hallo. thema rijders.
hallo. thema rijders.
Hallo, Ik ben Arrien, en heb net een thema 8.32 aangeschaft.
Vond het leuk dat er een internet site er van was.
Heb hier voor een mazda 323F v6 gereden geheel uitgebouwd en getuned.
Zaterdag ga ik de them op halen, en er eens lekker mee rijden.
Hij komt uit 1988. En ziet er goed onderhouden uit en de kleur is donkerrood.
Ik heb gelijk een vraag, wat is de best benzine voor de 8.32?
Zo gauw als ik foto,s heb zal ik ze er bij zetten.
Vriendlijke groeten Arrien, uit Veenendaal.
Vond het leuk dat er een internet site er van was.
Heb hier voor een mazda 323F v6 gereden geheel uitgebouwd en getuned.
Zaterdag ga ik de them op halen, en er eens lekker mee rijden.
Hij komt uit 1988. En ziet er goed onderhouden uit en de kleur is donkerrood.
Ik heb gelijk een vraag, wat is de best benzine voor de 8.32?
Zo gauw als ik foto,s heb zal ik ze er bij zetten.
Vriendlijke groeten Arrien, uit Veenendaal.
Lancia thema 8.32 1988. V8-power.
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: hallo. thema rijders.
Ha Arrien,
Welkom op het forum! Een 8.32 eigenaar kunnen we altijd gebruiken. Heerlijke auto's zijn het. Let er wel op dat hij zijn noodzakelijke onderhoud (riemen en rollen) krijgt of heeft gekregen. Het risico van een kapotte D-riem en de kosten die daaraan verbonden zitten zou ik niet willen hebben.
Ik gooi 2 tanks euro 95 en dan 1 tank euro 98 erin en dat gaat prima.
Welkom op het forum! Een 8.32 eigenaar kunnen we altijd gebruiken. Heerlijke auto's zijn het. Let er wel op dat hij zijn noodzakelijke onderhoud (riemen en rollen) krijgt of heeft gekregen. Het risico van een kapotte D-riem en de kosten die daaraan verbonden zitten zou ik niet willen hebben.
Ik gooi 2 tanks euro 95 en dan 1 tank euro 98 erin en dat gaat prima.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: hallo. thema rijders.
Welkom hier!
@MJ, waarom 2x 95 en dan 1x 98? Als het octaangehalte 98 moet zijn moet je gewoon 98 tanken, punt. Er blijft niets "achter" van het 98 tanken waardoor je daarna 95 zou kunnen tanken. 95 gaat wel maar dan mag je hem niet vol belasten...
@MJ, waarom 2x 95 en dan 1x 98? Als het octaangehalte 98 moet zijn moet je gewoon 98 tanken, punt. Er blijft niets "achter" van het 98 tanken waardoor je daarna 95 zou kunnen tanken. 95 gaat wel maar dan mag je hem niet vol belasten...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: hallo. thema rijders.
@Ronald,
Dat was de tip van DJ. Ik heb er verder geen verstand van maar dat was de tank praktijk op en neer naar Italie. Ik heb daar toch een tank of 8 doorheen gedraaid....
Eigenlijk kon ik niet heel veel verschil tussen 95 en 98 ron merken. Thuis tank ik alleen 98. Helaas is 98 in Italie erg slecht te krijgen...
Dat was de tip van DJ. Ik heb er verder geen verstand van maar dat was de tank praktijk op en neer naar Italie. Ik heb daar toch een tank of 8 doorheen gedraaid....
Eigenlijk kon ik niet heel veel verschil tussen 95 en 98 ron merken. Thuis tank ik alleen 98. Helaas is 98 in Italie erg slecht te krijgen...
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: hallo. thema rijders.
Vreemd. ook niet bij Agip of Shell? Er zijn toch auto's die t echt liever hebben!
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: hallo. thema rijders.
Bij mij op mn werk hebben we ook geen 98 meer alleen Euro en V-power.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: hallo. thema rijders.
V-Power in Nederland heeft octaangetal 97, maar omdat je volgens (een hele vage) wet alleen 95 of 98 mag verkopen staat er dus 95 op (of niets). Dus V-Power lijkt me geen slecht alternatief voor 98.
In Duitsland is V-Power overigens 100 octaan. Maar dat staat er gewoon bij.
EDIT: Dit heb ik overigens ooit gelezen in de Autovisie ofzo, maar check het zelf nog even bij Shell want ik geef geen garantie
In Duitsland is V-Power overigens 100 octaan. Maar dat staat er gewoon bij.
EDIT: Dit heb ik overigens ooit gelezen in de Autovisie ofzo, maar check het zelf nog even bij Shell want ik geef geen garantie
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: hallo. thema rijders.
Als werknemer van Shell mogen wij niet zeggen dat V-power gelijk is aan 98 RON maar een goed alternatief omdat er allemaal bla bla bla toevoegingingen in zitten wat betere smering en prestaties geeft.
De grotere Shell stations verkopen soms nogwel 98 maar wij hebben t niet. Trouwens dat V-power 97 RON heeft word ookweer tegen gesproken bij Shell, de een zegt inderdaad 97 RON maar andere binnen Shell hebben t weer over 93 RON. Allemaal vaag hoor
Met mn Thema en Croma tank ik gewoon Euro 95, en met mn diesels gewoon de normale diesel. Bij de 131 Volumetrico en 131 Panorama gooi ik er gewoon euro 95 in met wat loodvervanger erbij en dat gaat prima.
De grotere Shell stations verkopen soms nogwel 98 maar wij hebben t niet. Trouwens dat V-power 97 RON heeft word ookweer tegen gesproken bij Shell, de een zegt inderdaad 97 RON maar andere binnen Shell hebben t weer over 93 RON. Allemaal vaag hoor
Met mn Thema en Croma tank ik gewoon Euro 95, en met mn diesels gewoon de normale diesel. Bij de 131 Volumetrico en 131 Panorama gooi ik er gewoon euro 95 in met wat loodvervanger erbij en dat gaat prima.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: hallo. thema rijders.
Nou, 93 is het zeker niet!
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)