mijn Lancia's

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Plaats reactie
jixotken
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2008, 16:00

mijn Lancia's

Bericht door jixotken » 03 dec 2008, 16:45

Even voorstellen als nieuweling op deze site: Jix Otken autogek en ook nog steeds Lancia Thema berijder.
Nu is Lancia nooit een "most wanted" merk voor mij geweest, maar heb er inmiddels (min of meer per ongeluk)wel zo'n 8 stuks korter of langer in gebruik gehad. Varierend van een A112 Abarth, via Fulvia , Trevi, 1600 HF, Delta GT, HPE 2000 tot Thema's. Altijd naast mijn voorkeur auto's: Maserati 's. Enige tijd geleden schafte ik bij toeval een Thema SW aan die mij eigenlijk zeer goed beviel als werkpaard. Enige probleem was dat ik niet van schakelen hou met een boodschappen auto. Het was een normale 4 cil handbak met stoffen bekleding die mij verder goede diensten bewees. Toen ik dan ook een 6 cil/aut met alle toeters en bellen erop en eraan tegenkwam was de koop snel gesloten. Tot volle tevredenheid mag ik zeggen. Een heerlijk rijdend bankstel met alle comfort die een mens zich kan wensen en een bak ruimte bovendien.
Vroeger reed ik voor dit doel amerikaanse stationcars, maar deze Lancia is stukken sneller en comfortabeler en bovendien toch een stijlvolle koets (kon van die yankenbakken niet zeggen). Bovendien rijd ik bijna 1 :10. Maar heimwee naar mijn 1600 HF'je zal ik wel altijd houden, dat heerlijke gooi en smijt auto'tje, waar mijn vriendin nooit in wou zitten.
Helaas laat de gezondheid niet meer toe dat ik er zelf veel aan sleutel laat staan restaureer. Moet nu alles laten doen en dat betkende dat ik mijn wagenpark sterk moest inkrimpen. De groene Thema SW is inmiddels weg evenals de 1600 HF
De rode van bijgaande foto zal dit voorjaar afscheid van moeten worden genomen. Zal hem missen denk ik, maar troost mij met mijn beide Maserati's. al zullen die uiteindelijk ook weg moeten (als ik niet meer rijden kan).
Dit voorjaar wil ik nog wel graag de Cape to Cape Rally rijden in mijn licht getunede HPE 2000, een mooi ritje van zo'n 6500 km non stop+ aanvoer en afvoer route (dus dik 12000 km) Zoek daar nog een partner voor !! Liefhebbers? meld je !

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: mijn Lancia's

Bericht door Maarten-Jan » 03 dec 2008, 18:29

Beste Jix,

Van harte welkom op dit forum! ik hoop dat het nog lukt je foto's erbij te plaatsen, want jouw wagenpark klinkt erg goed!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Re: mijn Lancia's

Bericht door Ronald » 03 dec 2008, 18:54

Welkom hier!


Je hebt een groene Thema SW V6 automaat gehad? Nog nooit gezien...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Re: mijn Lancia's

Bericht door Jan Willem » 03 dec 2008, 21:09

Beste Jix van harte welkom!
De groene (eigenlijk Petrol Blue) is 4 jaar van mij geweest en de rode heb in nog geprobeerd te kopen een jaar geleden. Maar de Kappa 3.0 SW kwam eerder.

Een paar weken terug kwam ik de 3.0 LS aut SW (volgens de lijst van vorige maand de enige in Nederland) nog tegen.

Ik heb nog een paar plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Rudy van der Heyden
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 okt 2008, 20:06

Re: mijn Lancia's

Bericht door Rudy van der Heyden » 04 dec 2008, 19:41

Tjonge mooie auto !

Ik kwam hem pas hier in de buurt tegen !

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: mijn Lancia's

Bericht door Paolo » 05 dec 2008, 22:42

Hallo Jix,

Van harte welkom hier op het forum. Mooi verhaal ook. Ik denk dat we trouwens allemaal wat met Maserati's hebben, is toch de logische doorgroei na een dikke Lancia. Kun je ons iets vertellen over de reden dat je binnen afzienbare tijd niet meer kunt rijden? En wat voor Maserati's heb je?
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”