Een nieuweling op de forum
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 mar 2014, 20:49
Een nieuweling op de forum
Hallo Lancia liefhebbers,
Even vlugvoorstellen:
Ik ben Pascal en woonachtig in Lier. Ik heb 2 weken geleden een Thema 8.32 aangeschaft, met wat werk aan...en 2 weken later met wat meer werk aan
1. Naftpomp is stuk te weinig druk om hem te laten draaien, en sinds vandaag een klein pompje van maar 4bar op aan gesloten en heb hem sinds aankoop terug aan de praat gekregen.
2. Alternator stuk, ga ik laten reviseren.
3. Ontkoppeling stuk, hier is het onderdeel van de veer tot aan de versnellingsbak spoorloos
Nu mijn vraagjes...
Kan er iemand refnr geven voor een naftpomp en ontkoppelings mechanisme,zijn die typisch voor deze motor uitvoering of standaard?
Ik dank jullie alvast,
Groeten
Pascal
Even vlugvoorstellen:
Ik ben Pascal en woonachtig in Lier. Ik heb 2 weken geleden een Thema 8.32 aangeschaft, met wat werk aan...en 2 weken later met wat meer werk aan
1. Naftpomp is stuk te weinig druk om hem te laten draaien, en sinds vandaag een klein pompje van maar 4bar op aan gesloten en heb hem sinds aankoop terug aan de praat gekregen.
2. Alternator stuk, ga ik laten reviseren.
3. Ontkoppeling stuk, hier is het onderdeel van de veer tot aan de versnellingsbak spoorloos
Nu mijn vraagjes...
Kan er iemand refnr geven voor een naftpomp en ontkoppelings mechanisme,zijn die typisch voor deze motor uitvoering of standaard?
Ik dank jullie alvast,
Groeten
Pascal
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Een nieuweling op de forum
Hallo Pascal, welkom op het forum! Leuk dat je een 8.32 gekocht hebt, een goede keuze!
De pomp is eigenlijk universeel. Je moet even kijken of het filter niet verstopt is, dat is vaak een oorzaak van te lage druk. Ook kan de rubberen leiding net na de pomp (in de tank) lekken waardoor de druk ook niet bereikt wordt. Als dat allemaal in orde is dan kan de pomp stuk zijn. Het is een 8 bar pomp, dus hij valt in de duurdere categorie maar op Ebay heb ik ze wel voorbij zien komen.
De koppelingskabel is specifiek Lancia Thema 1e serie en inmiddels zeldzaam. Er zit een heel veermechanisme in. Als je in de menubalk van het forum kijkt zie je onder "Forum" een link naar Eper. Daar kun je zelf de onderdeelnummers opzoeken aan de hand van je chassisnummer. Veel succes! Mocht je verdere vragen hebben, we beantwoorden ze graag.
Ik zou overigens geen risico's nemen en de distributieriemen vervangen. Hoe lang heeft hij stilgestaan? En foto's, daar houden we van.
De pomp is eigenlijk universeel. Je moet even kijken of het filter niet verstopt is, dat is vaak een oorzaak van te lage druk. Ook kan de rubberen leiding net na de pomp (in de tank) lekken waardoor de druk ook niet bereikt wordt. Als dat allemaal in orde is dan kan de pomp stuk zijn. Het is een 8 bar pomp, dus hij valt in de duurdere categorie maar op Ebay heb ik ze wel voorbij zien komen.
De koppelingskabel is specifiek Lancia Thema 1e serie en inmiddels zeldzaam. Er zit een heel veermechanisme in. Als je in de menubalk van het forum kijkt zie je onder "Forum" een link naar Eper. Daar kun je zelf de onderdeelnummers opzoeken aan de hand van je chassisnummer. Veel succes! Mocht je verdere vragen hebben, we beantwoorden ze graag.
Ik zou overigens geen risico's nemen en de distributieriemen vervangen. Hoe lang heeft hij stilgestaan? En foto's, daar houden we van.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Een nieuweling op de forum
Hoi Pascal,
Welkom hier!
Blij dat er weeral een Belg de weg naar het forum gevonden heeft.
Welkom hier!
Blij dat er weeral een Belg de weg naar het forum gevonden heeft.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 mar 2014, 20:49
Re: Een nieuweling op de forum
Hallo,
Thanks voor de verwelkoming,
Ik heb dit gevonden in de UK, zou die ok zijn?
In verband met het vervangen van distributie riemen, waar kan ik z'n klem vinden die de assen blokkeert. --> Sorry mijn garage vocabulaire is nog niet op punt
Groeten
Pascal
Thanks voor de verwelkoming,
Ik heb dit gevonden in de UK, zou die ok zijn?
In verband met het vervangen van distributie riemen, waar kan ik z'n klem vinden die de assen blokkeert. --> Sorry mijn garage vocabulaire is nog niet op punt
Groeten
Pascal
Re: Een nieuweling op de forum
Welkom hier! Zit in Lier niet dat Abarth-museum waar we allemaal zo graag een keer naartoe willen?
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: Een nieuweling op de forum
Dat lijkt er wel op
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Een nieuweling op de forum
Pascal, die pomp uit de UK lijkt in de verste verten niet op de pomp in je Thema. Haal eerst de pomp er maar eens uit en vervang het brandstoffilter.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 18 okt 2012, 23:11
- Locatie: Oevel
- Contacteer:
Re: Een nieuweling op de forum
welkom!
"klem" heb je niet nodig.
cilinder zet je op BDP meet meetklok, nokkenassen zijn gemerkt.
nokkenaspoelies zijn variabel (verschillende gaatjes en pennetje)
meer is het niet
"klem" heb je niet nodig.
cilinder zet je op BDP meet meetklok, nokkenassen zijn gemerkt.
nokkenaspoelies zijn variabel (verschillende gaatjes en pennetje)
meer is het niet
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 mar 2014, 20:49
Re: Een nieuweling op de forum
Hi Thema vrienden,
Inderdaad Museum van de "Guy" heeft inderdaad en vrij impossante collectie. Het is niet voor niets dat bij de opening van de museum familie "Abarth" overgevlogen is om die unieke exemplaren terug eens te mogen zien.
Guy is zelf de gids. Daar kan je vragen stellen,...en op alles kent hij het historiek...het is een krak!
Wat ik persoonlijk vind is dat de deuren van de atelier open staan waar werkplaats en stok van onderdelen gewoon open staat voor iedereen...persoonlijk kan ik daar uren wandelen als een kind in disneyworld..
Moest de mijne klaar zijn "up & running" dan beloof ik een uitnodiging te sturen voor een "meeting" met een rondrit in de streek wat wij hier noemen de "voor-kempen"
Thanks voor de tips!
Groeten
Pascal
Inderdaad Museum van de "Guy" heeft inderdaad en vrij impossante collectie. Het is niet voor niets dat bij de opening van de museum familie "Abarth" overgevlogen is om die unieke exemplaren terug eens te mogen zien.
Guy is zelf de gids. Daar kan je vragen stellen,...en op alles kent hij het historiek...het is een krak!
Wat ik persoonlijk vind is dat de deuren van de atelier open staan waar werkplaats en stok van onderdelen gewoon open staat voor iedereen...persoonlijk kan ik daar uren wandelen als een kind in disneyworld..
Moest de mijne klaar zijn "up & running" dan beloof ik een uitnodiging te sturen voor een "meeting" met een rondrit in de streek wat wij hier noemen de "voor-kempen"
Thanks voor de tips!
Groeten
Pascal