Pagina 3 van 3

Re: verse daily driver

Geplaatst: 14 sep 2017, 20:22
door Maarten-Jan
Eens! Je vergeet wellicht een mooie brandstof als GTL. Die tank ik op de boot. Heerlijke schone brandstof als vervanging voor diesel.

Ik ben fervent lpg rijder. Een dikke Ferrari v8 op lpg in een maserati qp5 met echte zf automaat is mijn uiteindelijke droom Daily. Ik rijd ongeveer 60dkm per jaar, nog los van de fun kilometers. Overigens had ik geen seconde getwijfeld over jouw Thema als hij nog op lpg stond. Maar dat weet je...

Re: verse daily driver

Geplaatst: 15 sep 2017, 18:21
door v-powered
On topic weer,
Ik heb hem op de brug gezet op school (werk).
Waar elke jongen van droomt, bleek waar. Gewoon nieuw :clap:
Ook veren, schokdempers, ophangrubbers, uitlaat.
Alleen is de achterste demper leeg en klink hij een beetje goedkoop zoals een gepimpte Honda waar de jongeren mee door de stad rijden
Een heel klein stukje tectyl los bij een hoekje, maar daaronder niets.

Wat zijn dan de zwakke plekken en hoe voorkom je ellende?

Re: verse daily driver

Geplaatst: 15 sep 2017, 22:28
door Maarten-Jan
Roest. Vanuit de achterwielkuip gaat er water de dorpel in. Het is tevens een vergaarbak van vuil. De dorpels roesten van binnenuit. Goed om daar even naar te kijken!

Re: verse daily driver

Geplaatst: 16 sep 2017, 14:17
door Cromapower
Inderdaad dat precies wat Maarten-Jan zegt. Dat is echt het zwakke punt van elke Lybra.
Ook loont het om het subframe achter tussendoor schoon te maken en te tectyleren. Die willen ook wel eens rotten en zijn niet meer nieuw te koop.

Re: verse daily driver

Geplaatst: 17 sep 2017, 12:39
door v-powered
Bedankt voor de tips.
@Flavia2000 Ik zal daar zeker een keertje langs gaan in de Bilt, want ik heb al wat dingetjes die ontbreken, zoals een dopje op het dakrail, een CD wisselaar cassette (die zat er gewoon niet meer in, de wisselaar wel maar waar de cd's in moeten niet).

En ik heb gezien dat de motorruimte minder sympathiek is om in te sleutelen. Nou ja als er niet kapot gaat is dat geen probleem,