanpakken.
De basis, motor, bak, remmen, ophanging en carrosserie qua roest moet goed zijn. Een raam die niet goed open gaat is een detail die ik verhelpen kan als dat moet.
Gewaarschuwd voor roest ga ik dan ook preventieve maatregelen nemen. Ik vermoed dat het een binnenslaper is geweest. Koplampen zijn ook glashelder.

En de kleur, metallic zwart/antraciet is zeker mooi, in combi met de lichte interieur oogt hij chique.
o.a. Lancia V4 V6 V8

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: verse daily driver

Bericht door Flavia 2000 » 13 sep 2017, 17:46

Ramen zijn een bekend euveltje van Lybra. Wil je hier niet weg hebben, maar Viva Lancia Lybra forum is aanrader met how-to's. Als je wat zoekt en in de buurt bent: in De Bilt staan er een aantal op de sloop.

Even off-topic, ik vind deze zooo mooi:
http://www.autotrader.nl/auto/lancia-th ... -sportiva/

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: verse daily driver

Bericht door Maarten-Jan » 13 sep 2017, 22:17

@Bas; die is schitterend! Alleen komt die prijs al akelig dichtbij een maserati q4 van de 5e serie. Dan ga ik daar toch liever voor. Op lpg, dat dan weer wel.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Maser73
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 apr 2015, 19:46

Re: verse daily driver

Bericht door Maser73 » 14 sep 2017, 17:54

auw, op LPG....een Maser.....aan de andere kant ze hebben nu ook diesels....
Leuke Lybra overigens met juiste combo.

Gebruikersavatar
v-powered
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 mar 2013, 22:45
Locatie: Ridderkerk

Re: verse daily driver

Bericht door v-powered » 14 sep 2017, 19:30

off-topic Maser 73 en MJ:
Als kenner, heeft LPG mijn voorkeur boven alle brandstoffen, alleen moest ik toen voor V6 Thema nog bakken extra wegenbelasting betalen en ik reed max 10.000 km per jaar.
Nieuwe LPG techniek is schoner, sterker, langere levensduur van motor, hoger rendement, er zitten nu eenmaal minder atomen in een molecuul LPG (Butaan en propaan) maar een motor verbrand het beter.
Diesel.... die is echt fout nu qua emissies. Haal je vinger maar door een uitlaat, en check de smeeroliekleur.
Daar gaan binnenkort grote klappen vallen in dieselwereld, veel fabrikanten stoppen met ontwikkeling en productie.

Eigenlijk vindt ik die gepimpde diesels als travestieten, ze zien er strak uit, ze dansen beter, zoenen misschien ook. Diesels zijn stil, snel, "zuinig" (Er zitten 2 x zoveel atomen in een molecuul diesel) maar de basis is toch van een ander soort.
CNG en LPG zijn lichte koolwaterstoffen, verbranden schoner.
Diesel is een zware koolwaterstof
Benzine (octaan) zit er tussen in

Mijn bescheiden mening. Diesel is voor een tractor, voor mooie renpaarden is LPG/Benzine en de toekomst ook CNG het mooist qua geluid en techniek
o.a. Lancia V4 V6 V8

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”