webturbo, ook wel bekend als web

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door Cromapower » 10 nov 2009, 17:41

Doe altijd iedere 15.000km controleren en zonodig stellen. Moet alleen wel toegeven dat de eerste keer pas na 45.000km was, kwam dr steeds niet van :oops: en reden heel veel.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door webturbo » 11 nov 2009, 01:11

MJ, ik ben prima op de hoogte van de mogelijkheden van de diverse installaties die op de markt zijn, maar toch bedankt :)
Vialle heeft overigens eindelijk (na ruim 10 jaar aandringen vanuit met name Saab hoek) nu eindelijk grotere injectoren in het assortiment dan de oude 50pk per cylinder limiet. Andere installaties hadden die limiet al langer ergens anders liggen, maar LPi (of concurrent ICOM JTG) zijn wel het mooiste voor een turbo motor.

De 'workaround' was altijd het plaatsen van een 5e injector. Ik heb weer wat anders in gedachten, maar dat is niet realiseerbaar zonder programmeerbare computer.

Cromapower,
na 45K stonden er zeker al een paar op nul klepspeling dan, of viel dat nog mee? Zulk doorrijden met nul speling kan bijgedragen hebben aan het relatief vlot door de kop heen zijn.

Ik probeer een beeld te krijgen hoe hard de kleppen en zetels werkelijk slijten ;)

U begrijpt, ik wil wat gaan doen met die Lampredi die ik nog heb liggen... al weet ik nog niet wat. Misschien in de 146, met andere baksteunen (?), misschien ook toch wel een Thema/Croma koets... in ieder geval slaat het turbo virus weer toe.

Turbootje op de TwinSpark is een alternatief, maar dat kan de bak niet zo goed hebben... en bij de Lampredi heb ik een turbo bak met visco.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door Cromapower » 11 nov 2009, 13:51

ja klopt, moest flink gesteld worden. Heeft zeker bijgedragen aan slijtage kop in combinatie met zware aanhangers dr bij.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door webturbo » 11 nov 2009, 22:57

Deze kan op G3 : http://link.marktplaats.nl/285171288
Maarja, 950 plus inbouwkosten (1800?) is nog een beste som.

Kan jij uit de foto's opmaken welke kleur dit is? Blauw staat er, maar de foto's zijn zo slecht... lijkt wel een soort van groen/turquoise... terwijl het op een andere foto net zo goed donkerblauw kan zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door Maarten-Jan » 11 nov 2009, 23:15

LPI van Vialle kost 500 euro per cylinder om op kenteken in te bouwen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door webturbo » 12 nov 2009, 11:38

Maarten-Jan schreef:LPI van Vialle kost 500 euro per cylinder om op kenteken in te bouwen.
Gelukkig gaat dat bij hogere aantallen iets minder hard, maar bij 4 cylinders is dat helaas wel ongeveer de prijs ja. Een V8 kan vanaf 3000 euro. Op dampgas injectie (Landi en consorten) kan een V8 zelfs vanaf zo'n 2500 euro. Ik heb zelf dus Landi in de BMW, maar iets meer betaald voor een gerenommeerd inbouwstation. Big mistake ; daar bleek achteraf de monteur die hun goeie naam opgebouwd had, niet meer te werken... wat restte was een stel overpriced prutsers. Had ik beter bij de prijsvechters kunnen gaan winkelen (2350 was de laagste prijsopgaaf die ik kreeg... voor een V8 !!!)

En er zijn (nog een keer "helaas") weinig inbouwstations die van "big brother" Vialle toestemming (en dus de middelen) hebben om 'custom' inbouw te doen. De rest krijgt alleen het vastgestelde programma "plug en play" installaties met voorgekookte maps, en mag ze niet zelf afstellen. En die "uitverkoren" stations zijn vanzelfsprekend duur en druk.

Het is me helaas ook nog niet gelukt om zelf aan de spullen te komen om een LPI af te stellen :) Landi wel - gelukkig maar, want de geleverde afstelling was een zootje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door Cromapower » 12 nov 2009, 23:58

Die kleur heet officieel Blue Petrol e vandaar dat dat op kenteken ook als blauw genoemd word maar het ziet er uit als groen metallic. In deze kleur zijn ook veel Thema's geleverd.

De G3 tank heeft bij ons helemaal compleet met inbouw, kenteken en 2 jaar garantie 2150,- euro gekost.
Wij vonden het de aanschaf meer dan waard.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door webturbo » 13 nov 2009, 00:54

Ah, inmiddels wat foto's gevonden via google op "blue petrol" waarna ik vervolgens op jouw (ex) auto's uit kwam :)

Dus bedankt, ik heb nu wel een idee van die kleur. Blauwgroen, groenblauw, whatever... maar zeker niet lelijk.

Zit er toch wel sterk over te denken eens te gaan kijken. Aan de andere kant... ik heb die 146 pas net, en 6 auto's is eigenlijk wel even genoeg :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door RickThema » 13 nov 2009, 08:27

webturbo schreef:Ah, inmiddels wat foto's gevonden via google op "blue petrol" waarna ik vervolgens op jouw (ex) auto's uit kwam :)

Dus bedankt, ik heb nu wel een idee van die kleur. Blauwgroen, groenblauw, whatever... maar zeker niet lelijk.

Zit er toch wel sterk over te denken eens te gaan kijken. Aan de andere kant... ik heb die 146 pas net, en 6 auto's is eigenlijk wel even genoeg :oops:
Maar je hoeft die 146 toch niet te houden en het is toch nog geen winter ;)
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: webturbo, ook wel bekend als web

Bericht door webturbo » 13 nov 2009, 12:05

RickThema schreef:Maar je hoeft die 146 toch niet te houden en het is toch nog geen winter ;)
Vertel dat Rijkswaterstaat eens: het is amper November en m'n BMW is nu alweer wit van de pekel :cry:

Gaat weer een permanente pekeltijd van een maand of vier-vijf worden ben ik bang, net als vorig jaar...

Dus eigenlijk is zelfs de 146 al te laat af (ik ben nog met laswerk bezig - die dingen rotten veel harder dan Tipo Quattro's...)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”