Een nieuweling op de forum

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Plaats reactie
Thema 8.32 belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2014, 20:49

Een nieuweling op de forum

Bericht door Thema 8.32 belgium » 09 mar 2014, 15:01

Hallo Lancia liefhebbers,

Even vlugvoorstellen:
Ik ben Pascal en woonachtig in Lier. Ik heb 2 weken geleden een Thema 8.32 aangeschaft, met wat werk aan...en 2 weken later met wat meer werk aan :D

1. Naftpomp is stuk te weinig druk om hem te laten draaien, en sinds vandaag een klein pompje van maar 4bar op aan gesloten en heb hem sinds aankoop terug aan de praat gekregen.

2. Alternator stuk, ga ik laten reviseren.

3. Ontkoppeling stuk, hier is het onderdeel van de veer tot aan de versnellingsbak spoorloos

Nu mijn vraagjes...
Kan er iemand refnr geven voor een naftpomp en ontkoppelings mechanisme,zijn die typisch voor deze motor uitvoering of standaard?

Ik dank jullie alvast,
Groeten
Pascal

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Een nieuweling op de forum

Bericht door Maarten-Jan » 09 mar 2014, 17:09

Hallo Pascal, welkom op het forum! Leuk dat je een 8.32 gekocht hebt, een goede keuze!

De pomp is eigenlijk universeel. Je moet even kijken of het filter niet verstopt is, dat is vaak een oorzaak van te lage druk. Ook kan de rubberen leiding net na de pomp (in de tank) lekken waardoor de druk ook niet bereikt wordt. Als dat allemaal in orde is dan kan de pomp stuk zijn. Het is een 8 bar pomp, dus hij valt in de duurdere categorie maar op Ebay heb ik ze wel voorbij zien komen.

De koppelingskabel is specifiek Lancia Thema 1e serie en inmiddels zeldzaam. Er zit een heel veermechanisme in. Als je in de menubalk van het forum kijkt zie je onder "Forum" een link naar Eper. Daar kun je zelf de onderdeelnummers opzoeken aan de hand van je chassisnummer. Veel succes! Mocht je verdere vragen hebben, we beantwoorden ze graag.

Ik zou overigens geen risico's nemen en de distributieriemen vervangen. Hoe lang heeft hij stilgestaan? En foto's, daar houden we van.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Betakoen
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 nov 2008, 12:37

Re: Een nieuweling op de forum

Bericht door Betakoen » 09 mar 2014, 20:08

Hoi Pascal,

Welkom hier!
Blij dat er weeral een Belg de weg naar het forum gevonden heeft.

Thema 8.32 belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2014, 20:49

Re: Een nieuweling op de forum

Bericht door Thema 8.32 belgium » 09 mar 2014, 21:43

Hallo,

Thanks voor de verwelkoming,
Ik heb dit gevonden in de UK, zou die ok zijn?
ELECTRIC FUEL PUMP BY LUCAS, PART NUMBER FDB711
ELECTRIC FUEL PUMP BY LUCAS, PART NUMBER FDB711
In verband met het vervangen van distributie riemen, waar kan ik z'n klem vinden die de assen blokkeert. --> Sorry mijn garage vocabulaire is nog niet op punt :roll:

Groeten
Pascal

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een nieuweling op de forum

Bericht door Paolo » 10 mar 2014, 09:22

Welkom hier! Zit in Lier niet dat Abarth-museum waar we allemaal zo graag een keer naartoe willen?
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Een nieuweling op de forum

Bericht door Frank » 10 mar 2014, 14:24

Dat lijkt er wel op :D

Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Een nieuweling op de forum

Bericht door Maarten-Jan » 10 mar 2014, 17:47

Pascal, die pomp uit de UK lijkt in de verste verten niet op de pomp in je Thema. Haal eerst de pomp er maar eens uit en vervang het brandstoffilter.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

high fidelitaly
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 okt 2012, 23:11
Locatie: Oevel
Contacteer:

Re: Een nieuweling op de forum

Bericht door high fidelitaly » 10 mar 2014, 19:58

welkom!

"klem" heb je niet nodig.
cilinder zet je op BDP meet meetklok, nokkenassen zijn gemerkt.
nokkenaspoelies zijn variabel (verschillende gaatjes en pennetje)
meer is het niet

Thema 8.32 belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2014, 20:49

Re: Een nieuweling op de forum

Bericht door Thema 8.32 belgium » 10 mar 2014, 21:01

Hi Thema vrienden,

Inderdaad Museum van de "Guy" heeft inderdaad en vrij impossante collectie. Het is niet voor niets dat bij de opening van de museum familie "Abarth" overgevlogen is om die unieke exemplaren terug eens te mogen zien.

Guy is zelf de gids. Daar kan je vragen stellen,...en op alles kent hij het historiek...het is een krak!
Wat ik persoonlijk vind is dat de deuren van de atelier open staan waar werkplaats en stok van onderdelen gewoon open staat voor iedereen...persoonlijk kan ik daar uren wandelen als een kind in disneyworld..

Moest de mijne klaar zijn "up & running" dan beloof ik een uitnodiging te sturen voor een "meeting" met een rondrit in de streek wat wij hier noemen de "voor-kempen"

Thanks voor de tips!

Groeten
Pascal

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”