Hier is tie dan!

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Hier is tie dan!

Bericht door RickThema » 20 okt 2008, 14:34

Top initiatief MJ!!!!!!! Merkte toch wel dat het andere forum een stukje van mijn dagelijkse internet besteding uitmaakte en dan begin je toch vormen van ontwenningsverschijnselen te vertonen :lol: !
Na wat ruzie te hebben gehad met dit forum (user id aangemaakt, forum gaf aan dat ie niet bestond, nieuw user id aangemaakt krijg je de melding dat die naam al bestaat :evil: ) ben ik eindelijk online!

Maar zal me ff voorstellen:

Ik ben dus Rick! Al Themafiel sinds jaar en dag! Ik heb verschillende Thema's gehad en nog verschijdene in mijn bezit! Mijn eerste was een Thema 3.0 V6 LS automaat! Fijne auto, maar de automaat was niet mijn ding en zocht toch meer actie, dus een Turbo 16V LS gekocht en daar 2 jaar in gereden, veel plezier aan beleeft en ook veel verdriet, alle hoofdlagers van de krukas waren eruit gelopen. Blok gereviseerd en nog een tijdje in rond gereden, maar voor behoud van de auto er voor gekozen deze te stallen. En staat nu bijna een jaar stil. Tevens bezit ik ook een Thema SW 2.0 turbo 8V, weliswaar in een ver gevorderd stadium van ontbinding.
Toen het besluit genomen was om de thema te gaan stallen moest er wat voor terug komen, een andere thema was gezien het aanbod en de vaak slechte staat van onderhoud uitgesloten. Een Kappa zou het alternatief moeten worden, dan wel een SW, maar een die aan mijn wensen moest voldoen was er niet en de thema moest voor het verlopen van de apk gestald worden. Haast was geboden dus ging op zoek naar andere alternatieven, één daarvan was een Saab 9000. Dus op zoek naar een mooie en het is uiteindelijk een 9000 Aero automaat geworden! Bijzonder fijne auto! Het is allemaal wat logger, minder temperament vol, maar een zeer goed alternatief!

Ik zal vanavond ff wat foto's plaatsen!

Groet Rick
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hier is tie dan!

Bericht door Maarten-Jan » 20 okt 2008, 18:13

Ook verse ambtenaren zijn hier van harte welkom!

Overigens wel grappig dat je de automaat in de Thema net zo je ding vond en nu weer vrolijk met een automaat rondrijdt!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Hier is tie dan!

Bericht door RickThema » 20 okt 2008, 23:23

Haha thanx m8 :D

Dat van die automaat klopt! In de thema werd je er helemaal gek van, bij 50 schakelde die op naar 3, maar zo gauw je iets gas bij gaf schakelde dat onding weer terug naar 2.
De automaat van de saab is daarentegen veel ouderwetser, schakelt vroeg op en schakelt niet bij elke beroering van het gaspedaal terug! Net als zijn baas, LUI :D

De foto's
Bijlagen
1 Berlina.jpg
1 SW.jpg
2 Berlina.jpg
2 SW.jpg
3 Berlina1.jpg
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hier is tie dan!

Bericht door Paolo » 13 sep 2009, 22:17

Hé Rick,

Natuurlijk ontzettend jammer dat je er vorige week niet bij was. Maar ik zat me af te vragen hoe lang je de Turbo 16V nog in gestalde toestand gaat houden? Hij rijdt toch gewoon?
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Hier is tie dan!

Bericht door RickThema » 14 sep 2009, 18:54

Paolo schreef:Hé Rick,

Natuurlijk ontzettend jammer dat je er vorige week niet bij was. Maar ik zat me af te vragen hoe lang je de Turbo 16V nog in gestalde toestand gaat houden? Hij rijdt toch gewoon?

Ha Paul!

Ja ik baalde er ook echt enorm van!!!

De thema, heb hem destijds gestald omdat ik hem niet meer voor dagelijks vervoer wou gaan gebruiken.
Daarnaast was/is er ook een elektrisch probleem, als je er mee had gereden en je wou hem weer starten, in warme toestand, dan wou die niet meer aanslaan. Alle mogelijke zaken gecontroleerd, maar het bood geen soelaas. Ik was er daarom ook eigenlijk wel een beetje klaar mee voor dat moment.
Af en toe kwam ik wel eens een kijkje bij MJ nemen om de progressie met de 8.32 te volgen, ik zag hem dan onder z'n zeiltje staan en dan begon het hart wel weer een tandje sneller te kloppen!
Maar voorlopig staat ie daar goed! Want we gaan de wintermaanden weer tegemoet en dan moet ie daar mooi blijven staan. Ik zit echter wel eens met de gedachte te spelen om hem op de zelfde manier te gaan berijden zoals jij dat met die van jouw doet. Maar dan moet het lek qua elektra wel eerst boven komen.

Daarnaast probeer ik m'n Saab ook te verkopen, want ik wil weer een Italiaan. Het Zweedse geweld is leuk en rijdt echt fantastisch! Maar mis het Italiaanse karakter!
Wat het na de verkoop moet gaan worden is hoogstwaarschijnlijk een K SW, of als het aanbod zo mager blijft een 166 sporttronic. Alleen eerst de 9000 maar eens zien te verkopen, want je merkt echt dat de tijden slecht zijn, daarnaast is er qua prijzen ook wel een contrast met de reguliere 9000's, maar de Aero is toch als bv een LX iets aparts en echt voor de liefhebber. Maar we houden moed!!

Groet Rick
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hier is tie dan!

Bericht door Paolo » 14 sep 2009, 21:07

Da's goed nieuws Rick! laten we ons eerst 'ns even goed focussen op de Kappa SW. Mocht er hier in de Randstad eentje staan die we even voor je moeten (voor-)bekijken, dan horen we dat graag. GammaKappa en ik doen dat met alle plezier voor je.
Verder stel ik voor dat we in het voorjaar van 2010 'ns een zaterdagmiddag diagnosesessie gaan inlassen voor de HT-RX-16 in Toldijk. Gooien we alle kennis, kunde en werkplaatshandboeken bij elkaar met als doel dat ie aan het einde van de dag is genezen van z'n kwaaltje. Het zou leuk zijn als je 'm -net zoals ik- in de zomerperiode zo nu en dan uit de schuur kan trekken om ontzéttend van te genieten. :D :) :P
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
GammaKappa
Donateur 2011
Berichten: 583
Lid geworden op: 19 okt 2008, 21:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hier is tie dan!

Bericht door GammaKappa » 14 sep 2009, 22:35

ik kan niet anders dan me hier volledig bij aansluiten! ;)
Gamma | Kappa | Lybra | Beta | Sei

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Hier is tie dan!

Bericht door RickThema » 15 sep 2009, 21:32

Hahaha prachtig!
Ik ga wel eens even goed nadenken, want het zou wel heel erg leuk zijn om hem in de zomermaanden te gaan gebruiken.
Heb ik ook weer eens een legitieme reden om naar een lancia clubdag te gaan Afbeelding.

Eerst de Aero maar eens verkopen, dan K-tjes kijken! Hoop dat er tegen die tijd wel een mooie op staat, want het aanbod is erg slecht momenteel. En dan heb ik nog wensen ook :roll: .
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”