Kennismaking en afscheid van een Thema

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Plaats reactie
Daniel
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:17

Kennismaking en afscheid van een Thema

Bericht door Daniel » 28 dec 2009, 17:33

Hallo Thema liefhebbers!

Mijn naam is Daan, woon in Amsterdam en heb al bijna 6 jaar dezelfde zwarte thema 2.0 i.e. 16v met schitterende beige alcantara bekleding uit januari '92. Allereerst even een compliment voor de fantastische site! Ik heb hem met veel plezier bekeken en vind het jammer dat ik hier niet eerder terecht ben gekomen omdat ik daar veel aan zou hebben gehad voor mijn onderhoud. Mijn kennismaking met jullie is eigenlijk meteen ook weer (in ieder geval voorlopig) een afscheid. Na jaren veel plezier te hebben gehad van mijn Thema moet ik er nu toch afscheid van gaan nemen. Dit kost mij uiteraard veel moeite omdat ik het eigenlijk de meest fantastische auto vind.....die mij helaas iets te veel heeft gekost. Ik heb hem jarenlang, terwijl iedereen mij voor gek verklaarde, onderhouden en reparaties aan laten uitvoeren, onderdelen op internet zoeken en een garage ze er weer in laten zetten. Het probleem is dat ik geen ruimte heb om hem te stallen en er rustig aan te knutselen...maar daarbij ook niet enorm technisch ben. Dit is niet echt een win -win situatie!
Vorig jaar heb ik er nog o.a een nieuwe waterpomp, brandstofpomp en distributieriem op laten zetten, naast diverse andere onderhuidsreparaties. Na de zoveelste rekening heb ik toen bedacht dat het maar is genoeg moest zijn en met mezelf afgesproken dat als er weer een reparatie aankwam ik er toch maar is afscheid van moest nemen. Dat werd dus dit voorjaar al redelijk snel weer een lekkend thermostaathuis (volgens de anwb die weer is langskwam was de motor nog wel goed, yes!). Toen daarna mn linker voorportier ook niet meer open ging (heb al wel nieuwe sloten waarvan het contactslot en rechterportier al zijn vervangen) en iemand ook nog iets van een koelkast in de rechter voorkant boven het wiel heeft geplaatst.....heb ik gewacht op een wonderbaarlijke genezing, maar die komt helaas dus niet.

Intussen is de apk in december verlopen en staat ie al maanden stil! Treurig. Ik wil hem niet naar de sloop brengen en hoop dat ernog iemand is die de mooie Thema wil overnemen voor weinig.
Is dit forum eigenlijk de plek om dit te doen of kan ik dat beter bij de link naar marktplaats doen.

Ik hoop dat er iemand is die een goed idee heeft wat te doen!

Groeten Daan

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kennismaking en afscheid van een Thema

Bericht door Maarten-Jan » 28 dec 2009, 17:41

Hallo Daan,

Wat jammer dat je uitgebreid kennis maakt en gelijk afscheid komt nemen. Dat zien we toch graag anders. Thema rijden hoeft geen kostbare zaak te zijn, zeker niet als je twee ietwat rechter handen hebt. In jouw geval snap ik je keuze en overweging. Goed dat je aan ons denkt voordat de slopershamer een andere beslissing neemt!

Wellicht is er hier inderdaad iemand die een Thema 16V zoekt. Het prettigst is het als je de auto in de Marktplaats sectie zet met wat recente foto's. Zeker van de schade die je omschrijft.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”