Oud bezitter Thema Turbo 8v
Oud bezitter Thema Turbo 8v
Hai forumleden,
Mijn naam is Maurice en zoals het onderwerp al bevestigd oud bezitter van een Lancia Thema Turbo kenteken TG-52-KN.
Oude liefde roest niet...de auto was uit 1988 en in 1990 kocht ik hem. Heb er 2 jaar met veel verbazing en ontzettend veel plezier in rondgereden.
Wat een comfortabele auto en wat een snelheid, moeilijk op het wegdek over te brengen...dat dan weer wel.
Uiteindelijk ook genoeg aan moeten doen ondanks de lage kilometerstand. Bakrevisie en redelijk veel onderhoud.
Weg moeten doen door de zware rechtervoet en het verbruik wat niet meer overeen kwam met mijn portemonnee, maar na al die jaren nog steeds een van de lekkerste auto's in herinnering die ik heb mogen bezitten en dat zijn er nogal wat.
Nu als hobby diverse opgevoerde Cinquecento's en ook fanatiek clublid. Eenvoudige techniek zal ik maar zeggen:-)
Als daily en voor het gezin een grote Duitser met een ster.
Aangezien het avontuur van een Thema altijd lonkt kom ik rustig rondkijken. Op de Italia dag in Zandvoort zie ik altijd maar een minimaal aantal Thema's maar mijn Lancia Thema gevoel is er op zeker.
Mijn naam is Maurice en zoals het onderwerp al bevestigd oud bezitter van een Lancia Thema Turbo kenteken TG-52-KN.
Oude liefde roest niet...de auto was uit 1988 en in 1990 kocht ik hem. Heb er 2 jaar met veel verbazing en ontzettend veel plezier in rondgereden.
Wat een comfortabele auto en wat een snelheid, moeilijk op het wegdek over te brengen...dat dan weer wel.
Uiteindelijk ook genoeg aan moeten doen ondanks de lage kilometerstand. Bakrevisie en redelijk veel onderhoud.
Weg moeten doen door de zware rechtervoet en het verbruik wat niet meer overeen kwam met mijn portemonnee, maar na al die jaren nog steeds een van de lekkerste auto's in herinnering die ik heb mogen bezitten en dat zijn er nogal wat.
Nu als hobby diverse opgevoerde Cinquecento's en ook fanatiek clublid. Eenvoudige techniek zal ik maar zeggen:-)
Als daily en voor het gezin een grote Duitser met een ster.
Aangezien het avontuur van een Thema altijd lonkt kom ik rustig rondkijken. Op de Italia dag in Zandvoort zie ik altijd maar een minimaal aantal Thema's maar mijn Lancia Thema gevoel is er op zeker.
Laatst gewijzigd door maup8670 op 27 jun 2014, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Oud bezitter Thema Turbo 8v
Welkom Maurice. Veel plezier met het avontuur en wellicht tot Zondag.
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Oud bezitter Thema Turbo 8v
Goedzo! Op Zandvoort staat ook mijn Thema Turbo 16V. Herkenbaar aan een groot "Te Koop" bord op het dak
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Oud bezitter Thema Turbo 8v
Welkom. Dat is grappig ik heb een drie kwart jaar de TG-51-KN gehad. Ook een ie turbo.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Oud bezitter Thema Turbo 8v
Welkom!
Inderdaad grappig, de TG-51-KN is nog altijd still alive en staat bij ons in de schuur
Inderdaad grappig, de TG-51-KN is nog altijd still alive en staat bij ons in de schuur
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Oud bezitter Thema Turbo 8v
Ah daar is die gebleven dus. Het was voor ons toen even niet haalbaar om hem te houden en op te knappen. Vind het nogsteeds jammer ergens.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Oud bezitter Thema Turbo 8v
De TG-51-KN is een hele goede basis om op te knappen. Dat gaat ook zeker gebeuren, maar er staan eerst nog een paar andere projecten die afgemaakt moeten worden. Voorlopig moet ie dus nog even wachten op betere tijden.
Re: Oud bezitter Thema Turbo 8v
De wielen hebben ook een goede bestemming gekregen.
Re: Oud bezitter Thema Turbo 8v
Leuk om te lezen, hetzelfde heb ik met een Cinquecento op onze club. Zo een auto kocht ik ooit nieuw voor erbij. De PRNN63, nu rijdt er op de club een rond met PRNN64, hoeveel toeval.
Maar goed, met de Lancia heb ik wel wat avonturen meegemaakt. Heerlijke tourritten naar België en naar Duitsland. In Duitsland vielen we met de neus in de sneeuw, uit nood zijn we blijven overnachten in Willingen nabij Winterberg.
Onervaren als ik was, de auto op de handrem gezet... De volgende dag weggereden in de ontzettende gladheid, zonder winterbanden of sneeuwkettingen, na allerlei zwaaiende en gebarende mensen uitgestapt en gekeken... Waar rook is, is vuur en de rem achter stond in de fik... geblust met sneeuw De remmen stonden vast achter...niks gemerkt... Gelukkig goed afgelopen...
België is in die tijd door mij erkend als gevaarlijkste land in Europa om te rijden...
Met de turbo rijden was een genot en soms toer je dan heerlijk op cruise snelheid 170 op de (snel) weg totdat je je helemaal wild schikt en vol in de ankers moet,gelukkig waren die ook prima, als ineens een soort van invoegende weg over jouw rijbaan komt.... Ook reden we een keer met de Turbo en het was een heerlijke lange weg, de motor van de turbo roffelde heerlijk, ik zat echt te genieten....totdat ik met het linker voorwiel in een gat terecht kwam, mijn zaakje in mijn keel schoot, zo hard...ik kon de auto goed houden, maar de schokbreker had ik stuk gereden... nog nooit zoiets meegemaakt en ook nu weer goed afgelopen...
De Thema heeft heel wat kilometers gedaan richting België en Duitsland, heerlijk touren gewoon omdat het leuk was en kon...
Maar goed, met de Lancia heb ik wel wat avonturen meegemaakt. Heerlijke tourritten naar België en naar Duitsland. In Duitsland vielen we met de neus in de sneeuw, uit nood zijn we blijven overnachten in Willingen nabij Winterberg.
Onervaren als ik was, de auto op de handrem gezet... De volgende dag weggereden in de ontzettende gladheid, zonder winterbanden of sneeuwkettingen, na allerlei zwaaiende en gebarende mensen uitgestapt en gekeken... Waar rook is, is vuur en de rem achter stond in de fik... geblust met sneeuw De remmen stonden vast achter...niks gemerkt... Gelukkig goed afgelopen...
België is in die tijd door mij erkend als gevaarlijkste land in Europa om te rijden...
Met de turbo rijden was een genot en soms toer je dan heerlijk op cruise snelheid 170 op de (snel) weg totdat je je helemaal wild schikt en vol in de ankers moet,gelukkig waren die ook prima, als ineens een soort van invoegende weg over jouw rijbaan komt.... Ook reden we een keer met de Turbo en het was een heerlijke lange weg, de motor van de turbo roffelde heerlijk, ik zat echt te genieten....totdat ik met het linker voorwiel in een gat terecht kwam, mijn zaakje in mijn keel schoot, zo hard...ik kon de auto goed houden, maar de schokbreker had ik stuk gereden... nog nooit zoiets meegemaakt en ook nu weer goed afgelopen...
De Thema heeft heel wat kilometers gedaan richting België en Duitsland, heerlijk touren gewoon omdat het leuk was en kon...
Re: Oud bezitter Thema Turbo 8v
Mooie auto met mooie verhalen
Welkom
Welkom