FF voorstellen

Maak hier kennis met de leden van het Lancia Thema Register. We hebben een apart forum om je auto te laten zien, vertel ons hier vooral wie je bent en waarom je de Thema een warm hart toedraagt!
Hans HF
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2010, 23:47

Re: FF voorstellen

Bericht door Hans HF » 21 jun 2010, 21:34

Hoi Jan Willem,

Wat betreft jouw opmerking dat alle Thema´s zouden roesten , dit valt echt wel mee! Ik heb 14 jaar in een Thema uit '89 gereden en die is uiteindelijk de deur uitgegaan , na 508000 probleemloze km´s , omdat de carosserie er enigszins gehavend uitzag. De auto vertoonde nog steeds GEEN sporen van roest. Dit terwijl de auto altijd buiten heeft gestaan. Maar ja , als je van je houdt , geef je haar de auto ook wel eens mee met de nodige deuken als gevolg. Mijn huidige Thema uit 94 vertoond ook geen sporen van roest. Ook bij mijn Dedra uit ´92 GEEN roest te zien! Lancia maakt wat mij betreft gewoon kwalitatief zeer goede auto´s. Over de kwaliteit van de lak ben ik ook zeer tevreden.

Groeten van een Lancia-enthousiast.

Bij deze trouwens nog de complimenten , het Thema-forum is een enorm leuk opgezet initiatief!

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: FF voorstellen

Bericht door jos832 » 09 jul 2010, 11:32

Hallo Mondialseeker,

ik kwam op het lokale suffertje (in de Elsas) een leuke 8.32 voor een redelijke prijs, €7000, tegen.
Heeft 90.000km gelopen en zou goede onderhouden zijn.
Mocht je nog op zoek zijn hier is de link:
http://www.leboncoin.fr/voitures/29795100.htm?ca=1_s" onclick="window.open(this.href);return false;

De Lancia staat een half uurtje rijden bij mij vandaan en mocht je interesse hebben kan ik altijd ff kijken of het wat is. 8-)
Groeten,

Jos

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: FF voorstellen

Bericht door Hans8V » 09 jul 2010, 11:59

Grappig dat de eigenaar hem wel voor een klein Dieseltje in wil ruilen.... Dat zal even wennen zijn :D
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: FF voorstellen

Bericht door jos832 » 09 jul 2010, 14:03

Tja, waarschijnlijk tweede auto nodig voor zijn vrouw.
Voor de benzine prijs hoeft hij het niet te doen; in Zwitserland nog €1.10 - 1.20 / ltr!!!

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: FF voorstellen

Bericht door jos832 » 09 jul 2010, 19:13

En ik heb er nog een gevonden.
Naar mijn idee nog beter en een Serie 1:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lh2fn1i4w2se" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Jos

Mondialseeker
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2010, 12:44

Re: FF voorstellen

Bericht door Mondialseeker » 12 dec 2013, 20:26

Hallo allen,
na rijp beraad, slapeloze nachten, 100den km gereden om auto's gaan bekijken zijn we toch uitgekomen op een Ferrari Mondial die aan mijn verlangens/dromen beantwoord.
Ik heb me altijd voorgehouden om een toy aan te schaffen, maar eentje waar ik met meerdere kan van genieten, ingeval van Ferrari NIET rood en wegens het interessante stelsel liefst +25 jaar oud. Liefst met wat werk, in de zin dat ik er zelf wat aan knutselen. Maar dit neemt niet weg dat de 8.32 nog op mijn verlanglijstje blijft staan

mvg
Jurgen, Middelkerke - B
Bijlagen
DSC_9478.JPG

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: FF voorstellen

Bericht door Paolo » 12 dec 2013, 20:41

Gefelicteerd Jurgen! Eindelijk gevonden. Waar? Bijzonderheden? We zijn heel benieuwd... :thumbup:
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: FF voorstellen

Bericht door Erwin123 » 12 dec 2013, 20:53

:thumbup: Ik deel je mening over de kleur. Afgaande op de reflector waarschijnlijk Amerikaanse import.
Veel plezier er mee.

Mondialseeker
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2010, 12:44

Re: FF voorstellen

Bericht door Mondialseeker » 13 dec 2013, 18:31

Erwin123 schreef::thumbup: Ik deel je mening over de kleur. Afgaande op de reflector waarschijnlijk Amerikaanse import.
Veel plezier er mee.
Idd, US import uit 1982 met 20.000 miles, maar import door vorige eigenaar, dus alle loopwerk was reeds gedaan. Maar met alle uitlaatgascontrole systemen die de paardjes wat kort houden. En zo goed als geen roest.
En het kleur was een doorslaggevende factor, mocht absoluut geen rode zijn. De vrouw en ik zijn er een paar gaan bekijken, maar toen ze deze zag was ze direct verkocht en dan hebben we niet geaarzeld: op donderdag gaan zien, volgende maandag stond ze reeds in mijn garage.
Het is een tijdje stil geweest omtrent een eventuele aankoop, meer van zouden we, gaan we, kunnen we? Maar toen mijn schoonvader kort na een diagnose van kanker is overleden hadden we iets van: we gaan, het kan zo met je gedaan zijn. Ik betrapte zelfs mijn vrouw op het rondneuzen op mobile.de etc :mrgreen:
Via het www zag ik er plots 3 staan, een blauwe in het voor mij verre Limburg, evenals een zilveren met rode interieur (prachtige wagen, maar iets boven mijn budget) van een vriend van me op 5km van die blauwe en deze. Nu, had ik mijn zinnen gezet op een dagje Limburg, maar toen ik met mijn vriend heen en weer mailde, bleken we die blauwe reeds te kennen, dus die viel af. Maar, we konden er dan toch maar een dagje van maken.
Uit nieuwsgierigheid dan toch maar eens de eigenaar van de mijne gemaild. Bleek in Puurs te zitten. Hmmm, lekker op weg naar Limburg :clap: maar bleek dat de vorige eigenaar iets op het oog had waar hij zijn cash nodig voor had, dringend. Dan toch maar eens gaan zien, de rest is history.
Er is wat werk aan, de wagen liep constant warm: heb de koelvloeistofbuizen vervangen, nieuwe thermostaat (zat eigenlijk geen meer in!), overdrukcanister vervangen, wat nieuwe dichtingen. Hopla, opgelost.
Electrisch is ook niet alles tiptop, maar niet iets onoverkomelijk. Het wordt een leerproces, maar daarvoor ben ik een cursus automechanica aan het volgen.
Heb me ook laten registreren bij Ferrari als eigenaar v/d wagen en kreeg mee dat er 702 Mondial 8 zijn gebouwd, 147 waren US modellen en raad eens hoeveel er van die in dit grijs met blauw interieur zijn? Juist: 1 :thumbup: Dus heb ik nog een uniekje.
Nu is het vooral de wagen leren kennen en stiekem een extra garageplaats aan het zoeken en dan gaan we terug op zoek: verlanglijstje 8.32 en Maserati 224.
greets
Jurgen
Paolo schreef:Gefelicteerd Jurgen! Eindelijk gevonden. Waar? Bijzonderheden? We zijn heel benieuwd... :thumbup:

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: FF voorstellen

Bericht door Erwin123 » 13 dec 2013, 19:14

Leuk verslag. Voor mij zeer herkenbaar. Fraai, een donkerblauw interieur - staat waarschijnlijk zeer chique, beter als zwart of wit in ieder geval. Heb je nog een paar extra foto's van deze bolide?

Ga je 'm nog terugbouwen naar Europese norm?

Leuk dat je speurtocht doorzet, ben benieuwd wat het gaat worden.

Plaats reactie

Terug naar “Maak kennis!”