ueberhaupt ein Thema
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11
ueberhaupt ein Thema
Dag Thema liefhebbers
Mijn naam is Jan Willem en ik ben woonachtig in het midden van het land. Het duurde even voordat bij mij het Italiaanse kwartje ging vallen, zo’n 11 jaar geleden in de vorm van een babyblauwe Alfa Romeo 156 1.8 TS. Geweldige en prachtig vormgegeven auto, zeker na verschillende lease japanners. De voorliefde lag echter niet zo zeer bij AR maar bij de meer exclusieve en chique uitstraling van Lancia. Meer bepaald de Beta serie. Deze afwijking leidde tot de volgende serie in volgorde van aanschaf:
- Beta Spider 2000 (1980, nog in bezit)
- Lybra 1.9 JTD (2000, lease)
- Dedra 1.8 8V (1993)
- Delta 1.6 (1995)
- Dedra SW 1.8 16V (1998, nog in bezit)
- Lybra 2.4 JTD Emblema (2004, lease)
- (Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2007, lease, dagelijkse auto))
- Beta 2000 Volumex ‘Guy Croft’ (1984, nog in bezit)
- Thema turbo 16v LX (1993, nog in bezit)
De turbogeblazen versie van de Thema stond al talloze jaren op het verlanglijstje maar ik zocht nooit actief naar de mijns inziens ultieme sportsedan. Bij toeval kwam ik dit jaar een nero 3e serie LX tegen met slechts 104.000 aantoonbare kilometers, echter in de buurt van Venetie. De auto had slechts 1 vorige eigenaar en was in optisch en schijnbaar ook in technisch perfecte staat. Ook het interieur was prachtig mede doordat de auto altijd in een garage was gestald. De nabijheid van een luchthaven, voor slechts een paar tientjes bereikbaar via een prijsvechter, deed de rest en in mei 2008 reisde ik af naar Italie. Liefde maakt blind en een proefrit volstond om voor relatief weinig de LX aan te schaffen. Niet gehinderd door technische kennis en ervaring maar slechts met wat kennis vergaard op internet of via Maarten-Jan. Begin juni is de auto rijdend naar NL gebracht en was de RDW keuring een appeltje-eitje. De bedoeling is de auto (bedoeld voor de prive, niet-lease kilometers) in optimale staat te houden en kosten noch moeite te sparen, alles naar redelijkheid uiteraard. De 1e vuurproef komt in dat verband eraan, maar daarover in het forum later meer. Foto’s volgen ook.
Mijn naam is Jan Willem en ik ben woonachtig in het midden van het land. Het duurde even voordat bij mij het Italiaanse kwartje ging vallen, zo’n 11 jaar geleden in de vorm van een babyblauwe Alfa Romeo 156 1.8 TS. Geweldige en prachtig vormgegeven auto, zeker na verschillende lease japanners. De voorliefde lag echter niet zo zeer bij AR maar bij de meer exclusieve en chique uitstraling van Lancia. Meer bepaald de Beta serie. Deze afwijking leidde tot de volgende serie in volgorde van aanschaf:
- Beta Spider 2000 (1980, nog in bezit)
- Lybra 1.9 JTD (2000, lease)
- Dedra 1.8 8V (1993)
- Delta 1.6 (1995)
- Dedra SW 1.8 16V (1998, nog in bezit)
- Lybra 2.4 JTD Emblema (2004, lease)
- (Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2007, lease, dagelijkse auto))
- Beta 2000 Volumex ‘Guy Croft’ (1984, nog in bezit)
- Thema turbo 16v LX (1993, nog in bezit)
De turbogeblazen versie van de Thema stond al talloze jaren op het verlanglijstje maar ik zocht nooit actief naar de mijns inziens ultieme sportsedan. Bij toeval kwam ik dit jaar een nero 3e serie LX tegen met slechts 104.000 aantoonbare kilometers, echter in de buurt van Venetie. De auto had slechts 1 vorige eigenaar en was in optisch en schijnbaar ook in technisch perfecte staat. Ook het interieur was prachtig mede doordat de auto altijd in een garage was gestald. De nabijheid van een luchthaven, voor slechts een paar tientjes bereikbaar via een prijsvechter, deed de rest en in mei 2008 reisde ik af naar Italie. Liefde maakt blind en een proefrit volstond om voor relatief weinig de LX aan te schaffen. Niet gehinderd door technische kennis en ervaring maar slechts met wat kennis vergaard op internet of via Maarten-Jan. Begin juni is de auto rijdend naar NL gebracht en was de RDW keuring een appeltje-eitje. De bedoeling is de auto (bedoeld voor de prive, niet-lease kilometers) in optimale staat te houden en kosten noch moeite te sparen, alles naar redelijkheid uiteraard. De 1e vuurproef komt in dat verband eraan, maar daarover in het forum later meer. Foto’s volgen ook.
Re: ueberhaupt ein Thema
Welkom! En complimenten voor je meer dan uitstekende smaak Ik verheug me al op de plaatjes,
alles (van je lijstje) is welkom.
alles (van je lijstje) is welkom.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: ueberhaupt ein Thema
Welkom Jan Willem!
Ik ben benieuwd wat de eerste onderhoud uitdaging is; Distributieriem? Prettig dat zulke mooie auto's een goed tehuis hebben....
Ik ben benieuwd wat de eerste onderhoud uitdaging is; Distributieriem? Prettig dat zulke mooie auto's een goed tehuis hebben....
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11
Re: ueberhaupt ein Thema
heb wat foto's in de galerij gezet...........
@ M-J: de distributie is in Italie destijds aangepakt. Als je de foto's goed bekijkt begrijp je wat ik bedoel
@ M-J: de distributie is in Italie destijds aangepakt. Als je de foto's goed bekijkt begrijp je wat ik bedoel
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: ueberhaupt ein Thema
Oeps; als het is wat ik denk dat het is; dure grap. Misschien heeft Gerrit nog wat liggen? Ben net bij hem geweest vandaag. Wil je het origineel houden?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: ueberhaupt ein Thema
Niveauregeling kapot?
En wat zit er voor schakelaar/slotje onder de zekeringkast? Later ingebouwd alarm?
Verder supermooie auto lijkt me!!
En wat zit er voor schakelaar/slotje onder de zekeringkast? Later ingebouwd alarm?
Verder supermooie auto lijkt me!!
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: ueberhaupt ein Thema
Ik heb de foto's zitten bekijken maar wat n prachtige wagen zeg.
En mooi wagenpark heb je hoor, en gehad.
En mooi wagenpark heb je hoor, en gehad.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11
Re: ueberhaupt ein Thema
dj8.32 schreef:Niveauregeling kapot?
En wat zit er voor schakelaar/slotje onder de zekeringkast? Later ingebouwd alarm?
Verder supermooie auto lijkt me!!
idd een alarm, ook het dieven- en andere criminele gilde in Italie had voor dit type een meer dan gemiddelde belangstelling.........
wat betreft de nivomat open ik een nieuwe post in de rubriek ''vraagbaak techniek''
- GammaKappa
- Donateur 2011
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 21:18
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: ueberhaupt ein Thema
hoi Jan Willem, leuk om je hier weer tegen te komen!
een jaar geleden schat ik, heb je onze Beta Coupe in Aalsmeer bekeken, voor mogelijke koop.
we hebben m nog steeds, evenals inmiddels een Emblema ipv de Intensa toendertijd en een Alfa 6 er bij...
fantastische Thema zeg, goed gedaan!
een jaar geleden schat ik, heb je onze Beta Coupe in Aalsmeer bekeken, voor mogelijke koop.
we hebben m nog steeds, evenals inmiddels een Emblema ipv de Intensa toendertijd en een Alfa 6 er bij...
fantastische Thema zeg, goed gedaan!
Gamma | Kappa | Lybra | Beta | Sei
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11
Re: ueberhaupt ein Thema
had je al gespot Guido . Heb er nog spijt van, want de VX heeft mij nog al wat extra onverwachte kosten met zich mee gebracht (net als de Thema overigens staat nu wel vast...........)
Gave bak die 6 overigens
Gave bak die 6 overigens