Geen Thema, wel Delta I

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Plaats reactie
Alessandro
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2014, 17:41

Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Alessandro » 09 nov 2014, 18:23

Bij deze stel ik me even kort voor: Ik ben Sander en kom uit Brabant.
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een kogelharde Delta GTie, helaas vol met deuken.
Ik ben door Ronald (bekend op dit forum) doorverwezen naar dit forum! ;)

Ik ben op zoek naar adresje(s), waar ik nog plaatwerk zou kunnen bemachtigen voor de Delta I.
Bij voorkeur in de kleur Grigio Quartz Met. 649. Het meeste belangstelling heb ik in:
- linker voordeur (incl. raammotor),
- rechter voorscherm,
- motorkap.
(en wel in die volgorde van belangrijkheid)

Dus als iemand een goed contact heeft met een Delta/ Prisma liefhebber met onderdelen, hoor ik dat graag!

Hierbij twee fotootjes:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Cromapower » 11 nov 2014, 21:14

De Alessandro van het Alfa forum, geen alfa meer?
Welkom hiero. Leuke Delta :thumbup:
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Volumex » 11 nov 2014, 21:50

Prachtige auto, veel begeerlijker dan een integrale. Ik zou adviseren Rene de Graaf te raadplegen voor onderdelen. Als hij het niet heeft of kan leveren, dan geloof ik niet dat er een ander adres is in Nederland.

Gebruikersavatar
Buoncuore
Berichten: 108
Lid geworden op: 22 sep 2012, 19:54

Re: Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Buoncuore » 11 nov 2014, 21:56

Mooie auto! Mijn eerste Lancia was een Delta I, 1300. De Auto-van-het-jaar uitvoering dus. GT i.e. had de volgende moeten zijn (proefgereden bij toen nog Karsten Driebergen) maar helaas kwam er toen een lease......Kadett!!!
Veel plezier met rijden en opknappen!
Frank
Lancia Thema 8.32, 1987, Ferrari: "Aerodynamics is for people that don't know how to build engines!"

Gebruikersavatar
Lancialover
Berichten: 625
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:52

Re: Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Lancialover » 11 nov 2014, 22:22

Wat gaaf zeg, zo'n oude Delta! Veel plezier ermee :thumbup:

Om een deur in de goede kleur te vinden zal denk ik niet meevallen. Mocht de kleur niet uitmaken dan is het een kwestie van marktplaats in de gaten houden. Staan er momenteel een paar op

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Frank » 11 nov 2014, 22:22

Hoi Sander, welkom hier. Leuke Delta! Misschien een vakantie in Italië plannen, ik denk dat ze daar meer plaatwerk hebben :)
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Flavia 2000 » 12 nov 2014, 13:40

Hoi Sander,

Om te beginnen gave auto! heb er zelf één gehad en die mis ik nog regelmatig. Is het een kat-loze? Die staat nog steeds op mijn verlanglijstje. Ik heb ook een adres voor je. Mijn oude Gt is naar Martin Poort in de Bilt gegaan. Is inmiddels waarschijnlijk als sloper in gebruik. Inclusief integrale velgen etc. Ik weet dat hij er ook nog een paar in een stalling heeft staan, dus volgens mij kan hij je wel helpen. New Street Motoring: 030-2202672

Alessandro
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2014, 17:41

Re: Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Alessandro » 12 nov 2014, 18:49

Idd, Alessandro van diverse Alfa forums en geloof me, Alfa's vormen nog steeds de hoofdmoot hier en zulle dat blijven vormen. (ik ga het lijstje maar even niet noemen, zou er zelf van schrikken haha)

De Delta is een van die Lancia's, die ik ook altijd gaaf gevonden heb, maar nog nooit gehad. Was even bang, dat het rijden misschien tegen zou vallen, maar niets is minder waar; rijdt heerlijk! :)
Ben ook echt voor de looks gevallen van het facelift model met z'n iets dikker bumpers en mooier dashboard.
De GTie werd voor mij de meest logische keuze. Voldoende vermogen, tellerbak lekker vol met metertjes 8-) en niet het risico en de prijzen van een turbo. ;)

Enige probleem, wat er serieus aan scheelt is het benzineverbruik. Dat is met 1:7,5 echt veel te hoog!!
Inmiddels benzinedruk gemeten, maar die is gewoon goed.
Koelwater temp. sensor gemeten, die is ook goed (maar dan nog lijkt me dat slechts procenten uitmaken en niet 50 - 75% verhoging. Ik had op de terugweg (1200km!) al zitten denken, wat het kon zijn en dacht, dat -indien te hoge druk of zo- het verbruik bij hogere snelheden dan beter zou kloppen. Warempel, vanaf Luxemburg zo'n 150 km/u gaan rijden tot aan huis en jawel, geen hoger verbruik, misschien zelfs lager!
Aangezien de druk goed is, denk ik nu aan lekkende injectoren. Klinkt dat plausibel? :eh:

Wat betreft plaatwerk heb ik het aanbod op marktplaats wel gevonden, maar ga nog even verder zoeken i.v.m. kleur. (dat gaat namelijk altijd goedkoper uitpakken en scheelt veel gedoe)
Ik ben dus blij met hierboven genoemde namen/ bedrijven; ga ik zeker achteraan! :thumbup:

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Flavia 2000 » 19 nov 2014, 00:43

Ik zeg ook maar iets (niet dat ik er verstand van heb) Heb/had met mijn Thema een vergelijkbaar verbruik. Lambda is losgekoppeld en...verbruik lijkt weer normaal :eh: Verder nog een tip, voor het geval je het niet mocht weten: ik heb de afgelopen jaren heeel veel Delta's bekeken en die gaan uiteindelijk allemaal aan roest op twee plekken ten onder (te verhelpen dus don't worry) Onderaan de raamrubbers aan beide kanten (ook voor en achter). Daar zitten onder het rubber afvoertjes die op den duur vol prut zitten en daardoor vol blijven staan. Niet zichtbaar van buiten tot ze gaan roesten en dan kan het hard gaan. Heb ooit een HF bekeken die daar complete gaten had zitten. Checken dus :thumbup: Is dit trouwens die ene die in Noord Italië te koop stond? Heb er weleens een seconde over nagedacht om 'm te gaan halen. En Delta's sturen inderdaad loepzuiver, niet zo vreemd die rally successen.

Alessandro
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2014, 17:41

Re: Geen Thema, wel Delta I

Bericht door Alessandro » 23 nov 2014, 22:55

Oh ja..... update vergeten. (misschien moeten we dit topic maar verplaatsen naar de klassiekerhoek)

Vorige week zaterdag een km of 20 mee gereden en alles lijkt nu goed (of iig veel beter) start goed, blijft netjes zelfstandig lopen, rookt niet meer grijs en stinkt niet meer. Houdt niet meer in en rijdt heerlijk! (bougies worden ook niet meer zwart en nat)
Oh ja, heeft geen lambda en/ of kat. Die taferelen ken ik ook!
Toch bedankt voor het meedenken. ;)

Lang verhaal kort: begin met alle lucht/ vacuüm slangen na te lopen en te vervangen.
Daarna eigenlijk alleen nog de basis setting(s) controleren en -vaak is er door voorgangers aan gerommeld- indien nodig, instellen op fabriekswaarden.Dit was waarschijnlijk de belangrijkste lekke vacuümslang:
Afbeelding

Nu voorlopig niet rijden, want geen geldig kenteken en verzekering. Gelijk de distributie maar doen en een nieuwe thermostaat. (want hij kwam nooit lekker op temp, behalve in de file) Was wel schrikken zeg, nog nooit zo'n losse distributieriem gezien! Echt een wonder, dat die niet versprongen is geweest oen/ of tandjes eraf gerost. (een mens mag ook wel eens geluk hebben) Helaas geen foto van de losse riem, maar zal toch moeilijk vast te leggen zijn.
Ziet er verder wel netjes ui, dacht ik zo:
Afbeelding

Om een idee te geven van hoe hard deze auto is, zie bijvoorbeeld hier, echt nul roest:
Afbeelding


Bedankt voor de tip van de afvoer slangetjes, zal ik eens nakijken!
Bij oude Alfaatjes zaten die ook altijd..... althans de eerste paar jaar, daarna vielen ze eruit of waren ze door iemand dicht geplamuurd. :lol:

Deze auto komt uit een van de zuidelijkste puntjes van Frankrijk, zoals je uit de foto locatie op kan maken. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”