buizesmurf

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Plaats reactie
buizesmurf
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2016, 17:17

buizesmurf

Bericht door buizesmurf » 26 jul 2016, 17:29

Ben nieuw hier.Woon In Belgisch Limburg.Mijn droom is een 8.32.
Ben op zoek naar allerlei informatie.Heb in het verleden(15 tal jaar geleden) al enkele M5 en een 928 gehad.De 8.32 stond toen ook al op mijn lijstje,net zoals de opel lotus omega.
Daar deze nu als klassieker kan ingeschreven worden (B) is mijn intresse terug gewekt.
Heb intertijd mijn snelle wagens vaarwel gezegt omdat de fiskale druk te groot werd.Tevens de strengere verkeersregels en hogere boetes (lol) hebben mijn intresse in zulke wagens voledig getemperd.
De nurenburgring was geen onbekende voor mij.Ook een gewijzigde gezinssituatie speelde parten.
Maar kom,de wilde haren zijn grotendeels verdwenen,zou graag terug zulk een snelle berline(in hun periode) willen bezitten.Ook van de combinatie luxe-snelheid sprak me aan,veel meer nog dan een opzichtige koetswerk.
Ikzelf ben verre van een techneut,dus zelf iets aan een auto doen,behalve een band vervangen en oliepijl na te kijken zit er echt niet in.
Tot daar mijn kort overzicht...

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: buizesmurf

Bericht door Stefan Elshout » 27 jul 2016, 18:21

Welkom,

Een 8.32 is een fijne auto. Probeer bij je zoektocht een zo goed mogelijk exemplaar te vinden, vooral motorisch gezien.
De motoren zijn in de basis oersterk maar zorg dat het geen motor is met startproblemen, die niet helemaal lekker aanvoelt, olie lekt etc.etc. Optisch werk is nooit een probleem maar motorisch werk loopt snel flink in de papieren omdat de meest simpele reparaties aan die motor al snel dagen in beslag nemen (bijvoorbeeld een thermostaat vervangen of een nokkenaskeerring vervangen).
Als alle lampjes op het dashboard e.d. naar behoren functioneren is ook een pré.
Succes!

buizesmurf
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2016, 17:17

Re: buizesmurf

Bericht door buizesmurf » 27 jul 2016, 18:50

Ok,alvast bedankt.
Er staat eentje te koop hier in Belgie,Halle.
Staat nog maar paar dagen op het net.Ikzelf ben echt een leek in de technische aspecten.De foto,s zien er veelbelovend uit,maar dat zegt nog niets over de conditie van de mechaniek.
Alle orginele documenten en onderhoudboekje zijn erbij.
Staat ook als oldtimer te koop.Betreft een wagen van de 2e serie,bouwjaar 1990.
Waren er in de tijd dat deze nieuw werden verkocht,nog opties te verkrijgen?

Maser73
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 apr 2015, 19:46

Re: buizesmurf

Bericht door Maser73 » 28 jul 2016, 09:00

Welkom en goeie keus zo'n 8.32!

Ik heb het exemplaar uit Halle ook zien staan. Ik hoef je vast niet te zeggen dat fotos weinig zeggen. Je kunt het zo mooi neerzetten als je wilt. Zo eerste aanblik prima. Auto is wel eens gespoten lijkt mij. Mist een paar emblemen en striping. Kofferbak en motorkap sluiten niet goed aan maar kan zijn dat ze ' m niet goed hebben gesloten. Redelijk hoge km stand maar bij goed onderhoud geen probleem. Staat verder niets bij wat betreft kloppende onderhoudshistorie en staat techniek (bij de ad die ik gezien heb)

Dan prijs, voor nog geen 7K koop je m.i geen goeie 8.32 zonder werk. Dit zou voor mij een belangrijke indicator zijn. Een beetje verkoper weet dat een echt goede 8.32 die klopt tussen 15-20K moet opbrengen. Natuurlijk zit hier rek in naar boven en naar beneden maar vraagprijs 7K is auto met werk. Let hier goed op.

Just my 2 cents

buizesmurf
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2016, 17:17

Re: buizesmurf

Bericht door buizesmurf » 28 jul 2016, 11:58

Ok bedankt.Maar zie dat ondertussen de auto verkocht is,nog geen week na het plaatsen van de advertentie.
Dus de zoektocht gaat verder.Hoef geen oerfect exemplaar te zijn.Maar technisch goed in orde,geen roest en mooi interieur is welkom.Wat betreft interieur,ik merk op dat er soms de naam Poltrona Frau valt i.v.m. Lederen interieur.Ook dat alcantara een optie was.Was Poltrona Frau ook een optie of was dat standaard?Kan er. Niets van terug vinden.
Op dezelfde webside staat nog een blauwexemplaar van 1988 met dik 100k op de teller.Daar zijn de orginele striping wel goed op te zien,al zijn de foto,s van niet al te beste kwaliteit.
Het betreft een partikuliere verkoop.

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”